BP jednak woli ropę...

nabrU

Moderator

Fenrise

Pionier e-mobilności
Podzielam pogląd, że jak koncern naftowy ma iść w elektryfikację "na odwal się" i dla dobrego PRu jacy to oni nie są "zieloni", to lepiej żeby dał sobie spokój, dalej gotował sok z dinozaurów a ładowarki zostawił firmom, które mają o tym pojęcie i którym zależy na wybiciu się na rynku.

Najwyżej obudzą się kiedyś z ręką w nocniku, ale wątpię aby ktoś po nich długo rozpaczał.
 

cooler

Pionier e-mobilności
To bierz:

Choć pewnie problemem (pretekstem) będzie te dodatkowe kilka minut ładowania.
No ale za to prędkości mieli dużo wyższe, więc w sumie przy 140 pewnie się spokojnie zepnie w 10 minut....
@Ev3 po raz kolejny przykro mi że zburzę Twe przekonania o wspaniałości BEV i Twą narrację:
Obejrzałem dokładnie film i te prędkości przelotu były żenujące (89km/h), po prostu mieli parę przebitek z prędkością ok 150km/h, a trzeba pamiętać że zwykłe A4 przy 160km/h na zegarach to prędkość GPS 144km/h, więc czemu by nie było tak samo w GT e-Tron?

Zainteresowałem się i doczekałem moment gdzie przewijał wskaźniki, wyszło z trasy 324km prędkość średnia 89km/h (!), zostało 19% (musimy wierzyć na słowo).

1740813641313.png

Więc pomimo żenująco wolnej jazdy ze średnią 89km/h zasięg 100-0% to 395km. Przy 140 ciągle mniej niż 250-270km 100-0%.
A mi potrzeba minimum 300km przy ciągłej 140km/h w zakresie 10-80% i ładowaniu 10 minut, jak pisał @viallos.

Więc dalej kupa, niestety.

Co ciekawe, miałem swoją Teslą przeloty rzędu 360km z prędkością średnią 105km/h,
1740814262507.png


więc dużo większą niż na filmie i zostało jeszcze 2% baterii. Daniel Grzyb jak zwykle niestety naciąga wspaniałość testowanego samochodu, pewnie jakby pokazał jak jest (słabo) to by go nie dostał do testów :unsure:

Ciągłe 140 GPS (142 - Tesla też oszukuje na zegarach, choć mało) to niestety od 100 do zera tylko 275km w plusowych temperaturach. I to Teslą z niedostępną teraz baterią.
1740814346356.png
 
Last edited:

viallos

Pionier e-mobilności
@Ev3 po raz kolejny przykro mi że zburzę Twe przekonania o wspaniałości BEV i Twą narrację:
Obejrzałem dokładnie film i te prędkości przelotu były żenujące (89km/h), po prostu mieli parę przebitek z prędkością ok 150km/h, a trzeba pamiętać że zwykłe A4 przy 160km/h na zegarach to prędkość GPS 144km/h, więc czemu by nie było tak samo w GT e-Tron?

Zainteresowałem się i doczekałem moment gdzie przewijał wskaźniki, wyszło z trasy 324km prędkość średnia 89km/h (!), zostało 19% (musimy wierzyć na słowo).

View attachment 25451
Więc pomimo żenująco wolnej jazdy ze średnią średnią 89km/h zasięg 100-0% to 395km. Przy 140 ciągle mniej niż 250-270km 100-0%.
A mi potrzeba minimum 300km przy ciągłej 140km/h w zakresie 10-80% i ładowaniu 10 minut, jak pisał @viallos.

Więc dalej kupa, niestety.

Co ciekawe, miałem swoją Teslą przeloty rzędu 360km z prędkością średnią 105km/h, View attachment 25452

więc dużo większą niż na filmie i zostało jeszcze 2% baterii. Daniel Grzyb jak zwykle niestety naciąga wspaniałość testowanego samochodu, pewnie jakby pokazał jak jest (słabo) to by go nie dostał do testów :unsure:

Ciągłe 140 GPS (142 - Tesla też oszukuje na zegarach, choć mało) to niestety od 100 do zera tylko 275km w plusowych temperaturach. I to Teslą z niedostępną teraz baterią.
View attachment 25453
I tu się zgodzę z @cooler że Daniel G zazwyczaj jeździ wolno i często usprawiedliwia dodatkowe postoje po 5 czy 10min jakimiś bzdurami. Potem mówi że będzie ładował na kolejnych postojach max. 15min. Po czym stał na kolejnym 25min i jeszcze żona sie wtrąca że nie lubi takiej szybkiej jazdy i postoje są za krótkie bo kotek sie nie najadł. Takie pitu pitu żeby nie powiedzieć absurd.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
@Ev3 po raz kolejny przykro mi że zburzę Twe przekonania o wspaniałości BEV i Twą narrację:
Raczej próbujesz zaklinać swoją, na podstawie niesprawdzonych własnych domysłów.
Więc pomimo żenująco wolnej jazdy ze średnią 89km/h zasięg 100-0% to 395km. Przy 140 ciągle mniej niż 250-270km 100-0%.
A mi potrzeba minimum 300km przy ciągłej 140km/h w zakresie 10-80% i ładowaniu 10 minut, ja
Sprawdziłeś w źródłach czy jednak to auto tak nie ma, czy będziesz się zarzekał na podstawie jednego screena z ekranu i własnych pseudowniosków?
HINT: Utrzymywanie 140 spokojnie może dać 90-100 km/h średnio, wystarczy jeden korek po drodze.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Raczej próbujesz zaklinać swoją, na podstawie niesprawdzonych własnych domysłów.
Żadnych domysłów, suche obliczenia z danych z ekranu plus doświadczenie jak masakrycznie wolno gość jeździ z innych filmów.
Sprawdziłeś w źródłach czy jednak to auto tak nie ma, czy będziesz się zarzekał na podstawie jednego screena z ekranu i własnych pseudowniosków?
HINT: Utrzymywanie 140 spokojnie może dać 90-100 km/h średnio, wystarczy jeden korek po drodze.
W źródłach? WLTP 609km? Moja Tesla ma 640. Naprawdę uważasz że będzie lepszy?
Czy w wysrywach przekupnych pato-youtuberów zachwycających się nad każdym autem które dostaną od koncernu do ręki?

No nie, od takich źródeł trzymam się z daleka. Jak podasz link do filmu gdzie będzie udukomentwna całą trasa gdzie rzeczywiście ktoś przejechał lecąc 140 GPS ponad 300km w mróz w zakresie 10-80 i to nie z góry, to chętnie odszczekam.
Ale wiesz co? Szczerze wątpię że znajdziesz :)
 
Last edited:

Vicek

Użytkownik
Latał tu przecież ostatnio ten test:

przy wszystkich niedoskonałościach jakiś tam obraz daje.
Mamy marzec 2025 - są już auta robiące 300 km zimą z prędkością autostradową. Wyobraźcie sobie taką rozmowę 5 lat temu i za kolejne 3-4 lata. To już się dzieje.
Dla większości średnia prędkość 90 km jest akceptowalna, dla niektórych jest żenująca i dla nich są helikoptery.
 

boolean1981

Zadomawiam się
Żadnych domysłów, suche obliczenia z danych z ekranu plus doświadczenie jak masakrycznie wolno gość jeździ z innych filmów.

W źródłach? WLTP 609km? Moja Tesla ma 640. Naprawdę uważasz że będzie lepszy?
Czy w wysrywach przekupnych pato-youtuberów zachwycających się nad każdym autem które dostaną od koncernu do ręki?

No nie, od takich źródeł trzymam się z daleka. Jak podasz link do filmu gdzie będzie udukomentwna całą trasa gdzie rzeczywiście ktoś przejechał lecąc 140 GPS ponad 300km w mróz w zakresie 10-80 i to nie z góry, to chętnie odszczekam.
Ale wiesz co? Szczerze wątpię że znajdziesz :)
Nie znam się na patojutu. Ale w mieście moje auto w zimie nie przejedzie więcej niż 450km. Co uważam za wartość ok. Co nie jest ok to że sprzedając wersje LR jasno czarno na białym nie jest napisane żeby ładować do 80%. Aż dziwię się że nie było lołsuta w jueseju.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Latał tu przecież ostatnio ten test:

przy wszystkich niedoskonałościach jakiś tam obraz daje.
Mamy marzec 2025 - są już auta robiące 300 km zimą z prędkością autostradową. Wyobraźcie sobie taką rozmowę 5 lat temu i za kolejne 3-4 lata. To już się dzieje.
Dla większości średnia prędkość 90 km jest akceptowalna, dla niektórych jest żenująca i dla nich są helikoptery.
Robia, od 100% do zera. A mówimy o zakresie 80-10, gdzie ladowanie ma sens. I żeby to trwalo 10 minut, a na podgrzanie baterii przed ladowaniem nie szlo dodatkowe 30% zuzycia
 

viallos

Pionier e-mobilności
Robia, od 100% do zera. A mówimy o zakresie 80-10, gdzie ladowanie ma sens. I żeby to trwalo 10 minut, a na podgrzanie baterii przed ladowaniem nie szlo dodatkowe 30% zuzycia
Jak będziesz jezdzil elektrykiem po autostradzie jak w tym teście to będzie to twoje pierwsze .... i zarazem ostatnie 500km 😀.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Żadnych domysłów, suche obliczenia z danych z ekranu plus doświadczenie jak masakrycznie wolno gość jeździ z innych filmów.

W źródłach? WLTP 609km?
Nie.
Zasięg rzeczywisty przy 140 km/h.
Moja Tesla ma 640. Naprawdę uważasz że będzie lepszy?
Nie musi być.
Wystarczy że będzie lepszy przy 140 i będzie mniej kłamał o zużyciu.
Baterię ma dużo większą, więc nawet zużycie rzędu 30 kWh umożliwi mu zbliżenie się do Twoich wymarzonych 300 km.

To jest płaszczak z poprawioną aerodynamiką, więc wydaje się to całkiem realne.
Czy w wysrywach przekupnych pato-youtuberów
Jakieś dane o zużyciu chyba jednak są poagregowane.

No nie, od takich źródeł trzymam się z daleka. Jak podasz link do filmu
To Ty zaprzeczasz, więc to Ty musisz odwalić tą robotę, żeby zrobić to wiarygodnie.
Tj. że było inaczej niż Grzyb zeznaje.
 
Top