Zużycie energii EV9

blazej

Pionier e-mobilności
Ciekawe, że dyskusja zeszła na prędkość, a nikt nie poddał w wątpliwość deklarowanego zużycia, które wydaje się dalece niewiarygodne. Oglądałem sporo testów tego auta, także odnośnie zużycia. W zimowych warunkach przy prędkości w okolicach 90-95 km/h i płynnej jeździe potrafiło się kręcić zużycie wokół 300Wh+ i to wyraźnie, a tutaj deklarowane 14-16kWh w podmiejskiej jeździe wiosną i 320Wh przy szaleńczej wręcz jeździe autostradą? 230 przy jeździe płynnej autostradą? No ja trochę powątpiewam.
 

boa

Posiadacz elektryka
Ciekawe, że dyskusja zeszła na prędkość, a nikt nie poddał w wątpliwość deklarowanego zużycia, które wydaje się dalece niewiarygodne. Oglądałem sporo testów tego auta, także odnośnie zużycia. W zimowych warunkach przy prędkości w okolicach 90-95 km/h i płynnej jeździe potrafiło się kręcić zużycie wokół 300Wh+ i to wyraźnie, a tutaj deklarowane 14-16kWh w podmiejskiej jeździe wiosną i 320Wh przy szaleńczej wręcz jeździe autostradą? 230 przy jeździe płynnej autostradą? No ja trochę powątpiewam.
1. Nie była to szaleńcza jazda, a jeśli takie wrażenie po pierwszym poście, to być może źle napisałem, za co przepraszam. Faktem jest jednak, że było dość szybko, ale też na większości trasy ruch był spory, więc lewy pas hamował do 90-100, czasami nawet do 60 (masakra i trudno mi to pojąć). Tempomat na 160 i tak sporo trasy też przejechana w kolumnie innych aut. Jak zerknąłem na statystykę, to średnia prędkość dla całej trasy wyszła 120, co jak na polskie warunki wydaje się bardzo OK.
2. W drodze powrotnej płynna jazda autostradą wychodziła ok. 28kWh, później były korki i przez to finalnie zużycie spadło do tych 23kWh, ale też statystyczna średnia prędkość spadła do 80.
3. Pokręciłem się po okolicy nawet wczoraj i miałem 16,5, a nie byłem na holu ;P

To był pierwszy dalszy wyjazd po autostradzie, sam jak pisałem jestem zdziwiony pozytywnie i będę donosił jak to dalej wygląda. Byłem przygotowany na to, że przy 140-150 będzie zużywał około 40 kWh, a przy 120 około 30. Taka wyszła średnia, więc to z kolei by wskazywało, że auto ma efektywną rekuperację na obu silnikach. Jeśli ktoś ma doświadczenie / wiedzę, to chętnie posłucham, z czego to może wynikać, że jest tak dobrze. Może zwiększyli efektywność ostatnimi aktualizacjami, których testówki z 2023-2024 nie miały? To jest naprawdę spory kloc.
 

nabrU

Moderator
Nie, dziękuję ;-) To już nie można jak widzę pojechać testowo lewym pasem na tempomacie za innymi 🤦‍♂️ @nabrU , nie linczuj od razu bez szerszego obrazu 🙏

Teoretycznie (według prawa) nie można (z prędkościami które przytoczyłeś) :p. Poza tym wyraziłem tylko swoją opinię, a że piszesz na publicznym forum, to moja (i innych) opinia może być różna od Twojej i trzeba się na krytykę (bo do linczu tu daleko) przygotować.

Nikt z was nigdy nawet przez chwile nie pojechał szybciej niz 140? Tacy swięci jestescie?

No ja na co dzień mogę dokładnie do 113 km/h tylko :p i dopiero po roku we Francji odkryłem, że dostaje się bana za przekroczenie 140 km/h na AP w Tesli :ROFLMAO: Więc albo jeżdżę 'dziadkowo' (według polskich standardów) albo jestem tym 'świętym'.

P.S. Ten ban w Tesli skądś się wziął ;)

A żeby było na temat, to @boa nie wspomniałeś jaka wersja tej EV9: RWD czy AWD? Mała czy duża bateria?
Choć jak sądzę wielkiej różnicy to w ekonomice nie robi.

Potestuj trochę więcej (może z bardziej życiowymi prędkościami :p aby off-topu nie było) i daj znać.
 

radioaktywny

Pionier e-mobilności
Po raz pierwszy jestem wdzięczny firmom motoryzacyjnym za zakładanie elektronicznych blokad prędkości. Żadne tłumaczenia do rozsądku nie pomogą, ściana.
 

Najnowsze dyskusje

Top