Zimowy wyjazd do Madonny Y LR (2837km).

KrzysztofFly

Moderator
Ooo Madonna, fajna miejscówka, z bogatym życiem nocnym i kultową "trójką" - nie piszę o Tesli ;-)
W kontekście planowania tam podróży: za tydzień jest fajny termin i na koniec sezonu 11-14.04.2024

Widać już było przygotowania, 3Tre była zamknięta.
409345085_2763623787120053_5363280532223305744_n.jpg
 

cooler

Pionier e-mobilności
Planner masz na myśli ABRP? Jak go skonfigurować, żeby pokazywał realne wartości? Twój przykładowy cel podróży ode mnie to ok. 1050 km i Google dla ICE pokazuje mi 10,5h (tyle z postojami i wszystkim faktycznie by mi zeszło w ICE)... z kolei ABRP dla TMY i tej samej trasy pokazuje 7,5h jazdy + 2h 10min. na ładowania 🤔🤔🤔 musiałbym mieć średnią prędkość 140km/h z całej trasy - na A9 w DE bym musiał trzymać 160km/h
Musisz realne wartości w polu prędkość poustawiać w ABRP, nie wiem skąd takie fajne czasy Ci pokazuje, chciałbym tak.

Ale raczej używam planera Tesli:
https://www.tesla.com/pl_pl/trips, w miarę się zgadzało latem.
 

Raf24

Fachowiec
A jak byś odpuścił sobie zasadę 20-80% ( chociaż na czas tak dalekiego wyjazdu - zalecenie nie nakaz ) nie było by mniej "upierdliwie? " .Dlatego też mimo mniejszej pojemności LFP na trasy jest lepsza .
 

cooler

Pionier e-mobilności
A jak byś odpuścił sobie zasadę 20-80% ( chociaż na czas tak dalekiego wyjazdu - zalecenie nie nakaz ) nie było by mniej "upierdliwie? " .Dlatego też mimo mniejszej pojemności LFP na trasy jest lepsza .
Nie chodzi o rodzaj baterii ale o czas. Powyżej 80% ładuje się tak wolno że się nie opłaca. A LFP jeszcze wolniej, zwłaszcza jak zimno.Lepiej zejść niżej do pojedynczych procentów i jechać do 60-70%.
 

Pepek

Posiadacz elektryka
W LFP krzywa aż tak spada pow 80% ? (bateria rozgrzana przez ładowanie )?
Tzn. nie wiem, czy "aż tak bardzo", ale przy ~80% miałem ostatnio (temp. +3) ~75kW, jechałem do 91%, przy 91% miałem ~40kW (a mam stare LFP, MiC, nie BYD MiG). Ale fakt, na pewno bateria była rozgrzana, bo ładowałem od 4% (całkowity czas ładowania od 4-91% wyszedł 28 minut, na ładowarce Greenway, w teorii 200kW, ale max jaki widziałem to było 149kW na samym początku - ale za to długo się ta prędkość trzymała).
 

kamils48

Nowy na Forum
fajny opis.MI wuszło podobnie jadac do Solden.
7-14/01 powtórka nart.jade do Val Thorens z Wawy. bedzie sie działo:)
Dziś mam pierwszą awarię w MY23 po 38k km. Awaria napędu. Moc ograniczona.Podobno pompa oleju.Reset pomaga do anstepnego uruchomienia...zobaczymy czy serwis sie wyrobi w kilka dni...
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Dla mnie aktualnie 3-3,5h za kółkiem na raz to już max - potem przerwa.
Według moich wyliczeń od 10-80% (raczej nie trafi sie tak idealnie z ładowarkami) praktycznie 15/20-80% i 130km/h to przerwy wyjdą co 2h
Swoją drogą, ten nowy Scenic z baterią 98kWh (96?) może dodać kolejną godzinę na trasie ciągłej jazdy. I to się robi 4-4,5h na raz - to już chyba wystarczająco dużo.
Przy trasie 1200km nie ma to dużego znaczenia
Kwitnąć 1-1,5h na ładowarce, sama przyjemność
Chyba, że renault przyjmie moc 250kw i będą po takie ładowarki dostępne, oraz w miarę rozsądna krzywa ładowania
 

viallos

Pionier e-mobilności
Już kiedyś opisywałem swoje podróże i generalnie teraz już nie prowadzę tak bogatych zapisków ale nie zgadzam się z kolegą @cooler co do aż takich różnic w czasach podróży.
Proponuję ustawić ABRP na SuC oraz Ionity i dojazd na 5-8% i czasy podróży wychodzą bardzo podobnie pomiedzu ICE a BEV. Do tego na Ionity nie trzeba nigdzie zjeżdżać. Ale trzeba znać samochod i czasami nie trząść portkami gdy momentami pokazuje że nie dojedziesz albo dojedziesz na 2% ... generalnie wydłużają się wtedy przeloty pomiędzy ładowaniami z 170-180km na 210-220km i robi to spora różnice w trasie.
 

to_masz

Posiadacz elektryka
Proponuję ustawić ABRP
Czy korzystasz z wersji premium? bo na domyślnych ustawianiach jakieś nierealne czasy podróży dostaję (super szybkie)
 
Top