BEV na całe (samochodowe) żyćko?

Ev3

Pionier e-mobilności
to ile wpłaciłeś? 1500 netto czy brutto? limit przebiegu?
1450 brutto, limit 30 kkm rocznie (przy mniejszym było taniej)
wpłata była coś koło 28 tys brutto
 

boa

Pionier e-mobilności
1450 brutto, limit 30 kkm rocznie (przy mniejszym było taniej)
wpłata była coś koło 28 tys brutto
no to zobacz tak na szybko, wpłacasz przez 2 lata łącznie prawie 63k zł brutto za auto, które było wycenione na 187k (skoro 28 to 15%). To oznacza, że wpłacasz 34% auta, a jak rozumiem było to z poprzedniego programu dotacyjnego, więc z dotacji wpłynęło 27k (netto), czyli kolejne 18% auta (brutto), razem ponad połowa. A przecież to dalej samochód z max. przebiegiem 60k km i zaledwie dwuletni. Nie da się sprzedać na FV23% za więcej niż 91 tys. pln brutto? No wg mnie da się... I wszystko to już jest zarobkiem dla użyczającego, co przemnożone przez skalę daje już pewnie szansę na dobrą kasę i pozwala zwiększać sprzedaż aut. Bo jak ktoś zniszczy auto w jakikolwiek sposób, to przecież musi za to dodatkowo zapłacić, więc nie ma tu wielkiego ryzyka. Realnie płacisz nie 1,5k tylko ponad 2,6k pln miesięcznie (licząc wpłatę własną), a doliczając dotację to robi się 4k pln. Nie ma darmowych obiadów
 

Ev3

Pionier e-mobilności
no to zobacz tak na szybko, wpłacasz przez 2 lata łącznie prawie 63k zł brutto za auto, które było wycenione na 187k (skoro 28 to 15%).
Cennikowo nawet na blisko 300.
To oznacza, że wpłacasz 34% auta, a jak rozumiem było to z poprzedniego programu dotacyjnego, więc z dotacji wpłynęło 27k (netto),
Niestety nie wpłynęło.
Państwo mnie zrobili w bambuko - ta pierwsza wpłata miała iść pod dotację, ale w międzyczasie stary program się skończył, a z nowego wykluczyli firmy, mimo że obiecali coś innego.
Moja strata.
czyli kolejne 18% auta (brutto),
Nie.
No i w tych 63 tys które dobrze wyliczyłeś, jest jeszcze koszt wynajmu, nikt za darmo tego importerowi nie sfinansuje.

Załóżmy że to z 20 tys.
Pozostaje 43 tys - a auto straci więcej na 100%.
 

boa

Pionier e-mobilności
Niestety nie wpłynęło.
Państwo mnie zrobili w bambuko - ta pierwsza wpłata miała iść pod dotację, ale w międzyczasie stary program się skończył, a z nowego wykluczyli firmy, mimo że obiecali coś innego.
Moja strata.

Nie.
No i w tych 63 tys które dobrze wyliczyłeś, jest jeszcze koszt wynajmu, nikt za darmo tego importerowi nie sfinansuje.

Załóżmy że to z 20 tys.
Pozostaje 43 tys - a auto straci więcej na 100%.
finansowanie importera to wiesz... może mieć linię z Korei za 1% :) Ale z tą dopłatą to słabo wyszło w takim razie :(
 

Ev3

Pionier e-mobilności
finansowanie importera to wiesz... może mieć linię z Korei za 1% :)
w mLeasingu?
Nie sądzę.

Mogę odkupić, ale za coś ponad 150 tys.....
I to jest chyba to co sobie policzyli za najem, 20 tys górką w porównaniu do leasingu 0%.
Ale z tą dopłatą to słabo wyszło w takim razie :(
No słabo.
Źle się w czas wstrzeliłem, dwa miechy później (gdy już było wiadomo że jednak nie wznowią Mojego Elektryka dla firm), wziąłbym auto na siebie i problemu by nie było.

Trochę wyrównuje straty vat i dochodowy od tych 63 tys, których przy osobie fizycznej bym nie odliczył, ale to nie jest nawet połowa z dotacji.
Inna sprawa, że jednym z rabatów w tej cenie był specjalny od Hyundaia w wysokości tej podstawowej dotacji, więc dramatu nie ma, tyle że kupiłem auto droższe niż planowałem początkowo.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
25 lat, chciałbym tyle przeżyć. Mam nadzieję że przynajmniej auto trochę jeszcze pociągnie. Nasze kupione za gotówkę to nawet nie myślę o zmianie, tylko ewentualnie o dokupieniu czegoś. Czy bateria wytrzyma 25 lat, w sumie wymieniając moduły, obudowa pewnie powinna
też ten przypadek u nas, tesla kupiona za gotówkę, liczę że 10 lat pojeździ minimum. W ostatnie 8 lat niewiele się w niej zmieniło, więc i za 10 lat będzie ok. Jeśli pojawi się naprawdę przełom (wszędzie ultraszybkie ładowarki, 800V, pojemność większa a cena niższa) to dokupimy kolejną.

Mam tak też z innymi samochodami, żal sprzedawać, dają radość. Ale gdy kupowałem używane samochody, to pozbywałem się ich z ulgą i poczuciem winy, że ktoś jednak kupił, mimo że traciłem na nich wiele.
 

Kovalsky

Fachowiec
Ja celuje w Elroq, bo ma wszystko czego potrzebuje, bez minusow w postaci chinskich dzikich kart czy metki 'swasticaru'.

Jednak wszystkie 'dalekozasiegowe' MEBy maja NCM. Ciezko znalezc mi realne dane o degradacji w czasie, zwlaszcza ze wiekszosc modeli ma moze 5 lat od biedy.
Moj schemat uzytkowania to jazda w miescie 20-50km dziennie. Do 200-300km w weekend. Wycieczki wymagajace szybkiej ladowarki kilka razy w roku. Ladowarka 11-22kw na miejscu garazowym.

Mam nadzieje ze ten NCM wytrzyma te 10 lat powyzej 80%. Biorac pod uwage zmniejszenie kosztow serwisowych BEV w stosunku do ICE oraz wydajnosci paliwowej, nawet jesli trzeba bedzie kupic baterie za 30k po 8-10 latach, to dalej bede na plus. Zakladam tez ze za 10 lat beda zamienniki baterii z inna/lepsza chemią albo w ogole bardziej pojemne.

Takie moje gdybania z czapy.

PS. Wie ktos jak wyglada rynek nowych baterii do starych tesli?
Stare Tesle (model S) leczy się używkami. Nowsze (model 3 i Y) nie wymagają leczenia.
Generalnie to używane baterie najczęściej znajdują zastosowanie jako magazyny energii.
W kwestii MEB - bateria pewnie wytrzyma tyle co piszesz, może zdegraduje bardziej, niż w innych markach;
ja na Twoim miejscu bardziej martwiłbym się kosztami serwisu oraz potencjalnymi awariami skutkującymi ograniczeniem możliwości ładowania (np. do 80%).
 

adamusek

Posiadacz elektryka
poniżej 1500 za Techniqa z AWD, na 2 lata, przy 15% wpłaty.
Fajnie, ale jednak to wynajem. Ja mam podobną ratę za Niro L, ale to już leasing, wpłata podobna (plus dotacja 27k też wpadła), limitu km nie ma co ważne (rocznie 45-50kkm mi wychodzi na jednym aucie). Niemniej jak ktoś chce mieć co 2 lata nowe auto dobra opcja.
 
Top