Kampania przeciwko EV nabiera na sile

elektryk

Pionier e-mobilności
Zauważyłem ostatnio ciekawy zbieg okoliczności - zaczęły się pojawiać artykuły dot. "powrotów do samochodów spalinowych".

Np. taki jak ten (smaczku dodaje reklama spalinowego BMW nad artykułem):

Te artykuły zbiegły się w czasie z informacjami od producentów o zwolnieniach w fabrykach elektryków, porzuceniu lub przesunięciu już ogłoszonych planów dot oferty elektryków.

To nie tylko artykuły, Pan "GreenTheOnly", który jest "hakerem" Tesli który często dzielił się rzeczami znalezionymi w oprogramowaniu Tesli stwierdził wczoraj na Twitterze, że zmienia samochód z elektrycznego na spalinowy i toczy w komentarzach ostry bój dlaczego przyszłością motoryzacji są samochody spalinowe przytaczając m.in. argumenty typu że elektryki są cięższe więc są gorsze dla środowiska (pewne poszlaki wskazują, że jest Rosjaninem mieszkającym w Kanadzie, ale nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie).

Mam wrażenie że producenci doszli do wniosku, że skoro muszą ciąć wydatki to najprościej będzie wyciąć elektryki do czasu "lepszych czasów", w ślad za tym pojawiają się takie artykuły. Przy okazji zbieg okoliczności, skorzysta na tym branża paliw kopalnych.

PS. Wczoraj podjechałem na ładowarkę Orlenu, a tam stoi spanikowany gość w BMW i mówi, że nie wie jak odłączyć kabel ładowania i że się spóźni na samolot. Próbował rozłączyć ładowanie w apce Orlenu, ale tam takiej opcji nie widziałem, pokazałem mu że najlepiej przerwać z poziomu apki do samochodu, rozłączył, podziękował i pojechał, ale to pokazuje jak ważny jest zintegrowany (czyli też prosty w obsłudze) z samochodem system ładowania (niezależnie od operatora ładowarki np. roaming producenta).
 

Attachments

  • Screenshot_20231021-074825.png
    Screenshot_20231021-074825.png
    493,2 KB · Liczba wyświetleń: 169

Ev3

Pionier e-mobilności
W moim przypadku po 3 latach jazdą elektrykami to jestem bardzo rozczarowany awaryjnością aut szczególnie Teslą
Ale szczególnie, czy wyłącznie?
I czy w ice awarie się nie zdarzają?
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Wodoru będzie przybywać, ale moim zdaniem nie ma sensu do osobówek, autobusy głównie. Toyota sprzedaje 700 Mirai rocznie i od 3 lat sprzedaż stoi na tym poziomie.
A tutaj prawdziwe dane w temacie tego ile osób chce pozostać przy aucie elektrycznym.
Widać że coraz mniej jest osób które pochopnie zdecydowały sie na elektryka
Widać też że Tesla(samochód + sieć ładowania) jest najlepszym dostawcą jazdy na prądzie
1698221430445.png
 

nabrU

Moderator
Dziwi mnie tutaj pozycja Jaguara z jednym EV, który najlepszy nie jest i ma problemy :unsure:
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Dziwi mnie tutaj pozycja Jaguara z jednym EV, który najlepszy nie jest i ma problemy :unsure:
Może dlatego ze jego sprzedaż siadła z 12-13tys w 2019-2020 do 6,5tys w 2022 wiec kupują go Ci co są zakochani w marce
W US z 2,6tys w 2019 do 439 szt w 2022
Na tej podstawie można uważac że własciciele Jaguara są mniej zorientowani w rynku EV i mogą więcej wybaczyć, można też sądzieć że elektryczny Jaguar to ich pierwsze elektryczne auto(no chyba że ktoś miał KIA i mu ukradli i chcial złapac coś na szybko)
 

nabrU

Moderator
Pewnie jest jak piszesz bo istnieje rzeczywiście pewna silna grupa 'sympatyków' JLR (przynajmniej w UK, bo to taka 'brytyjska' marka ;)). Choć pożar w Luton to chyba zmieni... :oops:
 

Bronek

Pionier e-mobilności
5 lat 3 Ev i wszystkie OK. Kilka dupereli, (3-4we wszystkich?) najpowazniejsza to padniety czujnik temperatury fotela w Nissanie za grosze w 2018r.
Wymiany wahaczy dolnych i wiązki klapy ale to z inicjatywy firmy nie mojej, tak na wszelki wypadek) plus wymiana wiązki fotela kierowcy , bo chyba ją zalatwilem haczykiem od pokrowca i wrwalo kabelki z wtyczki ? Normalnie bym lutowal czy coś ale oni się nie pierdzielą w takie rzeźby. A i lampę jeszcze nową dali bo kiedyś parowała. To w Teslach
3 auta 5 prawie lat. Zero serwisów gwarancyjnych zero kosztów. Nie narzekam
Ale jestem w czopku urodzony to wiadomo fart to fart. :)
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Może dlatego ze jego sprzedaż siadła z 12-13tys w 2019-2020 do 6,5tys w 2022 wiec kupują go Ci co są zakochani w marce
Ale kto powiedział, że oni chcą kolejnego Jaga kupić?
Może właśnie dlatego, że są z nim problemy, chcą kupić coś lepszego, ale nadal elektrycznego.
 

cooler

Pionier e-mobilności
3 auta 5 prawie lat. Zero serwisów gwarancyjnych zero kosztów. Nie narzekam
Ale jestem w czopku urodzony to wiadomo fart to fart.
Bo ja mam odwrotnie niż Ty: narzekałeś na wcześniejsza auta a chwalisz ostatnie, ja mam odwrotnie: do tej pory trafiałem naprawdę solidne, niezawodne auta a Tesla była dla mnie szokiem co do awaryjności.
Ja zacząłem przygodę z własnymi samochodami od Mercedesa 123... więc wysoko postawiłem poprzeczkę i byle co jeżeli chodzi o niezawodność mnie teraz nie zadowala :) Ale jeździłem też Polonezem (nie mój) i... nie narzekałem, żeby nie zardzewiał to jazda mi się podobała, tak samo niezawodność, jak coś to pierdoły które każdy warsztat za grosze na pamięć ogarniał.
 
Last edited:

pmlody

Pionier e-mobilności
Bo ja mam odwrotnie niż Ty: narzekałeś na wcześniejsza auta a chwalisz ostatnie, ja mam odwrotnie: do tej pory trafiałem naprawdę solidne, niezawodne auta a Tesla była dla mnie szokiem co do awaryjności.
Bo to zależy jakie auto. Ja mam pierwsze od dawna, gdzie drugi rok się kończy i nie robiłem remontu silnika :D
 
Top