electricar

Zadomawiam się
Masz punkt, faktycznie pomijam wszystkie straty po drodze. Biorę kWh z licznika dostawcy energii, natomiast zużycie samochodu liczę wg. wskazań wyświetlacza w kabinie. Postaram sie zebrać dane na ile to możliwe, zrobić kilka poprawek w obliczeniach i wtedy wrócę z danymi.
Ohoho. Nagłe ktoś faktycznie liczy zuzycie pradu ;D podpowiem wam że w moim przypadku I3 miała straty ok 8% na ładowaniu. Więc auto swoje a ladowadka swoje pokazuje.

Więc jeśli masz zuzycie w zimie np 20 kwh. A w zimie zejść poniżej 20 będzie ciężkie chyba że robisz trasy po 50 km I nagrEjesz auto. To się rozbije do tych 16 kw. Do tankowania trzeba dodać ok 1.6 kw straty :D i to trzeba dodać znowu do kosztów zużycia energi o których nikt nie mówi. Bo ktoś powie ze zuzywa 14 kw - w lato beż strat:) i przy eko jeździe.
 

andrzejkla

Zadomawiam się
A jak podawana jest ilość energii z rekuperacji w samochodzie? Czy średnie zużycie już to uwzglednia? (Dane poniżej całkiem przypadkowe, bo ja jeszcze czekam)
Tzn zużyłem na 100 km 18kwh, odzyskałem 2kwh. Średnia 16kwh, czy jednak samochód podaje 18kwh.
 

kiki111

Fachowiec
Samochód raczej na pewno w średnim uwzględnia rekuperację.
U mnie również przy obliczeniach z podlicznika na ładowarce wychodzą straty rzędu 8-9%.
Dodatkowo ostatnio niro używane jest na krótkich 10km odcinkach, zawsze start zimnym autem (temp zewnętrzna -12 do -6) i po naładowaniu do 80% ustawieniu grzania w manual na 4 stopień i 23* pokazuje projekcję na 180km czyli max 220km na pełnej baterii. Oczywiście gdy już się nagrzeje i zmniejszę ogrzewanie zasięg rośnie o jakieś 50km. Jak pojadę w trasę to zasięg zamiast spadać stoi w miejscu lub rośnie, to pokazuje że projekcja przy takiej pogodzie jest mocno orientacyjna.
 

kiki111

Fachowiec
Mi również pasuje, ogólnie uważam że ten algorytm określający zasięg naprawdę nieźle sobie radzi. Chodziło tylko o to że szacowanie realnego zasięgu i wyciąganie wniosków z tego co pokazuje projekcja w takich warunkach może być kiepskim pomysłem.
 

electricar

Zadomawiam się
A jak podawana jest ilość energii z rekuperacji w samochodzie? Czy średnie zużycie już to uwzglednia? (Dane poniżej całkiem przypadkowe, bo ja jeszcze czekam)
Tzn zużyłem na 100 km 18kwh, odzyskałem 2kwh. Średnia 16kwh, czy jednak samochód podaje 18kwh.
To się nazywa średnia. I nie tworz teorii o odzysku energi. Jak jedziesz pod górę spalinowka 50 kmh spalasz np 10 litrow/100. Później z górki 50 km. Bez gazu. Zuzycie 0. Srednia ze 100 wynosi 5 litrow a nie 10 z odzyskiem 0 czy inne teorie. Srednia to srednia. Pobrana energia / przejechane km. + Straty ladowania.

Straty ladowania to to samo jak byś lal do baku i zawsze rozlewał z 5 litrow bo sięrece trzęsą z przepicia :D
 

Lupus

Posiadacz elektryka
Jeśli włączymy zdalne ogrzewanie kabiny kiedy auto jest podłączone kablem, to czy pobiera prąd z baterii czy potrafi ogrzewać bezpośrednio z ładowarki?
 

Cav

Pionier e-mobilności
Jeśli włączymy zdalne ogrzewanie kabiny kiedy auto jest podłączone kablem, to czy pobiera prąd z baterii czy potrafi ogrzewać bezpośrednio z ładowarki?
Z baterii.
Chociaż chyba bardziej prawidłowo byłoby napisać że z kabla, uzupełniając ew. niedobory z baterii.
Czyli zależy jaka moc idzie do grzałek i jaka moc przychodzi z kabla.
 
Top