Zużycie energii na trasie Model 3

nabrU

Moderator
A to musi być Tesla?
Takie ID.3 czy Cupra Born z baterią 77kW zdaje się robić 320km przy -10C na autostradzie wg EV Database:


A to już prawie tyle co LR i sporo taniej...
 

Szatan

Posiadacz elektryka
W Gdańsku przy obwodnicy ma powstać Super Charger Tesli, chodź na stronie widniała z datą '21 Q4 teraz został przesunięty na '22
Różnica między SR+ a LR wciąż spora jak się weźmie pod uwagę dopłaty na które tylko SR się łapie.

Kolega który pyta może nie być świadomy, że sama Tesla po ustawieniu trasy pokazuje precyzyjnie stan naładowania baterii u celu podróży oraz jak i gdy wrócimy do domu, do tego pokaże ograniczenie prędkości jeśli warunki będą tego wymagały. To są takie małe szczegóły które zmieniają komfort planowania dłuższych podróży.
 

ml000

Zadomawiam się
A to musi być Tesla?
Takie ID.3 czy Cupra Born z baterią 77kW zdaje się robić 320km przy -10C na autostradzie wg EV Database:


A to już prawie tyle co LR i sporo taniej...
Ja ID.3 45kW bez ładowania i bez problemów!!! normalnym tempem dojechałem (na 7% rezerwie) z Wrocławia do Pragi
 

Michal

Moderator
Ja ID.3 45kW bez ładowania i bez problemów!!! normalnym tempem dojechałem (na 7% rezerwie) z Wrocławia do Pragi
Jak to jest możliwe, skoro nawet latem przy +20C i jadąc max 100 km/h nie ma na to szans, bo brakuje 12% (trzeba doładować 8% i dojedziesz z 3%, a nie 7%):

Przy normalnej jeździe - max 140km/h - brakuje 26%... A w takich samych warunkach TM3RWD 60kWh dojedzie mając jeszcze 20% zapasu.
 
Last edited:

Michal

Moderator
A to musi być Tesla?
Takie ID.3 czy Cupra Born z baterią 77kW zdaje się robić 320km przy -10C na autostradzie wg EV Database:


A to już prawie tyle co LR i sporo taniej...

No nie wiem, bo ja nie widzę dostępnej opcji konfiguracji 77kWh na stronie VW - dostępna jest jedynie "Life 58kWh".

Cupry 77 to chyba zupełnie nie ma ("dane techniczne dostępne w późniejszym terminie")... a nawet jak by była, to po dodaniu kilku opcji, żeby podejść pod TM3 (autopilot i mapy 10k + keless 4k + bekoniki foteli 2k + pompa ciepła 5k + okno dachowe 5k), szybko robi się 220 tyś :p
 

ml000

Zadomawiam się
Jak to jest możliwe, skoro nawet latem przy +20C i jadąc max 100 km/h nie ma na to szans, bo brakuje 12% (trzeba doładować 8% i dojedziesz z 3%, a nie 7%):

Przy normalnej jeździe - max 140km/h - brakuje 26%... A w takich samych warunkach TM3RWD 60kWh dojedzie mając jeszcze 20% zapasu.
Jak napisałem w 4 osoby dojechałem bez problemu ;) Zamówiłem drugiego ID.3 w czerwcu 2021 i do tej pory się nie wyprodukował. Tesla zamówiona 29.10.2021, a odbiór 11.03.2022
 

nabrU

Moderator
No nie wiem, bo ja nie widzę dostępnej opcji konfiguracji 77kWh na stronie VW - dostępna jest jedynie "Life 58kWh".

Cupry 77 to chyba zupełnie nie ma ("dane techniczne dostępne w późniejszym terminie")... a nawet jak by była, to po dodaniu kilku opcji, żeby podejść pod TM3 (autopilot i mapy 10k + keless 4k + bekoniki foteli 2k + pompa ciepła 5k + okno dachowe 5k), szybko robi się 220 tyś :p

VW ostatnio zredukował ofertę do jednego modelu czyli tego "Life 58kWh", bo na ID.3 to rok trzeba czekać jak się zamówi...
Więc zgoda że 77kW to tylko w teorii bądź używany...

Więc może Enyaq czy ID.4 z 77kW? Też nie gorzej wychodzą zasięgowo
 

Soltys83

Zadomawiam się
Tak prawdę mówiąc to zawsze chciałem Tesle S lecz cena. Tesla 3 na początek starczy chociaż Skocda Enyaq jest fajna ale jak to ktoś gdzieś powiedział to Tesla jest wodzirejem w dziedzinie elektryków.
 

Michal

Moderator
Enyaq 77kWh niby podstawa 220k ale jak dodasz kilka opcji (tempomat, pompa ciepła, ...) żeby przyrównać do TM3, to szybko robi się 250k, przy czym auto jest większe, więc pewnie lepiej by je porównywać do TMY. Przy czym TMY/TM3 są znacznie mocniejsze, wydajniejsze i mają kompletnie inne prędkości ładowania - ciężko porównywać te auta, bo w Enyaq nie ma nawet takich opcji...
 
Last edited:

Szatan

Posiadacz elektryka
Tak prawdę mówiąc to zawsze chciałem Tesle S lecz cena. Tesla 3 na początek starczy chociaż Skocda Enyaq jest fajna ale jak to ktoś gdzieś powiedział to Tesla jest wodzirejem w dziedzinie elektryków.
dlatego właśnie dużo osób decyduje się na Teslę plus osiągi które ma dopiero konkurencja za 2x więcej pieniędzy.
Jak gdzieś już napisałem, jak są środku to warto kupić Tesle bez zastanawiania a jak ich nie ma to wtedy można kombinować. Sam byłem blisko kupna ID3 ale okazało się, że TM3 łapie się na dotacje więc wybór był prosty.
Z konkurencją nie wiadomo jak auta będą się sprawować za kilka lat bo większość rozpatrywanych modeli dopiero co miało premierę a wszystkie firmy motoryzacyjne razem wzięte nie mają tyle doświadczenia w BEV co Tesla moim zdaniem i to widać jak się pojeździ Teslą i konkurencją.
 
Top