Zimowy wyjazd do Madonny Y LR (2837km).

viallos

Pionier e-mobilności
Też o tym pomyślałem, jednak po krótkim zastanowieniu doszedłem do wniosku, że reakcja była taka, a nie inna między innym dlatego, że on na podstawie kamer wiedział, że nic na lewym pasie nie jedzie. Zapewne gdyby jechało, to zamiast odbicia na lewy pas, miałbym efekt ostrego hamowania ;).
Przykro mi ale ja uważam że nie zachowałeś odpowiedniej uwagi na drodze ... trzeba się liczyć z błędami innych i odpowiednio wcześnie na nie reagować. Miałem nie raz taką sytuację na Autopilocie i nigdy nie doprowadziłem do takiej sytuacji że to on reagował w ten sposób.. zawsze wcześniej ruszałem kierownicą i z bezpieczna odległością omijałem Tira ewentualnie hamowałem gdy nie było opcji zajęcia sąsiedniego pasa.
 

JED 3City

Fachowiec
Też o tym pomyślałem, jednak po krótkim zastanowieniu doszedłem do wniosku, że reakcja była taka, a nie inna między innym dlatego, że on na podstawie kamer wiedział, że nic na lewym pasie nie jedzie. Zapewne gdyby jechało, to zamiast odbicia na lewy pas, miałbym efekt ostrego hamowania ;).
Biorac pod uwage DE i to, jak i ile mozna tam jezdzic, to ja tu widze realne zagrozenie zycia ze strony tego systemu - DRAMAT - za duzo miejsca na "human error" i tu zgadzam sie z @viallos
No i zaczynam rozumiec, idiotyczne ograniczenia aktywnego tempomatu w Tesli, o ktorych byl tutaj osobny watek.
 

aadamuss

Posiadacz elektryka
Też o tym pomyślałem, jednak po krótkim zastanowieniu doszedłem do wniosku, że reakcja była taka, a nie inna między innym dlatego, że on na podstawie kamer wiedział, że nic na lewym pasie nie jedzie. Zapewne gdyby jechało, to zamiast odbicia na lewy pas, miałbym efekt ostrego hamowania ;).
Czy Ty musiałeś pokonać opór kierownicy czy samo wróciło na swój tor ?
 

KrzysztofFly

Moderator
Czy Ty musiałeś pokonać opór kierownicy czy samo wróciło na swój tor ?
W odruchu przełamałem opór kierownicy i odbiłem w prawo, ostatecznie nie wiem więc jak by się zachował do końca, gdyby z mojej strony nie było reakcji.
 

aadamuss

Posiadacz elektryka
Ciekawe co zrobiłaby dalej ??? Trudno to sprawdzić bo nawet jak nie robię nic kierownicą to auto samo pilnuje toru jazdy. Przy gwałtownym ruchu kierownicy takie coś zaskakuje kierowcę.
 

Jogur

Fachowiec
Szczęśliwy człowiek. Mi kiedyś jeden mechanik powiedział: Pana dobry słuch będzie Pana drogo kosztował i to się sprawdza. Hałas mi przeszkadza w każdym samochodzie, słabe audio drażni mi uszy, wydałem kupę kasy na wyciszanie najczęściej używanego na trasy auta a i tak nie jestem zadowolony, gdyż dla mnie dalej jest źle i za głośno od kół...
od wielu lat używam tłumików hałasu, wersja "woskowa" za 3-5 zeta - najtańsze wygłuszenie w trasie, da się gadać, filharmonii w aucie i tak podczas jazdy nie doświadczam, więc styka ;)

dodatkowo to wygłuszenie hałasu działa na chrapanie znajomka zza 3 ścian z cegieł w domu wakacyjnym ;)
 

Jogur

Fachowiec
Też o tym pomyślałem, jednak po krótkim zastanowieniu doszedłem do wniosku, że reakcja była taka, a nie inna między innym dlatego, że on na podstawie kamer wiedział, że nic na lewym pasie nie jedzie. Zapewne gdyby jechało, to zamiast odbicia na lewy pas, miałbym efekt ostrego hamowania ;).
Rozumiem, że to "soft" i kamerki mają słabszą rozdzielczość, itp. - ale jakby się zachował kierowca, który nie ma włączonego tego "autopilota" Tesli:
a) patrzy i kontroluje z wyprzedzeniem co się dzieje na drodze
b) rozgląda się na boki/pisze esa/czyta coś na telefonie
Mniemam, ze punk a) mógłby być - odpuszczenie "gazu", sprawdzenie lewo/tył w lusterkach jak tam lewy pas, dość łagodny zjazd na lewy pas, kontunuacja jazdy
A punkt b) ? Pewnie zakres reakcji od tej z punktu a) aż do wjechania pod ciężarówkę w najgorszym (?) razie.
Włączam AP jeśli ruch jest łagodny a jak jadę pasem obok tirów/wolniejszych pojazdów, itp, to jakoś tylko wolę tempomat i non-stop kontrolować co się dzieje na pasach.
 

MarcinEV

Posiadacz elektryka
Podpinam się pod wątek. Mój wyjazd na narty do SkiWelt.
Trasa w Alpy około 1550 km w obie strony, średnie zużycie 224Wh/km.
Utrzymywałem 115 km/h (nie więcej niż 120 km/h).
Na dachu boks, w aucie 5 osób.
Ogólne wrażenia bardzo pozytywne, jazda wg navi Tesli (dodatkowa weryfikacja trasy w google).
Autopilot (podstawowy) sprawdza się znakomicie. Z ładowaniem zero problemów.

Jedyna wątpliwość to darmowe kilometry (nagroda za polecenie). Przejechałem około 1300 km na prądzie z SC, a zeszło mi 1665 km wg apki. To z pewnością nie jest 5 tysięcy kilometrów.
 

KrzysztofFly

Moderator
Jedyna wątpliwość to darmowe kilometry (nagroda za polecenie). Przejechałem około 1300 km na prądzie z SC, a zeszło mi 1665 km wg apki. To z pewnością nie jest 5 tysięcy kilometrów.
Bo te kilometry są umowne, po prostu odliczają z Twojego konta kilowaty, a biorąc pod uwagę, że jest zima i jeszcze dodatkowo jechałeś z boksem, to wyszło jak wyszło ;). Gdzieś w którymś z wątków był podany przelicznik jaki stosują, zapewne jak to przeliczysz, to wszystko zacznie się zgadzać.
 
Top