TM3LR - zużycie energii / akumulator / zasięg

eugtor

Posiadacz elektryka
Czy ktoś ma do porównania rzeczywiste zużycie TM3LR vs TM3Perf w identycznych warunkach?
Oglądam wycieczkę Daniela G. do Chorwacji na YT, on podaję średnie zużycie 20,3/100. Podejrzewam że zwykły LR zużyje coś w okolicach 17-18 kWh/100 km czyli prawie o 10-15% mniej.
Może ktoś potwierdzić lub skorygować moje rozliczenia? :)
 

karol.kar

Pionier e-mobilności
Czy ktoś ma do porównania rzeczywiste zużycie TM3LR vs TM3Perf w identycznych warunkach?
Oglądam wycieczkę Daniela G. do Chorwacji na YT, on podaję średnie zużycie 20,3/100. Podejrzewam że zwykły LR zużyje coś w okolicach 17-18 kWh/100 km czyli prawie o 10-15% mniej.
Może ktoś potwierdzić lub skorygować moje rozliczenia? :)
Na zużycie ma wpływ np. rozmiar kół. Tesle M3 z 18" mają najlepszą sprawność w tym temacie.
Trudno porównać, musiały by na raz jechać oba auta i najlepiej jak by się ten sam kierowca sklonował.
Na zużycie ma wpływ wiatr/opady/temperatura w aucie itp. jak chcesz już tak dokładnie porównać.

tu masz tabelki z realnym zużyciem
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Ten kraj jest wspaniały, ludzie są zaradni, przyjacielscy i szczerzy, w odróżnieniu od ludzi na tzw Zachodzie. Porównujemy się do narodów które bogaciły się nie tylko ciężką pracą, ale głównie wyzyskiem kolonialnym całego świata (albo kradnąc oszczędności pokoleń ludziom mordowanym w obozach), którzy w momencie naszej transformacji dysponowali kapitałem o kilka rzędów wielkości większym niż Polska, a pomimo to nasz kraj po zaledwie 30 lat odrobił straty i w wielu miejscach poziom życia jest dużo lepszy niż w bogatych krajach zachodu, o USA już nie wspomnę (bogaty kraj biednych ludzi). Pracowałem w Bankach w IT w Brukseli, Frankkfurcie nad Menem, Bostonie, Nowym Yorku, Londynie, Edynburgu i Moskwie. Poznałem świat, wróciłem, dobrze mi tu. Jak komuś tu nie dobrze to polecam taką kurację.
Tak. I nie. Jednocześnie.
Wiele zależy w jakich kręgach się poruszasz, z jakimi ludźmi masz styczność, czego dotyczy Twoja praca. Z punktu widzenia kondycji państwa jest źle w wielu dziedzinach, a ludzie są różni - jeśli możesz otaczać się i mieć styczność zasadniczo z przyzwoitymi, rozgarniętymi, myślącymi to zazdraszczam.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Na zużycie ma wpływ np. rozmiar kół. Tesle M3 z 18" mają najlepszą sprawność w tym temacie.
Trudno porównać, musiały by na raz jechać oba auta i najlepiej jak by się ten sam kierowca sklonował.
Na zużycie ma wpływ wiatr/opady/temperatura w aucie itp. jak chcesz już tak dokładnie porównać.
Ja ostatnio próbowałem trybu CHILL i ku mojemu zaskoczeniu wychodzi na to że Standard mode wydajniejszy przy moim stylu jazdy. Dynamiczne przyspieszam i staram się jak najwięcej odzyskać wolno tocząc się do świateł.
 

Michal

Moderator
Czy ktoś ma do porównania rzeczywiste zużycie TM3LR vs TM3Perf w identycznych warunkach?
Oglądam wycieczkę Daniela G. do Chorwacji na YT, on podaję średnie zużycie 20,3/100. Podejrzewam że zwykły LR zużyje coś w okolicach 17-18 kWh/100 km czyli prawie o 10-15% mniej.
Może ktoś potwierdzić lub skorygować moje rozliczenia? :)
Ja po pseudo-teście Daniela EV6 vs TMY już kompletnie nie oglądam jego filmów. Jak on jechał TMY, to wyszło, że zużywa trochę więcej energii niż EV6, a jak się zamienili, to odwrotnie i to tym razem wielka różnica, więc jego styl jazdy ma bardzo duże znaczenie i nie jest powtarzalny, więc nie można na nim polegać.
 

eugtor

Posiadacz elektryka
Ok, to po prostu inaczej to zapytam: jakie macie cyfry zużycia w TM3LR na dłuższych trasach (>1000 km) przy temperaturach 20-25 stopni?
Chcę zrozumieć czy moje rozliczenia kosztów "paliwa" (EV vs mój ICE) są prawidłowe :)
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Ok, to po prostu inaczej to zapytam: jakie macie cyfry zużycia w TM3LR na dłuższych trasach (>1000 km) przy temperaturach 20-25 stopni?
Chcę zrozumieć czy moje rozliczenia kosztów "paliwa" (EV vs mój ICE) są prawidłowe :)
Zobacz tutaj:
 

Michal

Moderator
Top