awaria ładowarki pokładowej

Cav

Pionier e-mobilności
Nie mam PV jeszcze.
Napięcie "mała" cegła pokazuje w granicach 225-230V, "duża" w okolicy 410V. Ładuję wieczorami raczej i nie widać dużych wahań.
Czyli to nie napięcie (raczej).

Jak się przerywa ładowanie, to dostajesz jakieś komunikaty w aplikacji, prawda?
Warto wtedy udać się poobserwować co się dzieje na cegle 1 fazowej.
Z napięciem, samochodem itd.
Może jakąś prawidłowość wykryjesz.

Może masz jakiś zakład w okolicy (piekarnia) która generuje nocami/wieczorami chwilowe skoki napięcia?

BTW: gniazdka 1 faza/3 fazy, to jest ten sam obwód?
Może warto inne gniazdka zweryfikować, np. domowe a nie garażowe?
 

mimx

Fachowiec
W okolicy tylko zabudowa jednorodzinna, żadnych poważnych biznesów w promieniu 2 czy 3 km.

Tak, dostaję komunikaty. Po komunikacie cegła 230V pokazuje "full", cegła siłowa przechodzi w tryb "stand-by". W obu przypadkach daje się uruchomić ładowanie zdalnie apką Kia lub poprzez wypięcie i wpięcie kabla.
Póki co nie potrafię znaleźć żadnego sensu w tych błędach. Np. dziś samochód po przejechaniu 150 km (kilka odcinków) nie pokazał blędów w trakcie jazdy. Wczoraj pokazał pierwszy raz błąd po 25 km od ruszenia z domu, pierwsze uruchomienie. Drugi raz po kilku kilometrach, czwarte uruchomienie, nie ładowałem między pierwszym a czwartym.

Obwody do zasilania są inne. 230V z garażu a 400V z bryły domu (blisko tablicy z bezpiecznikami/różnicówkami czy co to tam jest). W weekend będę miał szansę testów z cegłą 230V z "innego prądu" niż mój.
 

Cav

Pionier e-mobilności
W okolicy tylko zabudowa jednorodzinna, żadnych poważnych biznesów w promieniu 2 czy 3 km.

Tak, dostaję komunikaty. Po komunikacie cegła 230V pokazuje "full", cegła siłowa przechodzi w tryb "stand-by".
To ja bym nie dyskutował na grupie, tylko śmigał do ASO.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
@mimx a nie masz dostępu do jakiejś kostki OBD żeby podłączyć i sprawdzić jak się zachowuje auto podczas ładowania i podczas jazdy? Może to nie związane ale w jakim stanie jest akumulator 12V?
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Może bez sensu, ale podczas ładowania AC możesz zostawić wpiętą kostkę i np carscanner na telefonie, który będzie zapisywał dane, jeśli dojdzie do wyłączenia, może któryś z parametrów będzie odbiegający od normy. Analogicznie powinno działać podczas jazdy. Takie serwisowe jeżdzić obserwować tylko że rejestrujesz niektóre (być może nieprzydatne) dane. Wydaje mi się, że takie działanie nie spowoduje szkody a może da jakieś wskazówki. Dodatkowo może dzięki OBD uda się odczytać jakiś błąd który pojawia się podczas ładowania.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Chyba powinno się udać jakąś kostkę OBD znaleźć. Chociaż nie wiem czy będę w stanie zinterpretować wyniki.

A tymczasem testy na DC przebiegły bez zaklóceń.

View attachment 11407

View attachment 11408
No to wszystko jasne, myślę że jeżeli testy na słupku AC też się nie powiodą to sprawa jasna, należy wręcz palcem pokazać serwisowi czym się mają zająć.
 

Franciszek

Nowy na Forum
Podziele sie swoja historia z uszkodzoną ładowarką pokładową
O uszkodzonej ładowarce dowiedziałem się przypadkiem jak okazyjnie chciałem naładować auto u rodziców i zaczęło wybijać "korki" ładowanie było AC 1 faza przy użyciu ładowarki KIA i prądzie ładowania 12A, zazwyczaj ładowałem DC lub AC 3 fazy na mieście. Moja pierwsza myśla to to że zabezpiecznie w domu rodziców jest stare i szybciej "wybija".
U siebie mam "inteligentniejsze" zabezpieczenie z pomiarem prądu i zrobiłem pomiary, jak się okazało przy ustawieniu 12A auto chciało pobierać 20A - skutkowało to oczywistym zadziałaniem zabezpieczenia.

Dodam że ładowanie AC 3 fazy i DC dalej było bez problemów (!) ale już ładowanie za pomocą inteligentniejszej ładowarki 1 fazowej (nie KIA) wyrzucało błąd i brak możliwości ładowania.

Z autem pojechałem do ASO i pierwsza informacja od ich specjalistów - wszystko w porządku.
Przypadkiem byłem w okolicy a w ASO, jak się okazało trafiłem na kierownika, wiec poprosiłem o pokazanie jak "jest dobrze". Bez problemów auto pojechało na warsztat, podłączono ładowarkę oryginalną KIA 1 fazową i rozpoczęło się ładowanie. Od razu zwróciłem uwagę że prąd ładowania jest trochę za duży, jak wiadomo W = A * V czyli przy 12 A i 230V oczekiwane było wskazanie w aucie prąd ładowania około 2,7kW a było ~5kW czyli prąd ładowania ponad 20A - podzielilem się tą informacja ale zostało to przemilczane to ja czekam. Najpierw przedłużacz zrobił się cieplejszy i po kilku minutach zadziałało zabezpieczenie - prawdopodobnie na tej linii było zabezpieczenie większe niż 16A dlatego był czas na "nagrzanie" przedłużacza.
Po wspólnej diagnostyce ASO przyznało że jest problem i sie nim zajeli. Diagnostyka trwała trochę i ostatecznie wymieniono ładowarkę.
 
Top