[eMIT] Elektryki nie nadają się do jazdy zimą - wyjaśniamy

Ev3

Pionier e-mobilności
Już jadę 600 km bez postoju z 2- i 5-latkiem 😂 Za kilka lat może zacznę narzekać na za częste postoje. Jak żona się dorobi pęcherza na więcej niż kawę 300 ml lub przestanie pić wodę w trasie.
Do tego czasu Tobie się prostata odezwie i się wyrówna.
 

zlp

Pionier e-mobilności
Złe auto kupiłeś.
Są takie, które się w kwadrans naładują.
Na kolejne ile kilometrów?
Na trasie nie lubię marnować czasu. Starym Multivanem za 8 godzin jestem o 800km dalej, korzystając tylko w połowie z autostrad, z prędkościami +10km/h. Moje złe auto S Plaid potrzebuje na tą trasę ponad 10h.
8 a 10 godzin jazdy jak dla mnie robi różnicę. Po za tym zdecydowanie wolę jechać, niż pałętać się wokół samochodu, rozmyślając ile jeszcze godzin jazdy mnie czeka.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Złe auto kupiłeś.
Są takie, które się w kwadrans naładują.
Ale on by chciał się naładować od 10% do przynajmniej 80%. Ty chyba piszesz o 15%. Jakie normalnie dostępne samochody ładują się w zakresie 10-80% w 15 minut i to jeszcze w każdych warunkach?
 

blazej

Pionier e-mobilności
Nie ma po co dyskutować. Nie kupuje się S Plaid bez powodu. Samochód z jakkolwiek porównywalnymi parametrami i tak przez 15 minut nawet latem w 20 stopniach naładuje się na mniej km niż S Plaid.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Też tak podejrzewam.
Realnie to będzie bliżej 1 niż 3,5 w okolicach zera.
Wybierając klimę dla całego domu przewaliłem trochę testów, raportów i wykresów, oczywiście że CEP~3.5 dobrałem dla zakresu najczęściej występującego w PL gdy trzeba grzać czyli 0-5 stopni na zewnątrz i dla +20 wewnątrz. CEP=1 mam przy -22. Dlaczego sądzę że to realne dane? Porównywałem do zużycia gazu w tym samym domu i mam około 3-4 razy mniejsze zużycie energii na klimie właśnie dla okresu jesienno-zimowego oraz wiosną, co mniej więcej zgadzało się z wykresami sprawności. Jak przychodzą srogie mrozy to oczywiście włączam piec gazowy, ale tylko wtedy, w dodatku okazało się że potrzebuję go niezmiernie rzadko (zimą sporo czasu spędzam na nartach lub w tropikach więc chata chodzi na klimie w trybie +8 i zużywa minimalną ilość energii, dodatkowo harmonogramy włączają ją tylko w 2 taryfie.
 

daniel

Señor Meme Officer
Tak się składa, że 10% challenge test for Model S Plaid just dropped.

1732781915439.png


 

Ev3

Pionier e-mobilności
Na kolejne ile kilometrów?
Na tyle ile potrzeba do kolejnej przerwy dla człowieka.
Na trasie nie lubię marnować czasu.
Kupowanie sobie życia to nie jest marnowanie czasu.

Jak kiedyś przydzwonisz w barierę na mikrośnie, to to zrozumiesz.
Ale lepiej żebyś zrozumiał wcześniej, uwierzył na słowo.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Wybierając klimę dla całego domu
Masz centralną i grzejesz powietrzem?
przewaliłem trochę testów, raportów i wykresów, oczywiście że CEP~3.5 dobrałem dla zakresu najczęściej występującego w PL gdy trzeba grzać czyli 0-5 stopni na zewnątrz i dla +20 wewnątrz. CEP=1 mam przy -22.
Na wykresiku producenta czy w praktyce?
Zresztą nikt nie mówił, że masz COP=1 przy zerze.

Dlaczego sądzę że to realne dane? Porównywałem do zużycia gazu w tym samym domu i mam około 3-4 razy mniejsze zużycie energii na klimie właśnie dla okresu jesienno-zimowego
No właśnie.
Dla CAŁEGO okresu.
Z czego dni około zera jest mniejszość i to zdecydowana.

Przez większość poprzedniej takiej "zimy" było bliżej 10 stopni niż zera.
Do tej pory przez październik bliżej 15 stopni, a teraz między 5 a 10.

Takie to Twoje "okolice zera" i "mierzenie dla okresu".
Zwłaszcza, że sam piszesz, iż w duże mrozy gazówkę też włączasz....

P.S.
Też grzeję w okresach przejściowych klimą, tyle że dwoma małymi.
Ale głównie z powodów nadwyżek z pv, kosztujących mnie zero, a nie dlatego że mają COP=3,5 około zera stopni.
 

zlp

Pionier e-mobilności
Kiedyś robiłem trasy po 1500km za jednym zasiadem, Polonezem, tylko przerwy na tankowanie. Nie lubię jeździć w nocy, bo nie przeginam i nie jeżdżę na siłę. Dla mnie noc jest od spania, a nad ranem jest ciężko i trzeba sobie kimnąć.
8 godzin jazdy w wygodnym samochodzie do dzisiaj nie robi na mnie wrażenia, 10 nie problem, ale każda godzina z tych ostatnich w trasie jest coraz gorsza.
Gdybym myślał jak Ty, to w trasy jeździłbym Plaidem, a jednak mając wybór bez zastanowienia wybieram Multivana.
 
Top