Głosowanie na lokalizację SuC

Bartłomiej S

Posiadacz elektryka
Może to głupie ale oglądam filmik i więcej widzę na światłach Tesli. Moim zdaniem dają większy zasięg widoczności. Barwa światła jest lepsza. Wystarczy, ze dojdzie soft. Technologicznie jak kiedyś było to rozpracowane na Tesla Motor Forum to reflektory niczym się nie różnią od matrycowych Audi czyli również całego VW. Są to reflektory z ledami od Samsunga w ilości bodajże 210 osobnych ledów.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Sorki, ale się z Toba nie zgodzę. Świecą bardzo źle (mają nierównomierny snop światła, widać w nim ciemniejsze pasma z poszczególnych LED-ów) i oślepiają jadących z naprzeciwka (przynajmniej w UK). Świecą długimi w terenie zabudowanych mimo, że świecą latarnie uliczne. I to wszystko w samochodzie za tyle kasy. Umów się z którymś z kolegów z z VW ID i matrixami i będziesz wiedział o czym mówię.



Sorry za off-topic
Jeździłem ID.3 zimą i zaraz potem wracałem Teslą, światła Tesli świeciły wg mnie lepiej: jaśniejszy snop, linia odcięcia bardzo wyraźna i część na znaki świeciła odpowiednio wysoko, widziałem dużo dalej i wydaje mi się że szerzej niż w VW.
W PL jeżdżę już od paru miesięcy tylko na automacie i nikogo nie oślepiam, to jakaś specyfika w UK, może źle przeprogramowali sterownik który odwraca światła, a może to są europejskie auta jadące po UK.
 

nabrU

Moderator
Jeździłem ID.3 zimą i zaraz potem wracałem Teslą, światła Tesli świeciły wg mnie lepiej: jaśniejszy snop, linia odcięcia bardzo wyraźna i część na znaki świeciła odpowiednio wysoko, widziałem dużo dalej i wydaje mi się że szerzej niż w VW.

Rozumiem, że to był ID.3 z matrixami bo nie wszystkie wersje mają je w standardzie.
Oczywiście masz prawo do swojej opinii, jak i ja do mojej. A że są różne, no cóż ;)

W PL jeżdżę już od paru miesięcy tylko na automacie i nikogo nie oślepiam, to jakaś specyfika w UK, może źle przeprogramowali sterownik który odwraca światła, a może to są europejskie auta jadące po UK.

Być może to wina specyfikacji UK. I na 100% nie są to auta europejskie, bo kierowcy siedzą po prawej stronie ;). Nie dalej jak godzinę temu mijałem 'trójkę' niedaleko domu i mimo dopiero zmierzchu oślepiała. Może zacznę wstawiać filmiki z dashcama to zobaczycie.
 

rawier

Posiadacz elektryka
Biorąc pod uwagę, że Tesla nie wprowadza na rynki "jeżdżące inaczej" modeli S oraz X z kierownicą po prawej stronie, to może w 3 i Y jest tylko przekładka kierownicy i pedałów, a światła są w wersji europejskiej i trzeba je samemu dokładniej wyregulować by nie świeciły jadącym z naprzeciwka w oczy.
 

Bartłomiej S

Posiadacz elektryka
Biorąc pod uwagę, że Tesla nie wprowadza na rynki "jeżdżące inaczej" modeli S oraz X z kierownicą po prawej stronie, to może w 3 i Y jest tylko przekładka kierownicy i pedałów, a światła są w wersji europejskiej i trzeba je samemu dokładniej wyregulować by nie świeciły jadącym z naprzeciwka w oczy.
Pewien producent chwalił się, że ich Matrixy umożliwiają dostarczanie pojazdów na różne rynki z delikatnie innym softwarem. Domniemywa się, że chodzi właśnie o TESLE.

Może te modele 3, które mija @nabrU to starsze wersje bez reflektorów matrixowyoh a zwykłe LED? Z naprzeciwka ciężko rozróżnić.
 

nabrU

Moderator
Może te modele 3, które mija @nabrU to starsze wersje bez reflektorów matrixowyoh a zwykłe LED? Z naprzeciwka ciężko rozróżnić.

Moja uwaga co do oślepiających świateł dotyczy również MY, a one są stosunkowo młode. Poza tym w UK po tablicy rejestracyjnej (o ile nie jest personalizowana) da się z daleka poznać datę rejestracji (z dokładnością do pół roku) więc to nie są 'stare' Tesle.
 
Głosowanie chyba powinno się zamknąć w tym tygodniu i wystartować kolejną edycję.

Wychodzi na to że mamy trzy miejscówki (Radomsko, Nowy Targ i Zielona Góra), a w przyszłym sezonie możemy liczyć na Ostrów, Kielce i Legnicę, chyba że się pojawi więcej kandydatur które rozdrobnią liczbę naszych głosów.
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Głosowanie chyba powinno się zamknąć w tym tygodniu i wystartować kolejną edycję.

Wychodzi na to że mamy trzy miejscówki (Radomsko, Nowy Targ i Zielona Góra), a w przyszłym sezonie możemy liczyć na Ostrów, Kielce i Legnicę, chyba że się pojawi więcej kandydatur które rozdrobnią liczbę naszych głosów.
Nadal nie rozumiem taktyki dobierania niektórych lokalizacji. Zwłaszcza patrząc na to co mamy i co już jest planowane do otwarcia. Była teraz Zielona Góra, powinien być Świebodzin, znacznie bliżej A2. Dokładanie do tego Legnicy, gdzie pod Wrocławiem będą 2 lokalizacje SC to już kompletny bezsens. Zamiast Kielc z kolei, gdzie mamy już Kraków, Radom, potem będą Ząbki, bardziej potrzebna jest lokalizacja na północy S7, Nidzica np.
 

inter

Pionier e-mobilności
Zastanawia mnie jedno: przednie światła w Tesli to takie badziewie, że ho ho. Ciekaw jestem jak tak zaawansowana technologicznie firma odstaje tak daleko od VW który ma świetne światła matrycowe od wielu lat. Ciekawe ile jeszcze obiecanek-cacanek usłyszycie, aż wreszcie Tesla dogoni w tym VW... ;)
Światła matrycowe w Tesli nie działają. W USA nie ma prawa do ich używania, więc są wyłączone wszędzie. Tylko jakieś durne pokazy działaja.
 
Top