*ANKIETA* Czy masz problem z wibracjami kierownicy w nowej Tesli Highland?

Czy spotkałeś się z drganiami kierownicy przy określonej prędkości(tylko tesla model 3 Highland)?

  • Tak, mam drgania kierownicy, problem nierozwiązany

    Votes: 16 20,3%
  • Tak, były drgania, rozwiązałem problem(napisz jak!)

    Votes: 4 5,1%
  • Nie, nie mam takiego problemu.

    Votes: 59 74,7%

  • Total voters
    79
  • Poll closed .

lvlthn

Pionier e-mobilności
U mnie jest podobnie, opona generalnie bardzo głośna, jak się wsłucham,to ten hałas jest rytmiczny, moim zdaniem to te odciski na oponach. Obniżyłem ciśnienie do 2,5 - postaram się je „rozmasować”. Jest na YouTube film, w Niemczech goście robią pomiary przyspieszenia, na kole 21 cali , a następnie oryginalnym. I zwracają uwagę ( słychać to również), że na 21 calowym kole jest ciszej i lepiej wybiera nierówności autostradowe. Wygląda na to, że fabryczne opony są po prostu kiepskie w tym temacie.
Dokładnie, też to zauważyłem.
Transport miesiąc czasu w prawdopodobnie gorącym przedziale nie sprzyja i opona się deformuje.

Dzisiaj miałem to samo, rano opona hałasowała, później przestała po kilku kilometrach.
Fakt, opony fabryczne są też beznadziejne, mają słabą trakcję.
 

GrzegorzFa

Zadomawiam się
Ja nigdy nie lubiłem opon Pirelli, bo są twarde i głośne. Zamierzam kupić jakieś felgi na zimę mniejsze niż 20 cali i wtedy założyć Michelin i zobaczymy, co się wydarzy.
 
Last edited:

chris89

Posiadacz elektryka
Ja bym chciał wielosezonowe, ale nie mogę nic znaleźć :(

btw. z zawieszenia to bym się przyczepił, raz jest idealne, a raz twarde. Ostatnio leciałem 120 km/h i wpadłem w takie poprzeczne nierówności jak się asfalt zwinie to myślałem, że koła pogubię. ****ło bardziej niż w mojej starej e39 na gwincie.. byłem przerażony, a dzisiaj latałem po mieście i miód malina wybiera lepiej jak g31 na 19 tkach -_-… ja nie wiem jak ona to zawieszenie dostosowuje, ale chyba wolałbym robić to sam.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Ja bym chciał wielosezonowe, ale nie mogę nic znaleźć :(

btw. z zawieszenia to bym się przyczepił, raz jest idealne, a raz twarde. Ostatnio leciałem 120 km/h i wpadłem w takie poprzeczne nierówności jak się asfalt zwinie to myślałem, że koła pogubię. ****ło bardziej niż w mojej starej e39 na gwincie.. byłem przerażony, a dzisiaj latałem po mieście i miód malina wybiera lepiej jak g31 na 19 tkach -_-… ja nie wiem jak ona to zawieszenie dostosowuje, ale chyba wolałbym robić to sam.
Ja myślę, że zasada dostrajania jest stosunkowo prosta - im szybciej jedziesz tym bardziej się utwardza, to samo kiedy zauważy szybkie ruchy kierownicą i gładką nawierzchnię. I jak nagle tak utwardzone trafi na jakąś sporą nierówność, to nie ma dosyć czasu na reakcję. Ciekawe, czy w kolejnych aktualizacjach softu będą szlifować pracę zawieszenia. Ja odbieram pracę tego zawieszenia jako bardzo poprawną, wpadki zdarzają mu się stosunkowo rzadko i nie są krytyczne. Spory negatywny udział w pracę zawieszenia wnoszą niestety opony, spodziewałem się czegoś lepszego po Pirelli. Są bardzo głośne i twarde. Choć na mokrym hamowały zaskakująco dobrze.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Dokładnie, też to zauważyłem.
Transport miesiąc czasu w prawdopodobnie gorącym przedziale nie sprzyja i opona się deformuje.

Dzisiaj miałem to samo, rano opona hałasowała, później przestała po kilku kilometrach.
Fakt, opony fabryczne są też beznadziejne, mają słabą trakcję.
Właśnie doczytałem na niemieckim forum wypowiedź użytkownika, że fatalnie była ustawiona fabrycznie geometria w M3PHL i po regulacji problem generowanego hałasu bardzo się zmniejszył. Dodał też, że przy oponach Pirelli jest bardzo mało przypadków bicia pionowego opony. Gość ma firmę oponiarską, więc teoretycznie ma pojęcie. Ja sprawdzę tą geometrię, tylko nie mam danych wyjściowych - no chyba , że są identyczne jak w pozostałych HL ?
 

chris89

Posiadacz elektryka
Ja myślę, że zasada dostrajania jest stosunkowo prosta - im szybciej jedziesz tym bardziej się utwardza, to samo kiedy zauważy szybkie ruchy kierownicą i gładką nawierzchnię. I jak nagle tak utwardzone trafi na jakąś sporą nierówność, to nie ma dosyć czasu na reakcję. Ciekawe, czy w kolejnych aktualizacjach softu będą szlifować pracę zawieszenia. Ja odbieram pracę tego zawieszenia jako bardzo poprawną, wpadki zdarzają mu się stosunkowo rzadko i nie są krytyczne. Spory negatywny udział w pracę zawieszenia wnoszą niestety opony, spodziewałem się czegoś lepszego po Pirelli. Są bardzo głośne i twarde. Choć na mokrym hamowały zaskakująco dobrze.

Tylko, że ja szybko macham jak omijam dziury, a ona wtedy twardnieje 🤣. Zauważyłem, że mi 3,4 bara dali na koła. Jutro do 2,9 zmniejszę. Może nawet mniej na 100-200 km bo ponoć tak łatwiej się opony układa po podróży statkiem.
 

JED 3City

Fachowiec
Nie mam nowej Tesli HL.
Mam nowa Tesle YLR.
I wibracje.
Mam.
 
Top