Apka Bonnet - czyli Ionity za mniej niż 2 zł

poochaty

Posiadacz elektryka
Jeszcze w kontekście aplikacji bonnet i artykułu na elektrowoz.pl

"Jeśli Tesla nadal będzie stawiała w Polsce Superchargery w sklepach, to zgubi to, na czym się wybiła [opinia]"​

Mam podobne odczucie odnośnie SuC vs Ionity.
Tak jak pisałem wcześniej, lokalizacja konkurencji jest rewelacyjna w porównaniu do ładowarek Tesli. Z 10 ładowań, które miałem na trasie wszystkie ładowarki Ionity były przy samej autostradzie. Praktycznie nigdzie nie musiałem z niej zjechać. Różnica w cenie (druga przesłanka) nawet z abonamentem bonnet była na korzyść Ionity (lub innych partnerskich sieci). Jadąc Teslą ładowałem się u konkurencji.
Poniżej moja sesja w kontekście mocy ładowania - TM3 RWD (SR+).
Spójrzcie w PL na lokalizacje ładowarek Tesli i Ionity. Mz tutaj jest podobnie.
Jeśli SuC nie zaczną powstawać na trasach to mz Tesla straci swą niewątpliwą do tej pory przewagę. I nawet to, że muszę uruchomić dedykowaną aplikacje nie jest przeszkodą.
Nie wiem czy i kiedy się ogarną z tematem ale coraz bardziej tracą (Tesla).
Jeżdżę trochę po Skandynawii i tutaj ładowarki Teslii są umiejscowione bardzo bardzo dobrze. Lokalizacje w Polsce przy centrach handlowych są bardzo podejrzane i co najmniej dziwaczne. Śmierdzi mi jakimś przekrętem "made in Poland"
 

Michal

Moderator
Ostatnio sprawdzałem ile czasu się dodaje zjeżdżając na lokalizację SuC Ciechocinek i Lućmierz. W obu przypadkach (bez korków) to jest dosłownie 5 minut od trasy, więc wychodzi 10 minut więcej na ładowanie.

Poznań, to rzeczywiście trochę lipa, bo 15 min w jedną stronę (około 17), więc na sam zjazd tracimy 30 minut.
Nie wiem jak jest w innych lokalizacjach, bo nie korzystam z nich zbyt często.

Powtórzę jeszcze raz - niestety mamy zbyt mała siłę nabywczą na tak drogie samochody i moim zdaniem po prostu nie opłaca im się tutaj za dużo inwestować, więc stawiają tam gdzie ktoś się do nich zgłasza.
Obstawiam też, że nasze durne MOP-y się nie zgłaszają do Tesli sami, a takie Ionity za pieniądze ukradzione na oszustwach z emisjami i z moich podatków poprzez dotacje z EU ma armię pracowników, którzy sami szukają miejscówek.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Szkoda tylko, że tak krótko ta "hossa" trwała, szczególnie dla Was. Ale coś czułem, że tak będzie (pisząc o tym na początku wątku) jak im się nagle zmieniły regulaminy.
Ale jeśli ja skorzystałem z Twojego kodu i promocyjnego doładowania, to mniemam, że bonus z mojego doładowania do Ciebie dotarł? :)
Pierwsze ładowanie darmowe + promocyjny refill (wykorzystane w Austrii) i wyjazd do Włoch był najtańszą podróżą na dystansie 3000 km. Dobrze, że miałem bonnet, bo we Włoszech karta Greenway nie zadziałała w ani jednej z 4 lokalizacji z roamingiem :-/ Ionity w Portogruaro uratowało sytuację.

Ja rozumiem środek Polski, ale ja do Łodzi mam ledwie 1650km w jedną stronę :LOL:
A to już nie nasze zmartwienie ;-)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ja mysle ze problemem jest to ze przy trasach nie ma przylacz elektrycznych, a ich zbudowanie w Polskich warunkach to 2-3lata oczekiwania i potem pare milionow do zaplacenia…

Moj brat na dzialce czeka na prad juz 6lat, i ciagle cos obiecuja. A on chce raptem 13kW przydzialu… pewnie zrobi jakis offgrid…
 

Michal

Moderator
Skoro srajoniti stawia stacje 350kW, to chyba moc jakaś jest na tych MOP-ach.
Tesla ma już dwa ogłoszenia o pracę dla kogoś, kto będzie budował sieć SuC w PL. Wiszą od ponad roku...
 

Doktor

Posiadacz elektryka
Ostatnio sprawdzałem ile czasu się dodaje zjeżdżając na lokalizację SuC Ciechocinek i Lućmierz. W obu przypadkach (bez korków) to jest dosłownie 5 minut od trasy, więc wychodzi 10 minut więcej na ładowanie.

Poznań, to rzeczywiście trochę lipa, bo 15 min w jedną stronę (około 17), więc na sam zjazd tracimy 30 minut.
Nie wiem jak jest w innych lokalizacjach, bo nie korzystam z nich zbyt często.

Powtórzę jeszcze raz - niestety mamy zbyt mała siłę nabywczą na tak drogie samochody i moim zdaniem po prostu nie opłaca im się tutaj za dużo inwestować, więc stawiają tam gdzie ktoś się do nich zgłasza.
Obstawiam też, że nasze durne MOP-y się nie zgłaszają do Tesli sami, a takie Ionity za pieniądze ukradzione na oszustwach z emisjami i z moich podatków poprzez dotacje z EU ma armię pracowników, którzy sami szukają miejscówek.
Jak jedziesz A1, to zjazd na Lućmierz to dokładnie dodatkowe 29 minut o tej porze wg nawigacji Google.
EDIT: jadąc z północy na południe, a odwrotnie to jest nawet dodatkowe 35 minut. Dramat.
 

Michal

Moderator
W jedną stronę Google maps pokazuje 20 minut, a jest jakieś spowolnienie z dupy, więc normalnie chyba szybciej.
ev_charging.jpg


Ps. Dałem do zrozumienia, że to na moich trasach pisząc "Nie wiem jak jest w innych lokalizacjach, bo nie korzystam z nich zbyt często." ;)
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Ale jeśli ja skorzystałem z Twojego kodu i promocyjnego doładowania, to mniemam, że bonus z mojego doładowania do Ciebie dotarł? :)
Nie mogę narzekać, jakieś tam funciaki mi wpadły ;) za które dziękuję. Tyle że tak naprawdę to nie wiadomo od kogo :unsure:
 

poochaty

Posiadacz elektryka
1657011532881.png

Zobaczcie na rozmieszczenie SuC w moich okolicach. Nic w dużych miastach i wszystko przy glownych szlakach. Widać osoa odpowiedzialna w Polsce nie jest praktykiem i nie bardzo rozumie o co chodzi z ładowarkami. Przy centrach handlowych zamiast SuC powinno być 10-20 sztuk AC itd.
Pół żartem pół serio, może ktoś z nas tu na forum powinien zaaplikować na to stanowisko SuC managera?
 
Top