Bogactwo wyboru czyli Id4/EV6/Ioniq5/Enyaq/Mach-E

poochaty

Posiadacz elektryka
Cześć.
Jak w temacie. Jestem na etapie wyboru autka a segmencie C/D. Budżetowo myślę, że ogarnę wszystkie powyższe. Co byście poradzili? Myślę chętnie o wariantach z największą baterią i ewentialnie 4x4 (warto dopłacić?). Jechałem już Id4 i MachE, Ioniqa 5 - oglądałem i jest NIEZWYKŁY, ale ma cholernie słaby zasięg. Z Mustangiem jest problem śmieszny, ale chyba istotny. Nie da się tam zamontować bagażnika na dach i nie ma rękawa w siedzeniu na włożenie nart = transport nart na dedykowanym stojaku na haku. Koszmar.
Jakie są wasze odczucia w tym segmencie?

A może zrezygnować z fantazji i kupić najlepiej wyposażone eNiro, króre mogę mieć w super cenie w leasingu 1700 brutto (3 lata, 60000 km, pełne ubezpiecznie i serwisy w cenie)?
 
Solution
Faktycznie! Spodziewalem sie ze to marketing i malo realna wartosc, ale nie ze realny max to tylko 220kW. I w sumie jak zajrzalem w cennik to mowa jest o ladowaniu na stacjach 350kW, a nie o ładowaniu z moca 350kW :D

Natomiast nawet przy 220kW laduje sie duzo szybcziej niz mach-e, bo od 20 do 80% w 15 minut (pewnie od 10% do 80% w 18 min tez da rade). Podczas gdy mach-e laduje sie od 20% do 80% w prawie 40minut, czyli 2x dluzej - no bo 150kW to dziala tylko przez 2 minuty, a potem spada do 100kW. Ok, mach-e ma nieco wieksza baterie (88kWh zamiast 72kWh) ale to i tak wyjdzie z 50% dluzej.


Na szczescie mam dzieci lvl 0 i lvl 2 wiec bedzie im bardzo dobrze ;)


Wszystko co wyczytalem z roznych recenzji raczej stawia EV6 blizej Ioniq...

hitchhiker

Zadomawiam się
Jeśli to First Edition to nie mógł dojechać miesiąc temu. Miesiąc temu dojeżdżały już wersje nie-first. Mój dojechał ponad miesiąc temu a nie mam wersji first.
No cóż. Jak widać wiesz lepiej. To daj znać, jak wyjaśnisz sytuacje, w której się znalazłem kiedy mój pierwotnie zamówiony RWD space white został wyprodukowany 24.07 i do dziś nie został zapakowany na statek, a w przyszłym tygodniu możliwe, że odbiorę to samo w innym kolorze wyprodukowane w drugiej połowie sierpnia i będące już w Polsce? :) dealer nie zna wytłumaczenia, poza tym, że to się zdarza.
 

Erto

Fachowiec
trochę spóźniona odpowiedź bo poochaty już wybrał.
odpowiem więc na temat napędów. Ze względu na dość duży moment obrotowy elektryków, oś napędowa ma znaczenie zwłaszcza na mokrej, a zdecydowanie na śliskiej wkrótce (zima) nawierzchni.
Uszereguję to tak: 4x4 (warto dopłacić, zwłaszcza jeśli jeździ się także poza asfaltem) > napęd na tył > napęd na przód.
Sprawdzone empirycznie w różnych elektrykach.
Nie jeździłem TMY. Testowałem e-Mach 4x4 (faworyt), odrzuciłem Skodę, ID.4 ostatnio też testowałem z przyzwyczajenia. choć już bez potrzeby, (jeśli w ogóle to 4x4).
Reszty z tej 5 wtedy nie było. Kupiłem w końcu inny. Nie żałuję dopłaty
 
Last edited:

poochaty

Posiadacz elektryka
trochę spóźniona odpowiedź bo poochaty już wybrał.
odpowiem więc na temat napędów. Ze względu na dość duży moment obrotowy elektryków, oś napędowa ma znaczenie zwłaszcza na mokrej, a zdecydowanie na śliskiej wkrótce (zima) nawierzchni.
Uszereguję to tak: 4x4 (warto dopłacić, zwłaszcza jeśli jeździ się także poza asfaltem) > napęd na tył > napęd na przód.
Sprawdzone empirycznie w różnych elektrykach.
Nie jeździłem TMY. Testowałem e-Mach 4x4 (faworyt), odrzuciłem Skodę, ID.4 ostatnio też testowałem z przyzwyczajenia. choć już bez potrzeby, (jeśli w ogóle to 4x4).
Reszty z tej 5 wtedy nie było. Kupiłem w końcu inny. Nie żałuję dopłaty
Dzięki. Też kupiłem 4x4 I nie żałuję. Nie wyobrażam sobie takich mocy w napędzie na jedną oś. Co kupiłeś?
 

vwir

Pionier e-mobilności
No cóż. Jak widać wiesz lepiej. To daj znać, jak wyjaśnisz sytuacje, w której się znalazłem kiedy mój pierwotnie zamówiony RWD space white został wyprodukowany 24.07 i do dziś nie został zapakowany na statek, a w przyszłym tygodniu możliwe, że odbiorę to samo w innym kolorze wyprodukowane w drugiej połowie sierpnia i będące już w Polsce? :) dealer nie zna wytłumaczenia, poza tym, że to się zdarza.
Ale jakie to ma znaczenie? Wszystkie First poszły na pierwszy rzut. Ja byłem w pierwszym możliwym transporcie po first.
 

poochaty

Posiadacz elektryka
dzięki, to przejściówka w oczekiwaniu na EQG, CyberTruck lub TMX. Ale jestem zadowolony. A jak TMY na co dzień?
Obłędnie. Wcześniej miałem ładowaną hubrydę więc nie ma co porównywać. Nie potrzebuję auta większego niż TMY. Zaskakująco mało zużywa prądu, bo to jakby nie było może nie SUV, ale już crossover. Fajna zabawka.
 

Erto

Fachowiec
Obłędnie. Wcześniej miałem ładowaną hubrydę więc nie ma co porównywać. Nie potrzebuję auta większego niż TMY. Zaskakująco mało zużywa prądu, bo to jakby nie było może nie SUV, ale już crossover. Fajna zabawka.
no to super, gratulacje z wyboru. EQC jak to mawia red. Klimek jeździ do przodu, tyłu, skręca, hamuje, ;). Ale też jestem zadowolony. Powodzenia
 

Michal

Moderator
Ktoś na forum podawał namiary na serwis EV z Piaseczna. Jak chcesz to poszukaj i pewnie znajdziesz.

Ps. Patrząc na to co napisałeś tutaj:

i tutaj:

, to nie wiem czy jesteś jakkolwiek grupą docelową dzisiejszych elektryków, a już na pewno nie TM3 :p
Musisz chyba poczekać na Riviana albo Ford 150 EV, bo oni robią kasę na dodatkach w stylu skóra i wykończenie, chociaż nie wiem jak z e-Mach może też coś się znajdzie topowego.
@ATnet Stwierdziłem, że odszukam i podbiję Ci wiadomość, w której pisałem, że dzisiejsze elektryki chyba nie są dla Ciebie i powinieneś się wstrzymać albo kupić mach-e
 
Top