I to jest właśnie błąd.Na MOPach nie mają cen dynamicznych, zawsze 2.99zł/kWh
Osobiście ich hubami w miastach nie jestem zainteresowany.
A te na MOPach omijam ze względu na ceny - konkurencja ma lepsze.....
I to jest właśnie błąd.Na MOPach nie mają cen dynamicznych, zawsze 2.99zł/kWh
Oprócz cen energii, w algorytmie jest jeszcze brane obłożenie. Po 22:00 jest ogólnie taniej, a i pewnie na stanowiskach pusto. Ceny po ~1,5 mają zachęcić i zrobić darmową reklamę (a i tak firma zarobi)Wracając do tematu wątku:
Obserwuję od kilku dni godzinowe oferty cenowe na stronie ekoen, i o ile w dni wolne były mocno skorelowane cenami spot na rynku gieldowym, to dzisiaj się rozjechaly. Trochę nieracjonalne jest tak mocne obniżenie ceny po 22.
Ale to co jest ciekawsze, daje się zauważyć nieproporcjonalnie wysoka cena w godzinach południowych. Intuicja mi podpowiada ze HUBy Ekoen cieszą się duża popularnością zatem ich strategia przynosi efekty. Dzieki takiemu zarzadzaniu moga wygenerowac wieksza marże. Szkoda ze skala jest tak mała.
Oby nowe podejscie przenieśli na pozostale huby.
P.S. znane sa wam plany rozwojowe ich sieci?
Właśnie do tego dążę. Jak narazie to jedyna chyba firma w PL która na swoich ładowarkach zastosowała ten model (cen dynamicznych) i za to gratulację.Oprócz cen energii, w algorytmie jest jeszcze brane obłożenie. Po 22:00 jest ogólnie taniej, a i pewnie na stanowiskach pusto. Ceny po ~1,5 mają zachęcić i zrobić darmową reklamę (a i tak firma zarobi)
Jeżdżąc tylko po mieście można dostosować ładowanie do tańszych godzin.Właśnie do tego dążę. Jak narazie to jedyna chyba firma w PL która na swoich ładowarkach zastosowała ten model (cen dynamicznych) i za to gratulację.
Co do MOPów to przy braku konkurencji (na S3) moga sobie na to pozwolić i maksymalizować marże. Może też to po części wynikać z kontraktu na energie i nie opłaca im sie na chwilę obecną zmieniać modelu rozliczeniowego z klientami.
Zasadniczo temat rozwojowy i bardzo ciekawy
Też nie do końca. Czasem można przesunąć wyjazd o godzine w tą czy w drugą żeby zaoszczędzić parę złotychJeżdżąc tylko po mieście można dostosować ładowanie do tańszych godzin.
W trasie nikt nie będzie przestawiał godzin jazdy, żeby na tanie ładowanie trafić.
Stąd i strategia, która w mieście może działać, na trasie już tyle nie da.
Albo nie ładować się miejscu 'X', tylko w innym miejscu 'Y' po drodze.Też nie do końca. Czasem można przesunąć wyjazd o godzine w tą czy w drugą żeby zaoszczędzić parę złotych
Są pewne granice elastyczności...Też nie do końca. Czasem można przesunąć wyjazd o godzine w tą czy w drugą żeby zaoszczędzić parę złotych