[eMIT] Elektryki nie nadają się do jazdy zimą - wyjaśniamy

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Nie ma porównania ani do tras robionych w Polsce, ani do prędkości legalnie osiągalnych w PL, które że względu właśnie na wielkość kraju słusznie są wysokie.
A jak się do tego doda jeszcze możliwość osiągania prędkości nielegalnych, to już cud-miód!

I, taka mała anegdotka: moja córka, jak pierwszy raz prowadziła w Holandii (poleciała, i na miejscu coś wypożyczyła), to po jakichś dwóch-trzech tygodniach znalazła 3 mandaty w skrzynce pocztowej. I bardzo zdziwiona: na przecież jeździłam jak w domu! Dowiedziała się własną kieszenią, że tam kamery to na każdym rogu są :). I nie warto jeździć +20 km/h.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Oczywiście, że potrafi.
O, no to ładnie. Tylko cena jest niefajna. Myślałem kiedyś nawet o partyzantce w stylu bateria podpięta pod wejście paneli w zwykłym falowniku off-grid. Tylko wtedy musiałbym jeszcze ogarnąć ładowanie tegoż akumulatora, ale chciałbym tego używać czysto awaryjnie, więc nie powinno być problemu.
 

adamusek

Posiadacz elektryka
O, no to ładnie. Tylko cena jest niefajna. Myślałem kiedyś nawet o partyzantce w stylu bateria podpięta pod wejście paneli w zwykłym falowniku off-grid. Tylko wtedy musiałbym jeszcze ogarnąć ładowanie tegoż akumulatora, ale chciałbym tego używać czysto awaryjnie, więc nie powinno być problemu.
Mam kolegę z podkarpacia co zęby zjadł na podpinaniu baterii z aut; w naszym regionie sa już osoby ze sporymi magazynami ( np. 2xbateria z Tesli 75kwh); to w sumie najtańsze i najbezpieczniejsze rozwiązanie bo bateria zostaje w fabrycznym pakiecie od producenta.
 

nabrU

Moderator
Ale bloki to Ty sam sobie dopowiedziałeś.

Serio, masz problem z czytaniem?
Tylko weź to powiedz standardowej Polskiej rodzinie 2+2 mieszkającej w bloku z możliwością parkowania tylko jednego samochodu?
Jak się Wam wydaje? Co wybiorą? Bo mi się wydaje że Toyotę lub Audi w dieslu lub coraz częściej w gazie.
Wydaje mi się że dlatego elektromibilności przysiadła bo kto miał kupić, bo spełniał pierwszy akapit ten już kupił, a BEV są za słabe dla tych drugich.

Moja odpowiedź:
Zapytaj taką samą holenderską rodzinę 2+2 mieszkającą załóżmy w bloku gdzie co drugie miejsce parkingowe ma słupek przynajmniej 11kW, a każda nowobudowana posesja musi mieć ładowarkę co wybiorą. Kraj 8 razy mniejszy niż Polska ma 54 Superchargery (i 173 lokalizacje Fastned).
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ale to nie pytanie do mnie, tylko do EV outlook.
Podałem źródło, jeśli cię interesuje jak to badali to możesz do nich napisać.
Raport też jest dostępny, możesz sobie wykupić. Jest płatny, autorzy podani.
Pozwolę sobie zacytować całego maila:
Dzień dobry,



Dane w tej sekcji opracowywane są na podstawie informacji z CEPIK, więc tak jak Pan zauważył dotyczą miejsca rejestracji pojazdu. W przypadku leasingu decyduje zatem siedziba firmy, która jest właścicielem pojazdu.



Pozdrawiam / Best regards,

Wojciech Jakubczak
PSNM | Dyrektor Rozwoju Organizacji
Czy masz jeszcze jakieś mądrości na temat lokalizacji aplikacji, lokalizacji ładowarki, czy co tam jeszcze wymyślisz?

Przy okazji odszczekuję:
a w sumie to do nich napisałem. Daję zerową szansę że odpowiedzą, bo raczej zdają sobie sprawę z dziury w tej części raportu.
Odpisali i to całkiem sprawnie i przyznając się do tego, że w sumie to badają gdzie auto jest zarejestrowane (więc raczej zdają sobie sprawę z przekłamania dla aut leasingowanych, czyli większości nowych samochodów w Polsce).
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Serio, masz problem z czytaniem?
Z czytaniem Ciebie, wypisującego dyrdymały na temat Polskich uwarunkowań na podstawie tego co Ci się wydaje z tysiąca km, oraz coolera, wydziwiającego na wszystko, mam coraz większy.
 

nabrU

Moderator
Jest taki przycisk 'Ignore'. Zachęcam do użycia...
 

Najnowsze dyskusje

Top