Nie spełnia bo pas przeznaczony dla autobusów powinien być oznaczony znakami pionowymi D-11 / D-11a / D-12 i poziomymi P-9a / P-9b / P-22. Takie oznakowanie powinno być widoczne aby można było korzystać na podstawie art. 148a. To co jest widoczne na znaku z postu #148 nie jest oznakowaniem pasa dla autobusów ale oznaczeniem organizacji ruchu na skrzyżowaniu. Może dopuszczać EV o ile zarządca drogi dopuścił taką możliwość i odpowiednio oznakował drogę.
Ale dodatkowe "odpowiednie oznakowanie drogi" jest tu nierealne. I tak mamy w Polsce nadmiar oznakowania. Jeszcze chcesz coś kombinować?
Dla mnie pomyłką jest oznakowanie poziome w postaci namalowanego pasa do skrętu przy jednoczesnym oznakowaniu pionowym dopuszczającym możliwość jazdy na wprost (dla określonych kategorii uczestników ruchu). To po prostu wprowadza w błąd, a ponadto powoduje kakofonię rozumowania typu "nie można, ale można".
Na jezdni, powyżej namalowanej strzałki do skrętu powinien być umieszczony jakiś symbol ogólnie dopuszczający jazdę na wprost dla uprzywilejowanych uczestników ruchu. Tak byłoby najprościej.