EV Challenge

Robsonics

Posiadacz elektryka

Jestem ciekaw tego challenge'u. Takich testów zdecydowanie brakuje, cieszy, że ktoś postanowił zrobić takie porównanie.
Zobaczymy jaki będzie odzew ze strony producentów/dystrybutorów.
 

daniel

Señor Meme Officer
Za dużo cudujesz, masz przesyt wiedzy przez spam informacyjny który Ciebie otacza, natomiast zero praktyki.
Dokładnie to samo miałem jak chciałem kupić pierwszy samochód z automatem, DPFem itd. Naczytałem się o rodzajach skrzyń automatycznych, ile kosztuje wymiana sprzęgła, a właściwie dwóch, bo DSG. Kolega przy 100kkm mówił mi w żartach, żebym sprzedawał, bo zacznie się sypać. Dzisiaj jest ponad 230kkm i jeszcze bym jeździł gdyby nie Model 3. Teraz bardziej się martwię, żeby od stania się nie zepsuła. Tarcze hamulcowe rzadko używane i niezbyt dobrze to na nie wpływa.
Nowe technologie zawsze są owiane atmosferą grozy. Po co klima, to się tylko psuje. Ja szybciej zahamuję od ABSu. Automat? Wolę mieć kontrolę nad autem, itd. Masz rację @Robsonics, że o elektryku trzeba się trochę dowiedzieć, ale też bez przesady. Nie jest to trudniejsze od ładowania telefonu. Wiele razy musiałem tłumaczyć innym, że USB C to nie to samo co mikro i mini USB i potrzeba innego kabelka.
 

Robsonics

Posiadacz elektryka
Turbo w spalinowce rozgrzewasz i schładzasz? Włączasz silnik wcześniej żeby jak ruszasz blok silnika nie był zimny?

BMS w BEV sam całkowicie zarządza procesem zarządzania temperaturą baterii. Oczywiście lepiej ładować nagrzaną baterię bo jest szybciej, ale jak nie jest rozgrzana to auto ją rozgrzeje na ładowarce. Tak samo zmrożoną po nocy, dogrzeje na pierwszych kilometrach jazdy.
Za dużo cudujesz, masz przesyt wiedzy przez spam informacyjny który Ciebie otacza, natomiast zero praktyki.
Ja w tę zimę w poniedziałek wsiadałem do zupełnie zimnej TM3 i bez cudowania jechałem do pracy. A jak napadał na nią śnieg to z 10 minut wcześniej odpalałem klime, żeby się odśnieżyła. Efekt - 1.3% degradacji po 30kkm.


https://www.tiktok.com/video/7180839253562199338
A tutaj co zawiniło?
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Czyli jak jeden samochód nie odpali to wszystkie są złe tak?
Nie wychodzę z domu bo ktoś kiedyś się przewrócił na wycieraczce.
Dla mnie problem z grzaniem baterii, stąd brak reakcji.

Sprawdziłem u siebie -11 na zewnątrz wewnątrz -5.3 -> ładowanie z pełna prędkością AC 12kW
Na zewnątrz 0 -> ładowanie DC 143kW
 

Robsonics

Posiadacz elektryka
Dokładnie to samo miałem jak chciałem kupić pierwszy samochód z automatem, DPFem itd. Naczytałem się o rodzajach skrzyń automatycznych, ile kosztuje wymiana sprzęgła, a właściwie dwóch, bo DSG. Kolega przy 100kkm mówił mi w żartach, żebym sprzedawał, bo zacznie się sypać. Dzisiaj jest ponad 230kkm i jeszcze bym jeździł gdyby nie Model 3. Teraz bardziej się martwię, żeby od stania się nie zepsuła. Tarcze hamulcowe rzadko używane i niezbyt dobrze to na nie wpływa.
Nowe technologie zawsze są owiane atmosferą grozy. Po co klima, to się tylko psuje. Ja szybciej zahamuję od ABSu. Automat? Wolę mieć kontrolę nad autem, itd. Masz rację @Robsonics, że o elektryku trzeba się trochę dowiedzieć, ale też bez przesady. Nie jest to trudniejsze od ładowania telefonu. Wiele razy musiałem tłumaczyć innym, że USB C to nie to samo co mikro i mini USB i potrzeba innego kabelka.

Żeby tylko chodziło o ładowanie. Ale abstrahując, nawet jeśli, to w ostateczności mogę korzystać z telefonu podczas ładowania. Samochodem podpiętym do ładowarki nie pojadę.

Wiem, że znowu przechodzimy w skrajność, ale chcę pokazać tym coś istotnego. Są ludzie, którzy nawet płynu do spryskiwaczy nie potrafią sami wlać, nie mówiąc o kontroli poziomu oleju, czy płynu chłodzącego. Dla nich rzeczywiście wiedza o eksploatacji auta może ograniczać się do wpięcia wtyczki wieczorem i wypięcia rano.
Są jednak też ludzie, dla których użytkowanie auta to coś więcej niż tylko podjechanie na stację paliw i rozkminianie który pistolet użyć.

Jeżeli chodzi mi o wiedzę o elektrykach, nie chodzi mi o ładowanie, tylko o to jak się one sprawują po kilkunastu latach. A póki co za mało danych na ten temat, bo za mało modeli uzyskało taki wiek.
 

Robsonics

Posiadacz elektryka
Czyli jak jeden samochód nie odpali to wszystkie są złe tak?
Nie wychodzę z domu bo ktoś kiedyś się przewrócił na wycieraczce.
Dla mnie problem z grzaniem baterii, stąd brak reakcji.

Sprawdziłem u siebie -11 na zewnątrz wewnątrz -5.3 -> ładowanie z pełna prędkością AC 12kW
Na zewnątrz 0 -> ładowanie DC 143kW

No i ok, o to mi chodziło. Wyjaśnienie, czy elektryki są odporne na przeciętne mrozy (bo i spalinowe przy poniżej -20 st potrafią zastrajkować) i co było przyczyną tego, że tamta Tesla nie chciała się ładować.

Nigdzie nie napisałem, że "wszystkie są złe"
 

daniel

Señor Meme Officer
No i ok, o to mi chodziło. Wyjaśnienie, czy elektryki są odporne na przeciętne mrozy (bo i spalinowe przy poniżej -20 st potrafią zastrajkować) i co było przyczyną tego, że tamta Tesla nie chciała się ładować.

Nigdzie nie napisałem, że "wszystkie są złe"
Znam tę historię. Tamten facet stał chyba 3 godziny na ładowarce, skontaktował się z Teslą i okazało się, że podgrzewanie baterii jest zepsute. Podstawili mu inny samochód i pojechał dalej. Zrobił o tym TikToka, ale jakoś nie uzyskały takiej popularności.

Miał tylko pretensje, że nie było żadnego komunikatu, który wskazywałby na to, że podgrzewanie nie działa.
https://www.tiktok.com/video/7182837104857140522
A tak się ładuje Tesla na trzaskającym mrozie po dwóch dniach stania.
 
Last edited:

daniel

Señor Meme Officer
Żeby tylko chodziło o ładowanie. Ale abstrahując, nawet jeśli, to w ostateczności mogę korzystać z telefonu podczas ładowania. Samochodem podpiętym do ładowarki nie pojadę.
Ale na przykład ogrzejesz/ochłodzisz się. Z podpiętym telefonem też nie pójdziesz do drugiego pokoju. To chyba jasne.
Jeżeli chodzi mi o wiedzę o elektrykach, nie chodzi mi o ładowanie, tylko o to jak się one sprawują po kilkunastu latach. A póki co za mało danych na ten temat, bo za mało modeli uzyskało taki wiek.
Jedyne co wiemy to ile cykli wytrzymały baterie w testach i z tego można wyprowadzać jakieś obliczenia.
Jeśli chodzi o wpływ czasu, to choćbyś nie wiadomo ile pisał na forum, to nikt Ci takich danych nie poda, bo raczej nie ma.
Jest trochę starych modeli Tesli, są magazyny energii działające od jakiegoś czasu. Można z tego wyciągać wnioski.
 

Robsonics

Posiadacz elektryka
Ale na przykład ogrzejesz/ochłodzisz się. Z podpiętym telefonem też nie pójdziesz do drugiego pokoju. To chyba jasne.

Ja już nawet z ładującym się telefonem schodziłem ze szczytu, nawigując się po szlaku, nie mówiąc o pójściu do drugiego pokoju.
Jest takie magiczne urządzenie. Powerbank.
Nie wiedziałem jednak jeszcze powerbanka dla aut elektrycznych
 

viallos

Pionier e-mobilności
Tak jak ktoś Ci napisał... za dużo szumu informacyjnego , za dużo YT oglądasz. I zero praktyki. Jak ty mi piszesz ze ja wsiadam w Tesle i ona sama jedzie to nie mamy o czym gadać... poczytaj sobie moje posty to się zorientujesz w jaki sposób ja użytkuję Tesle ... takiej frajdy jak z tym samochodem nie będziesz miał w żadnym innym.

Reasumując, BEV absolutnie nie jest dla Ciebie, podobnych wątków już było kilka i do niczego nie prowadzą. Proponuję zamknięcie wątku.
 

Beep21

Posiadacz elektryka
Ja już nawet z ładującym się telefonem schodziłem ze szczytu, nawigując się po szlaku, nie mówiąc o pójściu do drugiego pokoju.
Jest takie magiczne urządzenie. Powerbank.
Nie wiedziałem jednak jeszcze powerbanka dla aut elektrycznych
Proszę bardzo, powerbank którego możesz użyć do auta elektrycznego - https://ecoflow.com.pl/ecoflow-delta-2/ do wyboru, do koloru :)
 
Top