[eMIT] Elektryki nie nadają się do jazdy zimą - wyjaśniamy

vwir

Pionier e-mobilności
Nie. Przecież napisałem, że nie mówię, że robią to w raporcie. Tylko, że jest możliwe ustalenie miejsca zamieszkania na podstawie danych o miejscach ładowania.
Tak, jest. Nie na potrzeby raportu. Wystarczy wyciągnąć dane z firm leasingowych. Których to danych tak łatwo nie wyciągniesz. Nawet Policja musi się za każdym razem pofatygować, gdy przekroczysz prędkość.
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Chciałbym to zrobić, ale:
1) zdaje się, że są opłaty dodatkowe rzędu 200 złl, bo operatorzy nie chcą, żeby ludzie to wybierali
2) to jest dużo roboty jeśli tego nie zautomatyzujesz
3) nie wiadomo czy wyjdziesz lepiej niż na zwykłej taryfie, więc może się okazać, że włożyłeś mnóstwo pracy dla zysku paru złotych
1) w PGE dodatkowe 50zł/msc - operatorzy pewnie że nie chcą bo im się to nie opłaca
2)automatyzacja jest konieczna, ale dość prosta - sugeruję gotowe stronki typu https://gbboptimizer.gbbsoft.pl/
3) przy fotowoltaice na nowych zasadach na pewno wyjdziesz lepiej, jeżeli jesteś na starych zasadach to bezsensu, bez fotowoltaiki też bez sensu.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Nie. Przecież napisałem, że nie mówię, że robią to w raporcie. Tylko, że jest możliwe ustalenie miejsca zamieszkania na podstawie danych o miejscach ładowania.
Nie ma sensu przekonywać.
Tutaj jest inna logika.



Generalnie bardzo ciekawy temat, jak duży ślad pozostawiamy po sobie, nawet nie zdając sobie z tego sprawy.
Te dane "marketingowe" dotyczące statystyk aut, można kupić od każdego poważnego podmiotu.
Są anonimowe, więc RODO nie obowiązuje.
Taka apcoa zbiera dane nt. godzin przyjazdu i odjazdu danego auta na parkingu połączonym z tablicami rejestracyjnymi. Wie że ma doczynienia z zieloną lub zwykłą tablicą.

Warto sobie zadać pytanie, jakie aplikacje do ładowania aut mamy na telefonie. Czy mają dostęp do lokalizacji?
Już wiadomo skąd mają dane i dlaczego są dokładne. Skoreluj to z VIN i voila.

Kurtyna!
 

vwir

Pionier e-mobilności
Warto sobie zadać pytanie, jakie aplikacje do ładowania aut mamy na telefonie. Czy mają dostęp do lokalizacji?
Już wiadomo skąd mają dane.
Z dostępem do lokalizacji tylko wtedy gdy używam aplikacji. A używam jej stojąc pod szybką ładowarką, 200-300km od domu. Druga kurtyna!
 

kamilthusz

Posiadacz elektryka
Kolego nie lepiej przeskoczyć na taryfy dynamicznej przy magazynie energii. Wtedy ładujesz auto i magazyn energii po stawkach nocnych średnio 40gr + 8 gr za dystrubucje. A dzisiaj w nocy np tylko za 8gr bo akurat wieje :)
View attachment 22901
Zastanawiałem się, nawet liczyłem, no i przy moim miesięcznym zużyciu typu 300-400kwh dom, samochód 500-700kwh, brak oze, brak magazynu, to może wyjść niezbyt ciekawie. Oczywiście dokupienie magazynu diametralnie zmienia optykę, nad tym też się zastanawiam, tylko przeraża mnie deklarowana żywotność tych akumulatorów lipo na poziomie 300-500 cykli.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Tego nie wiem i pewne raczej jest że w NL jest więcej BEV niż w PL
No właśnie.
Skoro nie ma zapotrzebowania, to i ciężko się spodziewać że ktoś będzie forsą rzucał na miliony ładowarek.
Te co są już teraz, z reguły wystarczają (w Polsce A).
Ważniejsza jest raczej rozbudowa ilości stanowisk na MOP-ach, niż ilości stacji.
, ale rozmawiamy przecież o przykładowej rodzinie 2+2 mieszkającej w bloku,
Niby po co i z kim?
Bo ja np. mówię o pokryciu naszego kraju ładowarkami DC, o blokach nic nie pisałem.
 
Last edited:

daniel

Señor Meme Officer
Tak, jest. Nie na potrzeby raportu. Wystarczy wyciągnąć dane z firm leasingowych. Których to danych tak łatwo nie wyciągniesz. Nawet Policja musi się za każdym razem pofatygować, gdy przekroczysz prędkość.
Nie rozumiem tego zdania. Miało być "Nie ma potrzeby raportu"? Zakładam, że tak, bo wtedy miałoby to sens. Tylko ja nie piszę o leasingu, a ładowaniu.
Przy założeniu, że ktoś kupił dane od operatorów ładowarek, a pewnie chętnie takie rzeczy sprzedają, bo piniądz z samego ładowania to mało, to mając odpowiednio dużo kropek na mapie możnaby wyznaczyć miejsce zamieszkania klienta w całkiem dobrym przybliżeniu.
Nie wiem czy samochód przedstawia się ładowarce zawsze tym samym identyfikatorem? W ten sposób można by połączyć jeden samochód z danymi z wielu baz firmowych.
Jest to sporo roboty, ale matematycznie możliwe.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Nie wiem czy samochód przedstawia się ładowarce zawsze tym samym identyfikatorem? W ten sposób można by połączyć jeden samochód z danymi z wielu baz firmowych.
Jest to sporo roboty, ale matematycznie możliwe.
Tylko na DC. Na AC się nie przedstawia. Więc - tak jak pisałem - ja bym wystąpił w 2024 roku raz na ładowarce na podkarpaciu, w 2023 roku ani razu. Za to mnóstwo razy w Krakowie, Lublinie, na całej długości A4 (ale na zachód od podkarpacia), kilka razy w okolicach Warszawy, na mazurach. No to teraz szacuj, gdzie mieszkam. Przecież przy ładowaniu w domu i zasięgu ponad 300km to kompletna głupota. Miałbyś okrąg o promieniu 300km. Poza tym w raporcie sami napisali:
W 2023 r. niemal połowa (49%) floty BEV była skoncentrowana w miastach liczących powyżej 300 tys. mieszkańców. Te ośrodki miejskie odpowiadały również za 50% nowych rejestracji samochodów z napędem elektrycznym.
rejestracji
rejestracji
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Zastanawiałem się, nawet liczyłem, no i przy moim miesięcznym zużyciu typu 300-400kwh dom, samochód 500-700kwh, brak oze, brak magazynu, to może wyjść niezbyt ciekawie. Oczywiście dokupienie magazynu diametralnie zmienia optykę, nad tym też się zastanawiam, tylko przeraża mnie deklarowana żywotność tych akumulatorów lipo na poziomie 300-500 cykli.
1) bez magazynu energii wraz z falownikiem typu offgrid - nie ma sensu się w to pakować]
2) baterie stosowane w magazynach energii to LFP o żywotności szacowanej na 3000 cykli, gwaranacja na 15lat SoC >80%
3)do kalkulacji warto wziąć pod uwagę uzyskanie dotacji Mój Prąd 6 ok. 20-22 k zł
 

daniel

Señor Meme Officer
Tylko na DC. Na AC się nie przedstawia. Więc - tak jak pisałem - ja bym wystąpił w 2024 roku raz na ładowarce na podkarpaciu, w 2023 roku ani razu. Za to mnóstwo razy w Krakowie, Lublinie, na całej długości A4 (ale na zachód od podkarpacia), kilka razy w okolicach Warszawy, na mazurach. No to teraz szacuj, gdzie mieszkam. Przecież przy ładowaniu w domu i zasięgu ponad 300km to kompletna głupota. Miałbyś okrąg o promieniu 300km. Poza tym w raporcie sami napisali:
Dodałem korelacje czasowe w postaci linii na mapie.

Czy kierowca jest z:
a) Warszawy
b) Poznania
c) Rzeszowa
d) Wrocławia?

Ewentualnie zamień to na województwa.
Jeszcze jako punkt odniesienia: 300 km to odległość z Rzeszowa do Opola albo 50 km za Warszawę.

1734353982968.png
 
Last edited:
Top