Bez ściemy... czyli nasze realne zuzycie kWh...

planzero

Fachowiec
u nas w ID.3 ustabilizowało się koło 14 kWh. Takie pokazuje średnie od początku.
 

MsewaS

Nowy na Forum
Mi sporo zżera, cztery osoby autostrada fakt, że temperatura sporo spadła do 6 stopni ale 18,5 przy tempomacie 105 :(
IMG_6044.JPG
 

vwir

Pionier e-mobilności
Leaf kompletnie nie nadaje się do szybszej jazdy. To jest idealne auto na miasto i jego okolice, ale przy jeździe z prędkościami rzędu 130km/h zużywa mi więcej energii niż Mach-E.

Średnią całkowitą mam 17,0 w mach-E i 15,9 w leafie. Biorąc pod uwagę różnicę w osiągach i fakt, że Mach-E jest w wersji AWD to leaf zdecydowanie nie jest oszczędnym autem. Podejrzewam, że w Mach-E RWD miałbym zużycie poniżej zużycia Leafa.
 

pluto

Pionier e-mobilności
Toyota RAV 4 plug-In 306 KM 4x4 jazda po mieście - 15,2 kWh/100 km (z odcinka 80 km), poza miastem z prędkościami do 100 km/h wychodzi około 20 kWh/100 km.

04cdeba1b20949a9.jpg
 

Michal

Moderator
Toyota RAV 4 plug-In 306 KM 4x4 jazda po mieście - 15,2 kWh/100 km (z odcinka 80 km), poza miastem z prędkościami do 100 km/h wychodzi około 20 kWh/100 km.
Czy dobrze widzę, że w trybie EV masz przejechane tylko 9 km?
Ps. Jakie spalanie?
 

pluto

Pionier e-mobilności
Nie to jest wskazanie jeszcze ile kilometrów mogę przejechać na EV (poniżej ile przejadę na benzynie HV) :)
 

Wojtas!

Zadomawiam się
Toyota RAV 4 plug-In 306 KM 4x4 jazda po mieście - 15,2 kWh/100 km (z odcinka 80 km), poza miastem z prędkościami do 100 km/h wychodzi około 20 kWh/100 km.

04cdeba1b20949a9.jpg
Imponujące! PHEVy często bywają strasznie prądożerne. Jakie zasięgi wyciągasz?
 

Michal

Moderator
Ja trochę nie rozumiem jak to jest liczone w RAV4 - na zdjęciu widać 50% baterii i cały bak, co daje 9km zasięgu EV i 873km HICE.
Czyli na całej baterii może przejechać max 18km?
W internetach piszą, że bateria ma tam pojemność 18,1 kWh - zakładając jakieś bufory, powiedzmy że zostaje 15kWh, więc zasięg EV powinien być ~100km przy 15,2 kWh/100km...
Ps. Pytałem o spalanie i chętnie nadal się dowiem, bo słyszałem jakiejś horrory o 7-8L/100km, co jest wynikiem dość wysokim, tym bardziej, że po posmarowaniu rządowi dla RAV4 powstało specjalne zwolnienie z wyższej akcyzy, chociaż ma silnik 2,5l i truje jak Skoda 2.0 FSI...
 

pluto

Pionier e-mobilności
Czy to jest Rav4 Prime ?
Z tego co wiem Rav 4 pod nazwą Prime jest oferowana na rynku amerykańskim - w Polsce to plug-in.

Imponujące! PHEVy często bywają strasznie prądożerne. Jakie zasięgi wyciągasz?
Na samym elektryku w mieście do 100 km, poza miastem do 90-100 km/h do 80 km zasięgu (tryb Eco) - zimą pewnie będzie znacznie mniej.
To zasługa dużej baterii 18,1 kWh i pewnie użytego całego systemu hybrydowo-elektrycznego przez Toyotę bo w tej kwestii to chyba nie ma konkurencji wśród producentów samochodów.
Sam jestem pod wrażeniem, że taki klocek jakim jest RAV4 zużywa tyle energii co pełnoprawny samochód elektryczny - szacunek dla Toyoty.
Szkoda że nie chcą wejść w auta pełni elektryczne.
 
Top