Dokładnie to samo miałem jak chciałem kupić pierwszy samochód z automatem, DPFem itd. Naczytałem się o rodzajach skrzyń automatycznych, ile kosztuje wymiana sprzęgła, a właściwie dwóch, bo DSG. Kolega przy 100kkm mówił mi w żartach, żebym sprzedawał, bo zacznie się sypać. Dzisiaj jest ponad 230kkm i jeszcze bym jeździł gdyby nie Model 3. Teraz bardziej się martwię, żeby od stania się nie zepsuła. Tarcze hamulcowe rzadko używane i niezbyt dobrze to na nie wpływa.Za dużo cudujesz, masz przesyt wiedzy przez spam informacyjny który Ciebie otacza, natomiast zero praktyki.
Turbo w spalinowce rozgrzewasz i schładzasz? Włączasz silnik wcześniej żeby jak ruszasz blok silnika nie był zimny?
BMS w BEV sam całkowicie zarządza procesem zarządzania temperaturą baterii. Oczywiście lepiej ładować nagrzaną baterię bo jest szybciej, ale jak nie jest rozgrzana to auto ją rozgrzeje na ładowarce. Tak samo zmrożoną po nocy, dogrzeje na pierwszych kilometrach jazdy.
Za dużo cudujesz, masz przesyt wiedzy przez spam informacyjny który Ciebie otacza, natomiast zero praktyki.
Ja w tę zimę w poniedziałek wsiadałem do zupełnie zimnej TM3 i bez cudowania jechałem do pracy. A jak napadał na nią śnieg to z 10 minut wcześniej odpalałem klime, żeby się odśnieżyła. Efekt - 1.3% degradacji po 30kkm.
Czyli jak jeden samochód nie odpali to wszystkie są złe tak?https://www.tiktok.com/video/7180839253562199338
A tutaj co zawiniło?
Dokładnie to samo miałem jak chciałem kupić pierwszy samochód z automatem, DPFem itd. Naczytałem się o rodzajach skrzyń automatycznych, ile kosztuje wymiana sprzęgła, a właściwie dwóch, bo DSG. Kolega przy 100kkm mówił mi w żartach, żebym sprzedawał, bo zacznie się sypać. Dzisiaj jest ponad 230kkm i jeszcze bym jeździł gdyby nie Model 3. Teraz bardziej się martwię, żeby od stania się nie zepsuła. Tarcze hamulcowe rzadko używane i niezbyt dobrze to na nie wpływa.
Nowe technologie zawsze są owiane atmosferą grozy. Po co klima, to się tylko psuje. Ja szybciej zahamuję od ABSu. Automat? Wolę mieć kontrolę nad autem, itd. Masz rację @Robsonics, że o elektryku trzeba się trochę dowiedzieć, ale też bez przesady. Nie jest to trudniejsze od ładowania telefonu. Wiele razy musiałem tłumaczyć innym, że USB C to nie to samo co mikro i mini USB i potrzeba innego kabelka.
Czyli jak jeden samochód nie odpali to wszystkie są złe tak?
Nie wychodzę z domu bo ktoś kiedyś się przewrócił na wycieraczce.
Dla mnie problem z grzaniem baterii, stąd brak reakcji.
Sprawdziłem u siebie -11 na zewnątrz wewnątrz -5.3 -> ładowanie z pełna prędkością AC 12kW
Na zewnątrz 0 -> ładowanie DC 143kW
Znam tę historię. Tamten facet stał chyba 3 godziny na ładowarce, skontaktował się z Teslą i okazało się, że podgrzewanie baterii jest zepsute. Podstawili mu inny samochód i pojechał dalej. Zrobił o tym TikToka, ale jakoś nie uzyskały takiej popularności.No i ok, o to mi chodziło. Wyjaśnienie, czy elektryki są odporne na przeciętne mrozy (bo i spalinowe przy poniżej -20 st potrafią zastrajkować) i co było przyczyną tego, że tamta Tesla nie chciała się ładować.
Nigdzie nie napisałem, że "wszystkie są złe"
Ale na przykład ogrzejesz/ochłodzisz się. Z podpiętym telefonem też nie pójdziesz do drugiego pokoju. To chyba jasne.Żeby tylko chodziło o ładowanie. Ale abstrahując, nawet jeśli, to w ostateczności mogę korzystać z telefonu podczas ładowania. Samochodem podpiętym do ładowarki nie pojadę.
Jedyne co wiemy to ile cykli wytrzymały baterie w testach i z tego można wyprowadzać jakieś obliczenia.Jeżeli chodzi mi o wiedzę o elektrykach, nie chodzi mi o ładowanie, tylko o to jak się one sprawują po kilkunastu latach. A póki co za mało danych na ten temat, bo za mało modeli uzyskało taki wiek.
Ale na przykład ogrzejesz/ochłodzisz się. Z podpiętym telefonem też nie pójdziesz do drugiego pokoju. To chyba jasne.
Proszę bardzo, powerbank którego możesz użyć do auta elektrycznego - https://ecoflow.com.pl/ecoflow-delta-2/ do wyboru, do koloruJa już nawet z ładującym się telefonem schodziłem ze szczytu, nawigując się po szlaku, nie mówiąc o pójściu do drugiego pokoju.
Jest takie magiczne urządzenie. Powerbank.
Nie wiedziałem jednak jeszcze powerbanka dla aut elektrycznych