Niech zarządca poczyta Ustawę i nie pinkoli głupotCześć!
Jestem na starcie swojej drogi posiadania ładowarki do 11kW na miejscu postojowym w hali garażowej wspólnoty mieszkaniowej. Troszkę już tutaj posiedziałem na forum i poczytałem, ale chyba nie znalazłem takiego przypadku. PS. Podziwiam jak niektórzy są wytrwali
Jestem właścicielem lokalu mieszkalnego w bloku wielorodzinnym(> niz 3 lokali). W bloku jest hala garażowa z miejscami postojowymi. Jestem właścicielem miejsca postojowego, które ma swoją księgę wieczystą.
Szkopuł w tym, że każdy właściciel miejsca postojowego w hali garażowej ma udział w samej hali garażowej jako lokal. Jest to 16 współwłaścicieli.
Biorąc pod uwagę jak będzie przebiegać istalacja elektryczna do mojegou punku ładowania EV, to oczywiście będzie przechodzić przez cześć wspólną.
Zarządca wspólnoty wymaga ode mnie zebrania podpisów wszystkich współwłaścicieli hali garażowej czyli inaczej mówiąc osób, które posiadają prawo własności do miejsc postojowych.
Na logikę ma to sens, pytanie czy ustawa o elektromobilności uproszcza tą kwestie.
Pozdrawiam,
Mateusz
Podobno są już prowadzone prace nad nowelizacją tej dziurawej Ustawy, i doprecyzowaniem zapisów, tak żeby więcej nie było że zarząd/administracja blokuje cały proces swoim oporem i brakiem podejmowania decyzji.Niech zarządca poczyta Ustawę i nie pinkoli głupot
Niestety, to ja się troche wygłupiłem bo okazało się hala garażowa to jest jeden wielki lokal (jedna KW,mam wskazane miejsce postojowe, z którego mogę korzystać tzw. roszczenie opisane w III KW) a deweloper sprzedał nam udziały. Musiałby zebrać podpisy pod zgodą od wszystkich współwłaścicieli.Niech zarządca poczyta Ustawę i nie pinkoli głupot
Zobacz czy Twoja ekspertyza dopuszczalności montażu stacji ładowania pozwala w ogóle na użycie mobilnej ładowarki. Ja np. miałem zapis, że nie mogę takiej użyć.Cześć,
Potrzebuję porady doświadczonych formowaczów w znalezieniu optymalnego rozwiązania jeśli chodzi o najlepszy sposób podłączenia ładowarki w garażu podziemnym.
Trochę info - otrzymałem już zgodę od Zarządu wspólnoty na "elektryfikację" podziemnego miejsca postojowego. Jedynym warunkiem jest osobny licznik i następcze przekazanie dokumentacji z całego procesu - by była pewność, że wszystko jest zgodnie ze sztuką.
Początkowo (jeszcze nie siedząc w temacie) myślałem o stacjonarnej ładowarce o mocy 7,4 lub 11 KW. Teraz widzę, że dużo osób poleca mobilne ładowarki pod siłę. Byłoby to super rozwiązanie, gdyż 1-2 razy w miesiącu jadę do rodziców/teściów i dobrze by było gybym miał jedno mobline urządzenie do wszystkiego.
Czy dużo z Was korzysta z takich rozwiązań ? Jeśli ktoś ma do polecenia z Warszawy lub okolic firmę lub po prostu elektryka, który jest w stanie ogarnąć ten proces i doradzić to również byłbym wdzięczny za takie informacje.
Ale to nie ma znaczenia.Niestety, to ja się troche wygłupiłem bo okazało się hala garażowa to jest jeden wielki lokal (jedna KW,mam wskazane miejsce postojowe, z którego mogę korzystać tzw. roszczenie opisane w III KW) a deweloper sprzedał nam udziały. Musiałby zebrać podpisy pod zgodą od wszystkich współwłaścicieli.
Zobacz czy Twoja ekspertyza dopuszczalności montażu stacji ładowania pozwala w ogóle na użycie mobilnej ładowarki. Ja np. miałem zapis, że nie mogę takiej użyć.
W takim razie brak przeciwwskazańZarządca wskazał, że w moim przypadku znajduje art. 12b ust. 6 ustawy o elektromobliności
"Sporządzenie ekspertyzy nie jest wymagane w przypadku budynków, w których została zaprojektowana i wykonana instalacja elektryczna przeznaczona do zasilania punktów ładowania. W takim przypadku przy instalacji punktu ładowania uwzględnia się przyjęte rozwiązania dotyczące instalacji elektrycznej, w szczególności jej parametry techniczne oraz zastosowane środki zabezpieczeń."
Blok został oddany w 2023 r. więc pewnie przewidzieli to rozprowadzając instalację.
Przecież nie musi robić tego za każdym razem.Osobiście w tej sytuacji widzę 2 argumenty przeciwko mobilnej ładowarce:
1. Wygoda - wyciąganie i chowanie ładowarki z bagażnika przy każdym ładowaniu
Jakiś bezpiecznik pewnie gdzieś jest, albo może być, można nim sterować zasilaniem gniazda, jeśli jest indywidualny.2. Kontrola dostępu do Twojego złącza siły (chyba że zamkniesz je jakoś w skrzynce na klucz - wtedy czynności z pkt. 1 jeszcze bardziej upierdliwe![]()
Hej,Ale to nie ma znaczenia.
Bez względu na to czy macie indywidualne miejsca postojowe z własną KW i wpólny dojazd do nich
czy jedna współną halę i wyznaczone miejsca. Po to jako własciciele i współwłasciciele powołaliście uchwałą zarząd, żeby tą współwłasnością w Waszym imieniu zarządzał.
Instalacja punktu ładowania na podstawie ustawy o elektomobilności jest czynnością zwykłego zarządu tak jak zatrudnienie firmy sprzątajacej, konserwatora czy posadzenie nowego drzewka na patio. O ile Zarząd nie przychodzi do Ciebie za kazdym razem byś wyraził zgodę na te czynności jako współwłasciciel tak samo nie może wymagać zgody współwłaścicieli na instalację punktu ładowania.
Nie daj się zbyć. Ciśnij