Tesla traci swoją zajfejność - Tesla Bjorn wie co mówi

eimi

Pionier e-mobilności
Nie ma o co kruszyć kopii.
Myślę, że Tesla homologuje maksymalne moce jakie może osiągać w danych typach pojazdu.
Każda homologacja kosztuje sporo kasy, po jaką cholerę mają robić kilkanaście osobnych, bo na przykład chemia w bateriach została zmieniona i przybyło 5kW mocy. Taniej zrobić jedną homologację na większą wartość.
Spalinówki na hamowni też różnie potrafią pokazać, mało która trzyma się serii.
Zgadzam się. Spalinówki nie rzadko wypluwają więcej niż seria. Ford z ostatnim Focusem ST ma coraz więcej pozwów sądowych ostatnio właśnie dlatego że na hamowni ludziom wychodzi mniej niż deklaracja. Nawet Bałkan poruszał ten temat.

Ja tego nie wiedziałem przy zakupie, teraz już wiem. Nie zmieniło by to też specjalnie decyzji zakupowej, może bym bardziej przychylnym okiem patrzył w kierunku performance. Czuje po prostu mały niesmak, że dałem się zmanipulować w tym temacie. Może wynikało to z niewiedzy, może za mało sprawdziłem temat, ale moim zdaniem tak to nie powinno wyglądać.

Tesla po prostu mierzy długość przyrodzenia od odbytu i się chwali że ma najdłuższego, podczas gdy większość mierzy od podstawy.
 
Last edited:

eimi

Pionier e-mobilności
napisałeś że na podstawie tych danych podjąłeś decyzję stąd moje zdziwienie. Nie było tematu.
Zgadza się. Nie wiem czemu założyłeś że tylko na podstawie tych danych. Napisałem że poczyniłem złe założenia i mój błąd że ich później nie zweryfikowałem.
 

zlp

Pionier e-mobilności
Ja tego nie wiedziałem przy zakupie, teraz już wiem. Nie zmieniło by to też specjalnie decyzji zakupowej, może bym bardziej przychylnym okiem patrzył w kierunku performance. Czuje po prostu mały niesmak, że dałem się zmanipulować w tym temacie. Może wynikało to z niewiedzy, może za mało sprawdziłem temat, ale moim zdaniem tak to nie powinno wyglądać.

Tesla po prostu mierzy długość przyrodzenia od odbytu i się chwali że ma najdłuższego, podczas gdy większość mierzy od podstawy.

Podczas konfiguracji zamówienia wybierasz nie moc, a przyśpieszenie. To różne rzeczy.
 

Fenrise

Pionier e-mobilności
No i AWD plasuje się i przyspieszeniowo i cenowo pomiędzy LR a Performance, nawet bez odblokowanego potencjału. Czyli dostajesz zgodnie ze swoim wyborem. Boost to w sumie taka opcja, wykorzystasz albo nie.

Bardziej bym się czepiał gdyby Tesla sprzedawała M3P z tymi 2,9 do setki, ale po wyjeździe z salonu osiągała tylko 4. Dopóki nie dokupisz za kolejne 20 000 dodatkowego pakietu który dopiero odblokuje zapowiadane 2,9.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
U mnie też w papierach dołożyli prawie 250 kucy, chyba poproszę o bosta ;)

View attachment 25084
A u mnie zabrali :)
Zresztą tu nigdy nie bylo dokladnie w Trójce też były bzdury

Pewnie ma tu też jakieś znaczenie fakt , iż pierwsza Tm3 byla sprowadzana gdy u nas ich bylo jak na lekarstwo, a drugi Plaid, to też byla pierwsza dostawa fo Europy z takimi mocami?

20231003_072755~3_copy_601x438.jpg
 

cooler

Pionier e-mobilności
Sugerowałem się tym że auto ma 500+ koni bo taka wartość jest w dowodzie, homologacji i na każdej stronie w specyfikacji technicznej. A auto w rzeczywistości ma 100 koni mniej. To samo się tyczy oczywiście momentu obrotowego który jest tak naprawdę dla mnie ważniejszy.
Nie jest tak jak piszesz, nie ma 100 koni więcej w boost do LR bez boost, w M3LR mam 366kW mocy z w dowodzie razem z boostem, a nie mając boosta jestem w stanie uzyskać ok 340kW, nawet czasem ładne 340+, więc 26kW nie robi aż takiej różnicy. Jest różnica w krzywej przyśpieszenia, bardziej agresywna na starcie, jak w Tm3P. Potem jest to samo.
 
Last edited:

eimi

Pionier e-mobilności
Nie jest tak jak piszesz, nie 100 koni, w M3LR mam 366kW mocy z boostem, a jestem w stanie uzyskać ok 340kW, nawet czasem ładne 340+, więc 26kW nie robi aż takiej różnicy. Jest różnica w krzywej przyśpieszenia, bardziej agresywna na starcie, jak w Tm3P. Potem jest to samo.
Ok dobrze wiedzieć, ja w TMY LR mam 308kW* bez boosta i 368kW z boostem.

*przy naładowanej baterii. Przy 30% SoC mam około 280kW
 
Top