Elektrykiem po Buspasach i nie tylko. Ustawy, regulacje prawne itd

Olecki

Pionier e-mobilności
Gdzie masz buspas w tym artykule? Masz pas drogi przeznaczony do jazdy autobusów. Czyli jak na zdjęciu masz prosto dla autobusów. Spełnia wymóg i EV jedzie prosto.
Nie spełnia bo pas przeznaczony dla autobusów powinien być oznaczony znakami pionowymi D-11 / D-11a / D-12 i poziomymi P-9a / P-9b / P-22. Takie oznakowanie powinno być widoczne aby można było korzystać na podstawie art. 148a. To co jest widoczne na znaku z postu #148 nie jest oznakowaniem pasa dla autobusów ale oznaczeniem organizacji ruchu na skrzyżowaniu. Może dopuszczać EV o ile zarządca drogi dopuścił taką możliwość i odpowiednio oznakował drogę.
 

Quba88

Posiadacz elektryka
Nie spełnia bo pas przeznaczony dla autobusów powinien być oznaczony znakami pionowymi D-11 / D-11a / D-12 i poziomymi P-9a / P-9b / P-22. Takie oznakowanie powinno być widoczne aby można było korzystać na podstawie art. 148a. To co jest widoczne na znaku z postu #148 nie jest oznakowaniem pasa dla autobusów ale oznaczeniem organizacji ruchu na skrzyżowaniu. Może dopuszczać EV o ile zarządca drogi dopuścił taką możliwość i odpowiednio oznakował drogę.
Jak dla mnie post 148 pokazuje definicje pasow i kierunku jazdy (F-10). Z opisow znakow nie wynika ze nie jest to pas przeznaczony dla busów. Tym bardziej jak masz na jezdni napis BUS ze strzalka prosto. W tym momencie w ogole nie ma watpliwosci bo sam napis BUS definiuje pas przeznaczony dla autobusów.
 

Michal

Moderator
Nie spełnia bo pas przeznaczony dla autobusów powinien być oznaczony znakami pionowymi D-11 / D-11a / D-12 i poziomymi P-9a / P-9b / P-22. Takie oznakowanie powinno być widoczne aby można było korzystać na podstawie art. 148a. To co jest widoczne na znaku z postu #148 nie jest oznakowaniem pasa dla autobusów ale oznaczeniem organizacji ruchu na skrzyżowaniu. Może dopuszczać EV o ile zarządca drogi dopuścił taką możliwość i odpowiednio oznakował drogę.
Ja dodam jeszcze, że w takich przypadkach na jezdni są znaki poziome nakazujące skręt, a to ponownie powoduje, że jazda prosto jest łamaniem przepisów :p
 

Quba88

Posiadacz elektryka
Ja dodam jeszcze, że w takich przypadkach na jezdni są znaki poziome nakazujące skręt, a to ponownie powoduje, że jazda prosto jest łamaniem przepisów :p
Nie dogadamy się tutaj. To jest właśnie głupota polskich przepisów... Bo razem ze strzałka w prawo masz.prosto z napisem bus i co jest wtedy ważniejsze?
 

Michal

Moderator
Nie dogadamy się tutaj. To jest właśnie głupota polskich przepisów... Bo razem ze strzałka w prawo masz.prosto z napisem bus i co jest wtedy ważniejsze?
No nie, to jest miejsce z którego brałem znak:

Znaki poziome są tylko z nakazem skrętu.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Nie dogadamy się tutaj. To jest właśnie głupota polskich przepisów... Bo razem ze strzałka w prawo masz.prosto z napisem bus i co jest wtedy ważniejsze?
Najważniejsze jest zrozumieć że słowo BUS wcale nie musi oznaczać pasa ruchu przeznaczonego dla autobusów. Zazwyczaj nie jest ponieważ legalnie kierowcy aut spalinowych nie mogli by skręcić w prawo na takim skrzyżowaniu. Dlatego najczęściej buspas kończy się kawałek przed skrzyżowaniem, skrajny pas jest wtedy dostępny dla wszystkich ale kto może jechać gdzie definiuje właśnie taki znak organizujący ruch. Wszyscy mogą z niego skręcić w prawo a pojazdy oznaczone na znaku pionowym mogą skręcić w prawo lub jechać prosto. Jeśli zarządca drogi dopuścił EV to nie ma problemu ale w żaden sposób nie ma tu zastosowania art.148a.
 

Karol_w-wa

Zadomawiam się
Nie spełnia bo pas przeznaczony dla autobusów powinien być oznaczony znakami pionowymi D-11 / D-11a / D-12 i poziomymi P-9a / P-9b / P-22. Takie oznakowanie powinno być widoczne aby można było korzystać na podstawie art. 148a. To co jest widoczne na znaku z postu #148 nie jest oznakowaniem pasa dla autobusów ale oznaczeniem organizacji ruchu na skrzyżowaniu. Może dopuszczać EV o ile zarządca drogi dopuścił taką możliwość i odpowiednio oznakował drogę.
Ale dodatkowe "odpowiednie oznakowanie drogi" jest tu nierealne. I tak mamy w Polsce nadmiar oznakowania. Jeszcze chcesz coś kombinować?

Dla mnie pomyłką jest oznakowanie poziome w postaci namalowanego pasa do skrętu przy jednoczesnym oznakowaniu pionowym dopuszczającym możliwość jazdy na wprost (dla określonych kategorii uczestników ruchu). To po prostu wprowadza w błąd, a ponadto powoduje kakofonię rozumowania typu "nie można, ale można".

Na jezdni, powyżej namalowanej strzałki do skrętu powinien być umieszczony jakiś symbol ogólnie dopuszczający jazdę na wprost dla uprzywilejowanych uczestników ruchu. Tak byłoby najprościej.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Zwyczajnie powinno byc powiedziane ze uprawnieni jezdza jak autobusy i juz.
Idac dalej ta teoria jak bysmy przy zakonczeniu BUS zjezdzali na sasiedni pas zeby pojechac prosto wiecie jakie by byly korki ?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
To to nic, moje chłopaki prawie codziennie by się do szkoły spóźniali! :-D
Cala droge masz w buspasie ?
Ja sie smieje ze jak jade na google maps… to dobry balagan w statystykach robie jezdzac szybciej bus pasem…
 

Najnowsze dyskusje

Top