RobSon

Zadomawiam się
Mam 91 procent baterii, bo autem dojechałem do domu plus odebrałem Córę od koleżanki. Jeśli jeszcze trochę w nim posiedzę, pewnie zrobi się 90 procent baterii. Przy temperaturze 4,5 stopnia Celsjusza (samochód jest nieużywany od kilku godzin) mam 348 kilometrów prognozowanego zasięgu, co daje 382 kilometry na pełnej baterii.

Nawigacja auta proponuje dwa postoje, które potrwają 23 i 14 minut. Jeśli dobrze liczę, według nawigacji samochodu całkowity czas jazdy to 6:12 h. Dłużej niż wynikałoby z prognozy Google (5:12 h) plus czasy ładowania (0:23 h, 0:14 h) – tutaj wychodzi 5:49 h.

View attachment 9035

Pierwszy przystanek wypada na MOP Lutek. Co ciekawe, samochód informuje mnie, jaką maksymalną moc tam osiągnę (91 kW).
BMW szacuje zasięg na podstawie twoich ostatnich około 50km. Dzisiaj jeżdżąc na krótkich odcinkach czy testując auto masz zwiększone zużycie i teoretycznie mniejszy zasięg w trasie. W trasie na bieżąco przelicza i będziesz widział jak to wygląda - powinien wzrosnąć. Po spokojnej trasie może pokazać po naładowaniu do 100% ponad 500km. MOP Lutek ... pustynia nic tam nie ma. ale prąd jest :) 100kW raczej nie dostaniesz ale 70-80 realnie pewnie tak. Jak z tyłu nikt nie jedzie możesz wyłączyć ogrzewanie tylnej kanapy - masz w opcjach.
 

RobSon

Zadomawiam się
W i4 można w menu manualnie aktywować podgrzewanie baterii w dowolnym momencie. Musi być tylko zainstalowana aktualizacja z końca roku - min. wersja 11/2022.27

Gdyż wcześniej faktycznie podgrzewało tylko przy jeździe na ładowarkę DC
Widziałem to info ale chyba nie we wszystkich samochodach to weszło. mam 11.2022.44 .. i nie ma. U ciebie jest ?
 

sebsek

Posiadacz elektryka
Niestety puki co to wiedza z zagranicznych forów bo nadal czekam na auto.
Ale podobno pierwszy rok czekania jest najcięższy, a u mnie właśnie minął :)
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
W i4 można w menu manualnie aktywować podgrzewanie baterii w dowolnym momencie. Musi być tylko zainstalowana aktualizacja z końca roku - min. wersja 11/2022.27

Gdyż wcześniej faktycznie podgrzewało tylko przy jeździe na ładowarkę DC

Dziękuję, nie wiedziałem, że jest taka aktualizacja! Czyli film, który nagrałem, już się zdezaktualizował :)
 

RobSon

Zadomawiam się
Niestety puki co to wiedza z zagranicznych forów bo nadal czekam na auto.
Ale podobno pierwszy rok czekania jest najcięższy, a u mnie właśnie minął :)
haha .. no tak wiem coś o tym. też czekałem rok :) odebrałem 11.2022. Wiedzę z np. i4talk też czerpię. Ktoś wspominał tam o ręcznej aktywacji grzania bat. ale nie widziałem potwierdzenia i raczej nie spodziewam się tego. to nie w stylu BMW. i w sumie nie jest potrzebne. Automatyka dobrze tym zarządza.
 

RobSon

Zadomawiam się
No i jeszcze ABRP, które prognozuje, że potrzebuję tylko jednego postoju trwającego 27 minut, czyli całkowity czas podróży wyniósłby 5:39 h:

View attachment 9036

Z ABRP jest taka sytuacja, że to ładowarka Orlenu. BMW i4 potrafi podgrzewać baterię, gdy zbliża się do ładowarki, ale decyduje o tym nawigacja samochodu. Nawigacja nie widzi ładowarki Orlenu, więc nie podgrzeje baterii.

Zastanawiam się, co zrobić. :)
Jak w opcjach nawigacji masz zaznaczone preferowany partner: BMW charging to widzi tylko tą sieć ( GreenWay, IONITY i kilka innych) wszystkie które działają z karta BMW. Nie zaznaczaj tego jak chcesz wszystkie ładowarki widzieć w navi (np. ORLEN) . Nie możesz zaznaczać tez minimalnej mocy np 50kW bo system BMW nie czyta danych z ładowarek poza swoja siecią i nie wie czy jest wolna czy zajęta i jaka ma moc i nie wie czy czy dana ładowarka spełnia twój warunek i jej nie pokaże. Jak już zobaczysz w navi ładowarkę np ORLEN to możesz wyznaczyć do niej trasę i bateria się nagrzeje.
 

Attachments

  • IMG_0658.jpeg
    IMG_0658.jpeg
    1,1 MB · Liczba wyświetleń: 11
  • IMG_0659.jpeg
    IMG_0659.jpeg
    1,3 MB · Liczba wyświetleń: 8
  • IMG_0660.jpeg
    IMG_0660.jpeg
    1,4 MB · Liczba wyświetleń: 6

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Jak w opcjach nawigacji masz zaznaczone preferowany partner: BMW charging to widzi tylko tą sieć ( GreenWay, IONITY i kilka innych) wszystkie które działają z karta BMW. Nie zaznaczaj tego jak chcesz wszystkie ładowarki widzieć w navi (np. ORLEN) . Nie możesz zaznaczać tez minimalnej mocy np 50kW bo system BMW nie czyta danych z ładowarek poza swoja siecią i nie wie czy jest wolna czy zajęta i jaka ma moc i nie wie czy czy dana ładowarka spełnia twój warunek i jej nie pokaże. Jak już zobaczysz w navi ładowarkę np ORLEN to możesz wyznaczyć do niej trasę i bateria się nagrzeje.

Dziękuję. Nie doklikałem się do tej opcji. Pomyślę, czy zrobić tak, jak radzi nawigacja BMW (żeby nie było komentarzy "Tak, muszę się doktoryzować, żeby jeździć samochodem, niedoczekanie!"), czy może optymalizować tę trasę.
 

Cav

Pionier e-mobilności
BMW szacuje zasięg na podstawie twoich ostatnich około 50km. Dzisiaj jeżdżąc na krótkich odcinkach czy testując auto masz zwiększone zużycie i teoretycznie mniejszy zasięg w trasie. W trasie na bieżąco przelicza i będziesz widział jak to wygląda - powinien wzrosnąć.
W trasie?
Wzrośnie to zużycie, a zasięg spadnie.
A i tak warunki będą lepsze, niż wtedy, bo jest dużo cieplej.

BTW: Korzystaj z ABRP, nie z navi, po co powtarzać to samo co już chip przetestował?
Ciemnocie trzeba dać odpór.
Niech sobie gadają co chcą.
I tak zresztą będą, i tak ich nie przekonasz.
 
Top