Cav

Pionier e-mobilności
Podczas prezentacji Jeepa w połowie marca, mogłem porównać oba samochody na żywo - w tym samym salonie mieli Niro oraz Jeepa.
I mnie i mojej żonie Avenger się spodobał - w zupełności nam wystarczy. Cena (189 700) za dobrze wyposażony samochód też nienajgorsza.
Poważnie?
Za takiego maluszka?
Ja też o nim myślałem, ale Tesla go zamiotła cenowo.
A jak go zobaczyłem, to się cieszyłem, że rezygnacja z zakupu to dobry wybór - toto bardziej mi Dacię przypominało niż Teslę.....
Ze zdjęć wyglądał na dużo wyższy.

Oglądaliśmy ten sam egzemplarz w Pol-carze.....
 

Ryś

Zadomawiam się
Poważnie?
Za takiego maluszka?
Ja też o nim myślałem, ale Tesla go zamiotła cenowo.
A jak go zobaczyłem, to się cieszyłem, że rezygnacja z zakupu to dobry wybór - toto bardziej mi Dacię przypominało niż Teslę.....
Ze zdjęć wyglądał na dużo wyższy.

Oglądaliśmy ten sam egzemplarz w Pol-carze.....
Gdybym potrzebował większego samochodu, to kupiłbym sobie autobus!
Dla przyzwoitego podróżowania dwojga osób Avenger mi wystarczy w zupełności...
Co do porównania z Dacią (oraz z Zoe, które zamieściłeś na stronie Jeepa) napiszę Ci krótko: Wypowiedział się właściciel e-Soula...
Jednemu podobają się blondynki a drugiemu jak mu nogi śmierdzą! Nad gustami się nie dyskutuje.
Dacia, Avenger i Tesla to samochody z 3 różnych półek i według mnie nie da się ich sensownie porównać w prosty sposób.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Gdybym potrzebował większego samochodu, to kupiłbym sobie autobus!
Dla przyzwoitego podróżowania dwojga osób Avenger mi wystarczy w zupełności...
Rozumiem, ale to nie znaczy, że ma sensowną cenę - a do tego się odnosiłem.
Nie ma, jest koszmarnie drogi i totalnie nieopłacalny w zakupie.
Co do porównania z Dacią (oraz z Zoe, które zamieściłeś na stronie Jeepa) napiszę Ci krótko: Wypowiedział się właściciel e-Soula...
No właśnie dlatego.
Soul w porównaniu do tego Jeepa to ogromne auto, zwłaszcza w środku.
Do tego dobrze wyposażone już w standardzie, lepiej wykonane, z dużo większą baterią i zasięgiem, a to wszystko przy niższej cenie.

I tak - Zoe mimo bardzo zbliżonych wymiarów do Avengera, też jest dużo bardziej przestronne, przy podobnej do niego cenie (może nawet niższej).

I też patrzę z punktu widzenia auta na potrzeby dwóch osób, może okazyjnie z przewozem kogoś na tylnej kanapie.
Jednemu podobają się blondynki a drugiemu jak mu nogi śmierdzą! Nad gustami się nie dyskutuje.
A kto dyskutuje o gustach?
Bo ja pisałem o cenie.

O gustach Ty zaczynasz.
Dacia, Avenger i Tesla to samochody z 3 różnych półek i według mnie nie da się ich sensownie porównać w prosty sposób.
Zgadza się.
Tyle że cena Dacii to nieco ponad połowa ceny Avengera, a wymiary już niekoniecznie.

Za to cena Avengera jest już niewiele niższa od Tesli, przy kosmicznej różnicy we wszystkim.
 

Ryś

Zadomawiam się
Rozumiem, ale to nie znaczy, że ma sensowną cenę - a do tego się odnosiłem.
Nie ma, jest koszmarnie drogi i totalnie nieopłacalny w zakupie.

No właśnie dlatego.
Soul w porównaniu do tego Jeepa to ogromne auto, zwłaszcza w środku.
Do tego dobrze wyposażone już w standardzie, lepiej wykonane, z dużo większą baterią i zasięgiem, a to wszystko przy niższej cenie.

I tak - Zoe mimo bardzo zbliżonych wymiarów do Avengera, też jest dużo bardziej przestronne, przy podobnej do niego cenie (może nawet niższej).

I też patrzę z punktu widzenia auta na potrzeby dwóch osób, może okazyjnie z przewozem kogoś na tylnej kanapie.

A kto dyskutuje o gustach?
Bo ja pisałem o cenie.

O gustach Ty zaczynasz.

Zgadza się.
Tyle że cena Dacii to nieco ponad połowa ceny Avengera, a wymiary już niekoniecznie.

Za to cena Avengera jest już niewiele niższa od Tesli, przy kosmicznej różnicy we wszystkim.
Ale się rozpisałeś! To, że w avatarze masz napis "Pionier e-mobilności" nie oznacza, że zawsze masz rację...
E-Soul, Dacia, Zoe oraz Avenger wymiarowo nie różnią się znacząco. Tyle, że samochody te miały premierę dawno temu - można się pokusić, że to samochody z poprzedniej epoki:)
Co do wyposażenia - nawet Twój e-Soul wymięka tu przy Avengerze. Cena - pewnie, że wysoka, jeśli bym chciał kupić go w wersji Summit za ponad 200 tysięcy. Jednak ja kupuję za 190 tysięcy i to z lepszym wyposażeniem od Summita...
 

Cav

Pionier e-mobilności
E-Soul, Dacia, Zoe oraz Avenger wymiarowo nie różnią się znacząco.
Od razu widać, że w nich nie siedziałeś nawet.

Na zewnątrz różnice są faktycznie nieduże.
W środku to już przepaść.
Soul jest o klasę wyżej (wiele kompaktów jest mniejszych), Zoe o pół klasy, a Avenger i Dacia to przy nich maluszki....

BTW: Soul debiutował raptem 3 lata temu, w Polsce jeszcze później.
To już konstrukcja Stellantisa jest starsza - DS3 był wcześniej.
Co do wyposażenia - nawet Twój e-Soul wymięka tu przy Avengerze.
Mylisz się - Avanger w standardzie to totalny golas, Soul wręcz przeciwnie.
A i doposażenie Avengera do pożądanego poziomu szału nie robi (nie wszystko co potrzebne można w ogóle kupić), za to wiele kosztuje.
 

Ryś

Zadomawiam się
Od razu widać, że w nich nie siedziałeś nawet.

Na zewnątrz różnice są faktycznie nieduże.
W środku to już przepaść.
Soul jest o klasę wyżej (wiele kompaktów jest mniejszych), Zoe o pół klasy, a Avenger i Dacia to przy nich maluszki....

BTW: Soul debiutował raptem 3 lata temu, w Polsce jeszcze później.
To już konstrukcja Stellantisa jest starsza - DS3 był wcześniej.

Mylisz się - Avanger w standardzie to totalny golas, Soul wręcz przeciwnie.
A i doposażenie Avengera do pożądanego poziomu szału nie robi (nie wszystko co potrzebne można w ogóle kupić), za to wiele kosztuje.
Przeczytaj proszę co ma w wyposażeniu Avenger 1st Edition i napisz co mu brakuje w porównaniu do e-Soula - nie przeocz też tego, co mu brakuje do Jeepa! Co do ceny - nie widzę tu znaczącej różnicy. No chyba, że weźmiesz pod uwagę tego ze słabszą baterią...
Problem polega na tym, że na Niro miałem czekać 6 miesięcy - minęło 10 +2 na transport i dalej bez wieści. E-Soul (brałem go pod uwagę) miał być za 12 miesięcy.
Jeśli Niro ma takie opóźnienie, to e-Soula mógłbym się spodziewać najwcześniej w czerwcu 2024 roku!
Dyskusja nad samochodem, którego nie ma jest bezskuteczna...
Co do klasyfikacji samochodów - "e-Soul jest o klasę wyżej" - ha, ha!
Wszystkie są z segmentu "B" i tyle. Kilka centymetrów w jedna bądź w drugą ważne jest w innym miejscu:)
 

Cav

Pionier e-mobilności
Przeczytaj proszę co ma w wyposażeniu Avenger 1st Edition
Odnosiłem się do aktualnych cenników.

BTW: ma podgrzewaną kierownicę i Auto Hold?
Nie?
I wszystko na temat.....

Elektryk bez powyższych to dyskwalifikacja.
Co do klasyfikacji samochodów - "e-Soul jest o klasę wyżej" - ha, ha!
Wszystkie są z segmentu "B" i tyle. :)
Nie są.
Zoe to B-van, Soul to C-crossover.
Podobnie jak np. Kona, od której jednak Soul jest wyraźnie większy (Kona jest w środku mniej więcej taka jak Zoe, Soul to praktycznie wnętrze Niro).

Na wymiary zewnętrzne nie patrz - to może być mylące, z uwagi na inną konstrukcję tyłu.
Jak nie wierzysz - podjedź i Ci zademonstruję ile będziesz miał miejsca za sobą, porównasz to sobie do czego chcesz.....

To nie jest kilka centymetrów, to ogromna różnica między "wielki chłop wejdzie na kanapę z tyłu, lub nie wejdzie".

P.S.
Co do bezsensu oczekiwania rok na auto to się z Tobą zgadzam.
Jak nie chcesz czekać, mogę Ci tanio sprzedać swojego.
 
Last edited:

Ryś

Zadomawiam się
Odnosiłem się do aktualnych cenników.
A to nie może być miarodajne. Ja za Niro miałem zapłacić 170 tysięcy - dzisiaj cena jest trochę inna...
Nie są.
Zoe to B-van, Soul to C-crossover.
Podobnie jak np. Kona, od której jest wyraźnie większy (Kona jest w środku mniej więcej taka jak Zoe, Soul to praktycznie wnętrze Niro).
Siedziałem w e-Soulu i w Niro - jeśli też siedziałeś, proponuję powtórzyć i przestać dowcipkować:)
Na wymiary zewnętrzne nie patrz - to może być mylące, z uwagi na inną konstrukcję tyłu.
Jak nie wierzysz - podjedź i Ci zademonstruję ile będziesz miał miejsca za sobą, porównasz to sobie do czego chcesz....
Potwierdza się to co pisałem wcześniej, że nie da się tych samochodów porównać wprost. Ważne, że komuś któryś z nich się podoba i chce go kupić a do tego jest on osiągalny!
 
Top