Apka Bonnet - czyli Ionity za mniej niż 2 zł

Robmal

Posiadacz elektryka
Krzyss - to zależy. Na EU bonnet w zupełności wystarczy. Czyli jedna app + SuC Tesli (dla nas natywnie) + GW w PL. Czyli w sumie na dwóch app mam całą Europę. Odnosząc się do to zależy - na Ionity kW wychodził dużo taniej niż SuC i co najważniejsze nie musiałem zjeżdżać z autostrady. Ładowarki ionity są lepiej zlokalizowane niż SuC.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Krzyss - to zależy. Na EU bonnet w zupełności wystarczy. Czyli jedna app + SuC Tesli (dla nas natywnie) + GW w PL. Czyli w sumie na dwóch app mam całą Europę. Odnosząc się do to zależy - na Ionity kW wychodził dużo taniej niż SuC i co najważniejsze nie musiałem zjeżdżać z autostrady. Ładowarki ionity są lepiej zlokalizowane niż SuC.
Ale ja nie neguje bonnetu, choc pozbawienie uzytkownikow z Polski uwazam za dyskryminacje narodowa, ale taki nasz los… na niemieckich lidlach sie tez nie naladujesz bez apki ktorej nie mozesz sciagnac.
Pamietaj tylko ze piszesz cala europa a myslisz o zachodniej. Tylko tam dziala bonnet.
A swoja droga jak zobaczyc cene za ladowanie na bonnet ? Bo ja nie uzywalem jeszcze ale nie widze cen…

Ja teraz po mojej wyprawie do grecji przez kilka krajow jestem nogatszy o kolejne 10apek :)
 

Attachments

  • 43932677-BC52-4E26-AEFC-DA4237B6C129.png
    43932677-BC52-4E26-AEFC-DA4237B6C129.png
    550,5 KB · Liczba wyświetleń: 46

Michal

Moderator
Dla mnie najgorsze jest to, że za te 20 sieci ładowania w dużej mierze zapłaciła EU i nikt tam nie pomyślał, żeby za te setki melonów po ludzku wymusić jeden wspólny standard aplikacji, a już tym bardziej rozpoznawanie auta i ściąganie kasy na tej podstawie jak na SuC 10 lat temu...
 

Robmal

Posiadacz elektryka
Masz racje „cała EU” to mój skrót myślowy wynikający z moich kierunków wakacyjnych. Odnośnie cen w bonnet w PAYG czyli bez abonamentu mam 0,41 euro za 1 kW
 

JareG

Pionier e-mobilności
Paranoja… 20 kart, 40aplikacji, dwa telefony 😂🤪😆
No, mogę SIMa przełożyć ale jakoś tak się do tego durnego IOS'a przyzwyczaiłem.. no i SE niewielki jest, a teraz to rzadkość :D

Pozdrawiam
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Ogólnie dzięki koledze nabrU, który wrzucił info o app Bonnet zaoszczędziłem prawie 900 zł. Jeśli kiedyś się spotkamy wiszę mu butelkę dobrej wódki.

👍
Szkoda tylko, że tak krótko ta "hossa" trwała, szczególnie dla Was. Ale coś czułem, że tak będzie (pisząc o tym na początku wątku) jak im się nagle zmieniły regulaminy.

Dokładnie, może być że nie będzie trzeźwiał przez tydzień.. 🤣

Ja tam mało pijący jestem 😜

Może zrobimy zlot pod patronatem elektrowozu w środku Polski np. Łódź i opijemy wspólnie.

Ja rozumiem środek Polski, ale ja do Łodzi mam ledwie 1650km w jedną stronę :LOL:
 

Doktor

Posiadacz elektryka
Udało mi się załapać na lokalizację w Niemczech i kody rabatowe na czas, wyjeżdżam za kilka dni i skorzystam z różnych ładowarek w Berlinie.
Na przyszłość jednak zastanawiam się na używaniem Ionity w Polsce, jeżdżę gdzieś dalej raz na 2 miesiące, więc Passport odpada, lokalizacje dla mnie mają super, więc jednak chętnie bym skorzystał. Nie ma jakiejś podobnej apki roamingowej na Ionity w Polsce, nawet po wyższej cenie, ale taniej niż 3,5zł/kWh?

EDIT: znalazłem na PlugSurfing jeszcze drożej, 3,86zł/kWh ;)
 
Last edited:

nabrU

Pionier e-mobilności
Bonnet odszedł chyba od oferowania ogólnodostępnych kodów promocyjnych np. na darmowe jedno ładowanie. U mnie znikły wszystkie kody z apki (były już zresztą wykorzystane lub przeterminowane) za to dzisiaj dostałem 'push notification' że mam darmowe następne ładowanie ważne do 6 lipca. Poza notyfikacją nie ma śladu o tym gdziekolwiek w apce
 

Robmal

Posiadacz elektryka
Jeszcze w kontekście aplikacji bonnet i artykułu na elektrowoz.pl

"Jeśli Tesla nadal będzie stawiała w Polsce Superchargery w sklepach, to zgubi to, na czym się wybiła [opinia]"​

Mam podobne odczucie odnośnie SuC vs Ionity.
Tak jak pisałem wcześniej, lokalizacja konkurencji jest rewelacyjna w porównaniu do ładowarek Tesli. Z 10 ładowań, które miałem na trasie wszystkie ładowarki Ionity były przy samej autostradzie. Praktycznie nigdzie nie musiałem z niej zjechać. Różnica w cenie (druga przesłanka) nawet z abonamentem bonnet była na korzyść Ionity (lub innych partnerskich sieci). Jadąc Teslą ładowałem się u konkurencji.
Poniżej moja sesja w kontekście mocy ładowania - TM3 RWD (SR+).
Spójrzcie w PL na lokalizacje ładowarek Tesli i Ionity. Mz tutaj jest podobnie.
Jeśli SuC nie zaczną powstawać na trasach to mz Tesla straci swą niewątpliwą do tej pory przewagę. I nawet to, że muszę uruchomić dedykowaną aplikacje nie jest przeszkodą.
Nie wiem czy i kiedy się ogarną z tematem ale coraz bardziej tracą (Tesla).
 

Attachments

  • ionity.jpg
    ionity.jpg
    321,7 KB · Liczba wyświetleń: 57
Top