Zdradziłem Teslę dla BMW ... i (nie) żałuję - iX2 xDrive 30 M Sport Pro

cooler

Pionier e-mobilności
No to jadę A2 i rewelacyjne autopilot na autostradzie. Po zmianie pasa ruchu sie sam aktywuje, jedzie ja po sznurku. Nie ma ograniczenia co do 140 czyli jak trzeba przycisnąć na chwilę to to robisz nie martwiac sie o bana jak w Tesli.
No jak ja Ci tego autopilota z BMW zazdroszczę... Jeżeli działa to jak w BMW M8 którym chwilę pojeździłem to rewelacja - ja niczego więcej od samochodu nie oczekuję - ma mi dupy nie zawracać gdy jadę na aktywnym tempomacie i dopóki pasy są wyraźne jechać środkiem jak krowa po pastwisku. A nie co chwila pikać i migać jak tylko spojrzę na mapę.

Też masz tak że możesz lekko korygować w czasie jazdy np ominąć dziurę a on się nie wyrywa? No i brak ograniczeń do 140km/h i ban za wszystko do końca trasy - mnie to tak wku...a że ostatnio tylko a tempomacie jeźdżę:
Jakiś czas temu Tesla dorobiła obrażanie się jak na AP chwilę lekko trzymasz gaz żeby nieco szybciej podjechać np podczas wyprzedzania lewym pasem. Jakaś masakra - i S3XY Commander temu już nie zaradza niestety.
Jak zrobią te neue klase (zasięg) to chyba się po raz pierwszy w życiu zainteresuję BMW (image marki buraków do mnie nie przemawiał, ale ostatnio Merc, Audi i Toyota przejęły pałeczkę burakowozów).
 

Michal

Moderator
Jakiś czas temu Tesla dorobiła obrażanie się jak na AP chwilę lekko trzymasz gaz żeby nieco szybciej podjechać np podczas wyprzedzania lewym pasem.
Nie obraża sie. Miga ekranem ale przestaje jeśli nie zareagujesz.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
No jak ja Ci tego autopilota z BMW zazdroszczę... Jeżeli działa to jak w BMW M8 którym chwilę pojeździłem to rewelacja - ja niczego więcej od samochodu nie oczekuję - ma mi dupy nie zawracać gdy jadę na aktywnym tempomacie i dopóki pasy są wyraźne jechać środkiem jak krowa po pastwisku. A nie co chwila pikać i migać jak tylko spojrzę na mapę.
Hyundai/Kia też tak potrafią, nic w tym dziwnego.
Kontrolę uwagi kierowcy można wyłączyć, jednym przyciskiem.
Jedyne co każe to trzymać kółko.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Nie obraża sie. Miga ekranem ale przestaje jeśli nie zareagujesz.
Jak długo trzymałem gazem wyższą prędkość to się obraził. Dość skutecznie mnie wyleczył z testowania.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Też masz tak że możesz lekko korygować w czasie jazdy np ominąć dziurę a on się nie wyrywa?
Mozna korygować, czasami próbuje utrzymać w pasie i lekko czuć na kierownicy ... czasami nie ... pewnie zależy jak mocno korygujesz. Czasami się wcale nie wyłącza a czasami dezaktywuje sie na 2 sek a jak wrócisz na środek pasa to od razu się automatem aktywuje.

Wczoraj pierwsza dłuższa trasa nad morze i generalnie prognozował na jednego 50min stopa, ale ja zmodyfikowałem ten plan i chciałem jechać na 3x15min. Niestety rodzinka sie rozsiadła na kolację i zrobiłem 1x 15min Ionity Kaszewy a potem drugi 40min GW Malankowo.
Dojechałem na Malankowo z 1% ... od 3% niby zółwik ale jechał i tak 145km/h do samego końca.
Na koniec jeszcze testowo zatrzymałem sie na 3min na GW Człuchów by sprawdzić czy wszystko hula ... obawiam sie że zimą będzie niezbędna w razie czego ... i w sumie 4 razy startowałem sesje ... nie wiem czy problem z autem czy ładowarką choć stawiam na ładowarkę ... dziwnie pstrykała na początku aż w koncu jak trzymałem dociśnietą wtryczkę to ruszyła.

Generalnie podróż super przyjemna i autopilot mniej angażujący niż w Tesli. Jednak mnieksza bateria i trochę wyższe zużycie niż w Tesli oznacza że trzeba jechać z inną strategią ładowania i zima może być wyzywająca na tej trasie z takimi prędkościami. Wobec tego to raczej Tesla będzie pierwszym wyborem w takie trasy.

Screenshot_20250710_113422_My BMW.jpg
Jak widać prędkości przelotowe jak dieslem 250km +50km autostradą okolice 150km/h jak ruch poza A2 pozwalał ... no i potem 200km krajowymi w okolicach 100km/h.
 
Top