Bogactwo wyboru czyli Id4/EV6/Ioniq5/Enyaq/Mach-E

poochaty

Posiadacz elektryka
Cześć.
Jak w temacie. Jestem na etapie wyboru autka a segmencie C/D. Budżetowo myślę, że ogarnę wszystkie powyższe. Co byście poradzili? Myślę chętnie o wariantach z największą baterią i ewentialnie 4x4 (warto dopłacić?). Jechałem już Id4 i MachE, Ioniqa 5 - oglądałem i jest NIEZWYKŁY, ale ma cholernie słaby zasięg. Z Mustangiem jest problem śmieszny, ale chyba istotny. Nie da się tam zamontować bagażnika na dach i nie ma rękawa w siedzeniu na włożenie nart = transport nart na dedykowanym stojaku na haku. Koszmar.
Jakie są wasze odczucia w tym segmencie?

A może zrezygnować z fantazji i kupić najlepiej wyposażone eNiro, króre mogę mieć w super cenie w leasingu 1700 brutto (3 lata, 60000 km, pełne ubezpiecznie i serwisy w cenie)?
 
Solution
Faktycznie! Spodziewalem sie ze to marketing i malo realna wartosc, ale nie ze realny max to tylko 220kW. I w sumie jak zajrzalem w cennik to mowa jest o ladowaniu na stacjach 350kW, a nie o ładowaniu z moca 350kW :D

Natomiast nawet przy 220kW laduje sie duzo szybcziej niz mach-e, bo od 20 do 80% w 15 minut (pewnie od 10% do 80% w 18 min tez da rade). Podczas gdy mach-e laduje sie od 20% do 80% w prawie 40minut, czyli 2x dluzej - no bo 150kW to dziala tylko przez 2 minuty, a potem spada do 100kW. Ok, mach-e ma nieco wieksza baterie (88kWh zamiast 72kWh) ale to i tak wyjdzie z 50% dluzej.


Na szczescie mam dzieci lvl 0 i lvl 2 wiec bedzie im bardzo dobrze ;)


Wszystko co wyczytalem z roznych recenzji raczej stawia EV6 blizej Ioniq...

ELuk

Pionier e-mobilności
Użycie sformułowania fanboy do adwersarza rozmowy, niezależnie czego to fanboystwo ma dotyczyć jednoznacznie informuje:
"jesteś fanboyem marki T, A, S itp czyli jesteś zaślepiony, czyli niewiarygodny, dalsza rozmowa z Tobą nie ma sensu"
Dlatego nie lubię jak w dyskusji Ktoś posługuje się takim deprecjonującym określeniem.
 

Michal

Moderator
Użycie sformułowania fanboy do adwersarza rozmowy, niezależnie czego to fanboystwo ma dotyczyć jednoznacznie informuje:
"jesteś fanboyem marki T, A, S itp czyli jesteś zaślepiony, czyli niewiarygodny, dalsza rozmowa z Tobą nie ma sensu"
Dlatego nie lubię jak w dyskusji Ktoś posługuje się takim deprecjonującym określeniem.
Dlatego darowałem sobie dyskusję, bo tylko dlatego, ze mam Teslę, to już nie jestem wiarygodny...
 

vwir

Pionier e-mobilności
Zresztą zupełnie nie o zużycie chodziło pierwotnie - tylko o sposób tego niby testowania prędkości ładowania.
Metodologia jeszcze bardziej dramatyczna - mierzył ją tam, gdzie praktycznie każdy ev już ma duży zjazd tejże prędkości.
Niemożliwe, żeby o tym nie wiedział.
Co oczywiście jest bzdurą do kwadratu. No ale cóż począć... Szkoda marnować pół godziny na film. Lepiej zmarnować kilka godzin na dyskusję i nadal wyciągać błędne wnioski (albo raczej mieć błędne założenia).
 

kdldz

Zadomawiam się
Strasznie zboczyliście z tematu, wiec moze odkopie troche sedno tematu. Sam stoje przed podobnym wyborem i taka tabelke sobie rozpisalem, ciekawe czy cos nowego sie pojawilo od czasu gdy @poochaty szukal, czego tu nie spisalem?

Ogólnie szukam auta na które wezmę leasing w tym roku - ba, w tym miesiącu - choc dostawa nie musi byc od ręki (ale też nie chce czekać niewiadomo jak długo). Zalezy mi na wplacie 45% bo planuje przejsc na ryczalt. Pewną perełką jest tutaj EV6 - gdyby udało się ją wyrwać w cenie max 248k to moglbym wziac za gotowke i starac sie o dofinansowanie dla firm, bardziej sie to powinno oplacac niz leasing.

ID.4 GTX
+ to w sumie to samo co ID.3, czyli na drogach jezdzi juz od roku i jest w miare sprawdzone
+ wireless carplay
+ OTA (choc trudno okreslic co VW ma w planach tutaj, bo raczej mniej niz w tesli)
+ fajne fotele w wersji top-sport
+ fajny szklany dach
+ duzy bagaznik
+ serwis na kazdym rogu
+ elektryczny, skladany hak ktorego nie trzeba wypinac (!)

- skrzypiace plastiki w srodku
- nie podoba mi sie wizualnie z zewnatrz, ogolnie z wygladu raczej taki nijaki
- najwolniejszy z calej konkurencji (300KM / 6.2s)
- tragiczne przyciski na kierownicy
- cenowo sredni - drozszy od ev6 i nie lapie sie na dofinansowanie, ale tanszy od tesli czy mach-e

Model Y LR
+ w wersji Chin jakosc ponoc bdb
+ sprawdzona technologia - naped, baterie, ladowanie
+ zuzycie energii
+ przyszlosciowe OTA i potencjalnie FSD
+ responsywny soft
+ ogromny bagaznik z tymi wszystkimi schowkami i frunkiem
+ szklany dach
+ najlepsze osiagi i co wazne nie traci tak mocy wraz ze wzrostem predkosci - vmax 220 gdzie konkurencja ma okolo 180

- serwis tylko w warszawie
- brak carplay w ogole (!) mapy ok, telefon na BT przezyje, ale za spotify placic nie chce skoro juz mam Apple Music
- drogie naprawy i ubezpieczenia
- spartanskie wykoncznie - nie podoba mi sie
- brak zegarów i HUD'a (to z jaka ja jade predkoscia...?)
- cena (najdrozszy)

Mach-E
+ wizualnie moj faworyt - i od niego zaczelo sie szukanie elektryka

+ jezdzi juz od roku i powazne problemy na linii produkcyjnej mam nadzieje sa juz rozwiazane
+ duza bateria i zasięg
+ wireless carplay
+ dobrze wykonczony, lepiej od VW i tesli, ale imho troche gorzej niz EV6
+ super okno panoramiczne
+ OTA (obecnie nie dziala, ale ma byc - choc pytanie tak jak w VW co zamierzaja dodac, w planach jest juz powiekszenie uzytecznej baterii i szybsze ladowanie)

+/- miejsce w bagazniku takie sobie (ale jest frunk)

- raczej slabe osiagi mimo duzej mocy (350KM / 5.8s)
- bardzo slabe fotele (chyba najgorsze ze wszystkich)
- sporo rzeczy jeszcze nie dziala, mimo ze jezdzi juz od roku - PaaK, otwieranie frunka
- fatalna i wolna aplikacja
- duza bateria ale wolne ladowanie (150kW vs 200kW w tesli czy 350kW w EV6)
- powolny system multimedialny
- doplata do gwarancji 5 lub 8 lat
- malo intuicyjny interfejs (np. 2 klikniecia aby wlaczyc obiekt zamkniety klimy, kamery 360 wylaczaja sie po zmianie biegu na D co nie ma sensu na parkingu)
- perforowana eko skóra ale brak wentylacji. po co to, zeby wydłubywac czekolade z tych dziurek?
- mały wybór kolorów
- a do tego wszystkiego drogi

EV6
+ ogolnie to chyba moj faworyt

+ duzo gadgetów których nie ma nigdzie indziej - np. wentylowane fotele
+ bateria 800V / ładowanie 350kW (choc nie wiem czy to sie stanie popularne w trakcie 4-5 lat gdy bede uzywal to auto)
+ 7 lat gwarancji
+ cena do mozliwosci
+ osiagi (325KM / 5.2s)
+ w wersji GT-Line 325KM z rabatem jest szansa (negocjuje jeszcze z dealerem) zeby sie zlapac na dofinansowanie moj elektryk dla firm (zakup za gotówkę)
+ dobrze wykonczony
+ wygodne fotele

- pierwsze egzemplarze - bede troche jak betatester. obawiam sie ze bedzie awaryjny a to ma byc glowne auto dla calej rodziny
- mała dostępność egzemplatrzy w tym roku i nie wiadomo ile czekania na zamówienia do produkcji (podobno pol roku albo dluzej)
- brak wireless carplay (!) - ale działa aftermarketowy moduł
- spodziewam sie duzego spalania, jak w Ioniq 5.
- mały wybór kolorów - poza matowym ktory jest niepraktyczny podoba mi sie chyba tylko biały...
- brak OTA (czyli nic nowego sie nie pojawi...)
- czarna podsufitka a gt-line sprawi ze dzieciaki z tylu maja troche jak w trumnie - trzeba brac okno. a okno jest male :(



Ioniq 5
Love it or hate it. Tak bardzo mi sie nie podoba ze nawet nie rozwazam :)
 
Last edited:

Cav

Pionier e-mobilności
Björn zrobił test i Michał zwrócił uwagę na coś co NIE MA PRAWA zdarzyć się w żadnym aucie tj drastyczne ograniczenie mocy.

Zgadza się, napisałem to już dawno.

Popatrzyłem też w komentach do kilku innych testów i wychodzi na to, że tylko Bjorn i jeszcze jeden testujący TEN SAM EGZEMPLARZ samochodu (testowej prasówki rzecz jasna), napotkali ten problem.
Nie miał go żaden z użytkowników innych Ioniq-ów, ani testujący w innych krajach.

Wygląda na to, że albo inni gorzej testowali, albo coś było nie tak z tym konkretnym autem, względnie z serią z której pochodziło.
 

vwir

Pionier e-mobilności
EV6
+ bateria 800V / ładowanie 350kW (choc nie wiem czy to sie stanie popularne w trakcie 4-5 lat gdy bede uzywal to auto)
EV6 tak samo jak Ioniq5 nie ma ładowania 350kW. Nie ma i nie będzie miała. Maksymalnie te auta osiągają 220kW (poszukaj krzywych ładowania).
EV6 się nie nadaje dla rodzin ze starszymi dziećmi z powodu wysokości tylnej kanapy (uszy pomiędzy kolanami). Ale jeśli masz małe dzieci to ok.
Nie spodziewałbym się dużego zużycia energii w EV6. Może nawet ciut poniżej konkurentów (bo EV6 nie jest SUVem).

Mach-E ma OTA mniej więcej od pół roku. Ale faktem jest, że dotychcczasowe OTA dotyczyły głównie infotainmentu. Odnośnie jego ceny - masz rozpiętość od 216 do 300tys. Za topową wersję z baterią 88kWh i AWD jest drogi, ale na przykład porównując do Ioniq5 już nie wychodzi tak drogo, bo Ioniq5 72kWh ma taki zasięg jak Mach-E z mniejszą baterią (250tys za Mach-E AWD z mniejszą baterią).

GTX nie ma tego samego układu napędowego co ID.3, bo nie ma ID.3 AWD. A to oznacza dodatkowy silnik i dodatkowe obciążenie baterii. Jak to się będzie zachowywało? Tego nie wie nikt.
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Strasznie zboczyliście z tematu, wiec moze odkopie troche sedno tematu. Sam stoje przed podobnym wyborem i taka tabelke sobie rozpisalem, ciekawe czy cos nowego sie pojawilo od czasu gdy @poochaty szukal, czego tu nie spisalem?

Ogólnie szukam auta na które wezmę leasing w tym roku - ba, w tym miesiącu - choc dostawa nie musi byc od ręki (ale też nie chce czekać niewiadomo jak długo). Zalezy mi na wplacie 45% bo planuje przejsc na ryczalt. Pewną perełką jest tutaj EV6 - gdyby udało się ją wyrwać w cenie max 248k to moglbym wziac za gotowke i starac sie o dofinansowanie dla firm, bardziej sie to powinno oplacac niz leasing.

ID.4 GTX
+ to w sumie to samo co ID.3, czyli na drogach jezdzi juz od roku i jest w miare sprawdzone
+ wireless carplay
+ OTA (choc trudno okreslic co VW ma w planach tutaj, bo raczej mniej niz w tesli)
+ fajne fotele w wersji top-sport
+ fajny szklany dach
+ duzy bagaznik
+ serwis na kazdym rogu
+ elektryczny, skladany hak ktorego nie trzeba wypinac (!)

- skrzypiace plastiki w srodku
- nie podoba mi sie wizualnie z zewnatrz, ogolnie z wygladu raczej taki nijaki
- najwolniejszy z calej konkurencji (300KM / 6.2s)
- tragiczne przyciski na kierownicy
- cenowo sredni - drozszy od ev6 i nie lapie sie na dofinansowanie, ale tanszy od tesli czy mach-e

Model Y LR
+ w wersji Chin jakosc ponoc bdb
+ sprawdzona technologia - naped, baterie, ladowanie
+ zuzycie energii
+ przyszlosciowe OTA i potencjalnie FSD
+ responsywny soft
+ ogromny bagaznik z tymi wszystkimi schowkami i frunkiem
+ szklany dach
+ najlepsze osiagi i co wazne nie traci tak mocy wraz ze wzrostem predkosci - vmax 220 gdzie konkurencja ma okolo 180

- serwis tylko w warszawie
- brak carplay w ogole (!) mapy ok, telefon na BT przezyje, ale za spotify placic nie chce skoro juz mam Apple Music
- drogie naprawy i ubezpieczenia
- spartanskie wykoncznie - nie podoba mi sie
- brak zegarów i HUD'a (to z jaka ja jade predkoscia...?)
- cena (najdrozszy)

Mach-E
+ wizualnie moj faworyt - i od niego zaczelo sie szukanie elektryka

+ jezdzi juz od roku i powazne problemy na linii produkcyjnej mam nadzieje sa juz rozwiazane
+ duza bateria i zasięg
+ wireless carplay
+ dobrze wykonczony, lepiej od VW i tesli, ale imho troche gorzej niz EV6
+ super okno panoramiczne
+ OTA (obecnie nie dziala, ale ma byc - choc pytanie tak jak w VW co zamierzaja dodac, w planach jest juz powiekszenie uzytecznej baterii i szybsze ladowanie)

+/- miejsce w bagazniku takie sobie (ale jest frunk)

- raczej slabe osiagi mimo duzej mocy (350KM / 5.8s)
- bardzo slabe fotele (chyba najgorsze ze wszystkich)
- sporo rzeczy jeszcze nie dziala, mimo ze jezdzi juz od roku - PaaK, otwieranie frunka
- fatalna i wolna aplikacja
- duza bateria ale wolne ladowanie (150kW vs 200kW w tesli czy 350kW w EV6)
- powolny system multimedialny
- doplata do gwarancji 5 lub 8 lat
- malo intuicyjny interfejs (np. 2 klikniecia aby wlaczyc obiekt zamkniety klimy, kamery 360 wylaczaja sie po zmianie biegu na D co nie ma sensu na parkingu)
- perforowana eko skóra ale brak wentylacji. po co to, zeby wydłubywac czekolade z tych dziurek?
- mały wybór kolorów
- a do tego wszystkiego drogi

EV6
+ ogolnie to chyba moj faworyt

+ duzo gadgetów których nie ma nigdzie indziej - np. wentylowane fotele
+ bateria 800V / ładowanie 350kW (choc nie wiem czy to sie stanie popularne w trakcie 4-5 lat gdy bede uzywal to auto)
+ 7 lat gwarancji
+ cena do mozliwosci
+ osiagi (325KM / 5.2s)
+ w wersji GT-Line 325KM z rabatem jest szansa (negocjuje jeszcze z dealerem) zeby sie zlapac na dofinansowanie moj elektryk dla firm (zakup za gotówkę)
+ dobrze wykonczony
+ wygodne fotele

- pierwsze egzemplarze - bede troche jak betatester. obawiam sie ze bedzie awaryjny a to ma byc glowne auto dla calej rodziny
- mała dostępność egzemplatrzy w tym roku i nie wiadomo ile czekania na zamówienia do produkcji (podobno pol roku albo dluzej)
- brak wireless carplay (!) - ale działa aftermarketowy moduł
- spodziewam sie duzego spalania, jak w Ioniq 5.
- mały wybór kolorów - poza matowym ktory jest niepraktyczny podoba mi sie chyba tylko biały...
- brak OTA (czyli nic nowego sie nie pojawi...)
- czarna podsufitka a gt-line sprawi ze dzieciaki z tylu maja troche jak w trumnie - trzeba brac okno. a okno jest male :(



Ioniq 5
Love it or hate it. Tak bardzo mi sie nie podoba ze nawet nie rozwazam :)
Wychodzi Ci na Teslę ;-)

Tak jak szklany dach to średnia zaleta, to brak obowiązku serwisowania w Tesli pominąłeś plus serwis mobilny i szybką interakcję z nim via apka. To dwie fajne zalety
To że VW ma warsztay na każdym rogu, to podobnie jak w moim Nissanie Leafie nic nie oznacza, bo OTA to lipa a swerwisy niewiele wiedzą. Tylko akurat Leaf się na szczęście nie psuje bo jest na rynku kilkanaście lat!
Jeśli Cię stać na w/w auta,, to póki co wg mnie - Ford bo rokuje lub Tesla, bo nie ma nic lepszego obecnie resztę olać
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ale co jest bzdurą?
Próba szybkiego ładowania auta, z mocno naładowaną baterią?
No jest.

Jeśli Twoim zdaniem coś innego - to fajnie byłoby, abyś określił co i dlaczego.
Twoje założenia są bzdurne. Dlaczego? Bo nie wiesz o czym piszesz, źle założyłeś i wyciągasz na podstawie złych założeń wnioski.
 

Najnowsze dyskusje

Top