[eMIT] Elektryki nie nadają się do jazdy zimą - wyjaśniamy

nabrU

Moderator

vwir

Pionier e-mobilności
Dodałem korelacje czasowe w postaci linii na mapie.

Czy kierowca jest z:
a) Warszawy
b) Poznania
c) Rzeszowa
d) Wrocławia?
Z Kielc. Albo Zamościa. Albo Tarnowa. W sumie to nie wiem czemu by nie Ostrowca Świętokrzyskiego. A kreskę z Lublina do Wawy narysowałeś bo pasowała do tezy? Bo ja się tam nigdy nie ładowałem. Czemu nie narysowałeś kreski z Krakowa do Wawy? Za dużo się seriali naoglądałeś. Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem w poprzednim poście. Specjalnie dla Ciebie pogrubiłem. A - dokładność o której mówimy w raporcie jest na poziomie wielkości miasta. No to teraz szacuj ze swoich kresek.

Jeszcze jako punkt odniesienia: 300 km to odległość z Rzeszowa do Opola albo 50 km za Warszawę.
No brawo, szerloku. No to teraz powiedz jak duże jest miasto, w którym jeździ mój samochód. Bo o takiej dokładności mówimy. Słucham.
 
Last edited:

daniel

Señor Meme Officer
Zakładam, że ładujesz się w Lublinie jadąc do Warszawy, więc Kielce raczej odpadają.
Albo Zamościa. Albo Tarnowa. W sumie to nie wiem czemu by nie Ostrowca Świętokrzyskiego.
Zamość za daleko Krakowa. Tarnów możliwy, ale trochę za blisko Krakowa na ładowanie, bo obróciłbyś w dwie strony na jednej baterii. Rzeszów i okolice bardziej prawdopodobne.
A kreskę z Lublina do Wawy narysowałeś bo pasowała do tezy? Bo ja się tam nigdy nie ładowałem.
Napisałeś "parę razy pod Warszawą".
Czemu nie narysowałeś kreski z Krakowa do Wawy?
Bo nie pasowało do danych czasowych.
Za dużo się seriali naoglądałeś. Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem w poprzednim poście. Specjalnie dla Ciebie pogrubiłem. A - dokładność o której mówimy w raporcie jest na poziomie wielkości miasta. No to teraz szacuj ze swoich kresek.
Mam w pompie ten raport. Nawet go nie czytałem. Piszę o ładowaniu cały czas.
 

kamilthusz

Posiadacz elektryka
1) bez magazynu energii wraz z falownikiem typu offgrid - nie ma sensu się w to pakować]
2) baterie stosowane w magazynach energii to LFP o żywotności szacowanej na 3000 cykli, gwaranacja na 15lat SoC >80%
3)do kalkulacji warto wziąć pod uwagę uzyskanie dotacji Mój Prąd 6 ok. 20-22 k zł
Nie jestem na bieżąco w temacie, a widać że sporo się zmienia. Falownik 3 fazowy możliwy do zastosowania przy rozsądnych kosztach? Na jaką pojemność magazynu można liczyć, znowu optymalizując koszta. Przy moim zużyciu 25-30kwh zdaje się być absolutnym minimum, i to nawet nie uwzględniając strat.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Zakładam, że ładujesz się w Lublinie jadąc do Warszawy, więc Kielce raczej odpadają.
Nigdy mi się nie zdarzyło w drodzę do Wawy ładować w Lublinie. Ładuję tam bo to moje miejsce docelowe. Równie dobrze mogłem tam pojechać z Warszawy. Pierwsze pudło.

Zamość za daleko Krakowa. Tarnów możliwy, ale trochę za blisko Krakowa na ładowanie, bo obróciłbyś w dwie strony na jednej baterii. Rzeszów i okolice bardziej prawdopodobne.
Na A4 w Wierzchosławicach (okolice Tarnowa) ładowałem się wiele razy. Z Zamościa do zrobienia bez najmniejszego problemu. Drugie pudło. A Kielce pominąłeś, bo?

Napisałeś "parę razy pod Warszawą".
No ale skąd się wzięła kreska z Lublina do Warszawy, a nie ma kreski z Krakowa do Warszawy? Nigdy nie ładowałem się na żadnej z tych dwóch tras, ale bądźmy konsekwentni.

Bo nie pasowało do danych czasowych.
Tak samo jak kreska z Lublina do Wawy.
Mam w pompie ten raport. Nawet go nie czytałem. Piszę o ładowaniu cały czas.
Ja też. Mówimy nie o granulacji na poziomie województwa, tylko wielkości miasta. Teraz jaśniej?
 

daniel

Señor Meme Officer
Nigdy mi się nie zdarzyło w drodzę do Wawy ładować w Lublinie. Ładuję tam bo to moje miejsce docelowe. Równie dobrze mogłem tam pojechać z Warszawy. Pierwsze pudło.


Na A4 w Wierzchosławicach (okolice Tarnowa) ładowałem się wiele razy. Z Zamościa do zrobienia bez najmniejszego problemu. Drugie pudło. A Kielce pominąłeś, bo?


No ale skąd się wzięła kreska z Lublina do Warszawy, a nie ma kreski z Krakowa do Warszawy? Nigdy nie ładowałem się na żadnej z tych dwóch tras, ale bądźmy konsekwentni.


Tak samo jak kreska z Lublina do Wawy.
Pudła są, bo nie mam dokładnych danych. Nie wyspowiadałeś mi się z przejechanych tras. Musiałem je wymyślić. Dlatego kreski zrobiłem takie jakie zrobiłem. Ładowanie to nie tylko miejsce, ale też czas. Jak jedziesz A4 to widać w którą stronę i kiedy. Przy dużej ilości danych można założyć, że rano wyjeżdżasz z domu, wieczorem wracasz, więc kierunek ładowań może na to wskazywać.
Nie twierdzę, że można wyznaczyć ulicę na której mieszkasz, ale na pewno o wiele dokładniej niż okrąg o promieniu 300 km. To pozwala zauważyć czy główne miejsce jest w Warszawie czy Rzeszowie.
Ja też. Mówimy nie o granulacji na poziomie województwa, tylko wielkości miasta. Teraz jaśniej?
Właśnie, że mówimy o województwie. Twój post odpowiada na ten post:
Ale statystyka zakupów BEV nadal mocno jest w centrum i bliżej zachodnich stron.
To Ty się teraz zafiksowałeś na wielkości miasta. Pierwotny post był o położeniu w części kraju. Nawet Twoja odpowiedź była czy auto zarejestrowane w Poznaniu jeździ w Rzeszowie albo Warszawa vs Rzeszów. Nie Rzeszów vs Tarnów. Nic nie pisałeś o wielkości miasta na początku.
Wygląda jakbyś się obraził na określenie Polska B i zaczął odpowiadać emocjonalnie.
Ja uważam, że Rzeszów to ciekawe miasto. Słyszałem o wielu innowacjach w tamtym rejonie i chciałbym kiedyś pojechać je zwiedzić.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Nie twierdzę, że można wyznaczyć ulicę na której mieszkasz, ale na pewno o wiele dokładniej niż okrąg o promieniu 300 km. To pozwala zauważyć czy główne miejsce jest w Warszawie czy Rzeszowie.
Ale może też być w Kielcach.

Właśnie, że mówimy o województwie. Twój post odpowiada na ten post:
Tamten post mówi też o konkretnym raporcie, którego jeśli nie widziałeś to ciężko się rozmawia. Mówi on o tym, że sprzedaż w 50% generują duże miasta, bo tam jest zarejestrowanych 50% elektryków. No nie zgadzam się.

To Ty się teraz zafiksowałeś na wielkości miasta. Pierwotny post był o położeniu w części kraju. Nawet Twoja odpowiedź była czy auto zarejestrowane w Poznaniu jeździ w Rzeszowie albo Warszawa vs Rzeszów. Nie Rzeszów vs Tarnów. Nic nie pisałeś o wielkości miasta na początku.
Dobrze, ale nawet tego nie jesteś w stanie oszacować. Tak samo mogło to być województwo świętokrzyskie, małopolskie, podkarpackie albo i lubelskie. Nadal niczego nie oszacowałeś ani nie wyznaczyłeś. Rysujesz kreski pasujące do tezy, bo wiesz, jaki jest wynik. Gdybyś dostał zbiór punktów to byś nic nie wymyślił.

Wygląda jakbyś się obraził na określenie Polska B i zaczął odpowiadać emocjonalnie.
Ja uważam, że Rzeszów to ciekawe miasto. Słyszałem o wielu innowacjach w tamtym rejonie i chciałbym kiedyś pojechać je zwiedzić.
Ale ja nie mieszkam w Rzeszowie, więc nie mam o co się obrażać. Nawet niezbyt często tam bywam. Aż tak bardzo się pomyliłeś w ocenie lokalizacji. Chodzi o to, że jeśli ktoś się podpiera raportem, który ma ogromny błąd w założeniach to wolę to wyprostować. Nie chodzi o Polskę B czy Ź.
W moich okolicach połowa nowych elektryków ma rejestrację z Warszawy. No to jaki jest sens się opierać na takich danych i wygłaszać swoje mądrości? A dyskusja się rozwinęła bo ktoś tutaj ma ogromny problem z przyznaniem się do błędu gdy ktoś inny mu powie jak wygląda rzeczywistość. No i zaczyna się wymyślanie irracjonalnych argumentów z lokalizacją ładowania, lokalizacją aplikacji czy ch wie czym jeszcze. Za chwilę się dowiemy, że ev outlook wynajęło prywatnych detektywów żeby sprawdzić kto gdzie jeździ...
 
Last edited:

cwireq

Posiadacz elektryka
Nie jestem na bieżąco w temacie, a widać że sporo się zmienia. Falownik 3 fazowy możliwy do zastosowania przy rozsądnych kosztach? Na jaką pojemność magazynu można liczyć, znowu optymalizując koszta. Przy moim zużyciu 25-30kwh zdaje się być absolutnym minimum, i to nawet nie uwzględniając strat.
Ja dopiero planuje instalację w takim formacie:
-10kWp paneli PV ok.8k zł
-12kW falownik DEYE SUN OFF GRID ok. 10k zł
-15kWh magazyn energii FELICITY ok. 12 zł
-osprzęt + montaż - ok. 20k (szacunek)

*zakładam ładowanie auta w nocy po 0,4-0,5 zł/kWh niezależnie czy lato czy zima
**zużycie bieżące domu u mnie 12kWh/dzień zakładam latem ze słońca, zimą po cenach nocnych j.w.
***nadprodukcja sprzedana po cenach RCem pewnie około 4000kWh po 0,25zł obniży rachunek zimą o 1000zł

Z czasem albo będę dokładał paneli PV albo magazyn w zależności od potrzeb. Idealnie od razu zacząć od magazynu 30kWh, ale to na spokojnie.
 

daniel

Señor Meme Officer
Ja dopiero planuje instalację w takim formacie:
Ziomeczki idźcie sobie do działu z fotowoltaiką. My tu teraz prowadzimy flame'a na inny offtopic. ;)
 

vwir

Pionier e-mobilności
-12kW falownik DEYE SUN OFF GRID ok. 10k zł
Takie głupie pytanie mam. Jeśli chcę sobie zrobić off-grid z baterią z samochodu to czy taki falownik by działał? W sensie z samą podpiętą baterią, bez fotowoltaiki. Wiem, że jest niskonapięciowy (potrafię sobie przepiąć baterię) tylko czy by to w ogóle ruszyło i czy by działał z bateriami które nie są lifepo4.
 
Top