Consigliero ID.3 1st

consigliero

Posiadacz elektryka
No jak 1400 km jak do Aradu chyba było około 600 km. Na następnym odcinku do Skopje dalej bocznymi drogami przez Dunaj do Pozarewac gdzie wjechaliśmy na autostradę bo tam były pewne ładowarki. Jedna w Wielika Plana a druga przed Niš, tylko musiałem się na nią cofnąć trochę pod prąd bo roboty drogowe odcięły do niej dostęp. Nocleg w Skopje gdzie przez przypadek hotel miał 2 ładowarki tylko dostęp był do nich utrudniony
 

Attachments

  • A5097F08-EB14-4831-B589-AEA375898850.jpeg
    A5097F08-EB14-4831-B589-AEA375898850.jpeg
    406,2 KB · Liczba wyświetleń: 21
  • 5147F00F-413A-489E-AF3E-8E9F4D4F8B73.jpeg
    5147F00F-413A-489E-AF3E-8E9F4D4F8B73.jpeg
    161,3 KB · Liczba wyświetleń: 19
  • 43E2C1B2-9FE4-4895-8273-2554434E318C.jpeg
    43E2C1B2-9FE4-4895-8273-2554434E318C.jpeg
    303,7 KB · Liczba wyświetleń: 16
  • 9877D04D-DD41-43F7-B236-E503D53B7F95.jpeg
    9877D04D-DD41-43F7-B236-E503D53B7F95.jpeg
    225,8 KB · Liczba wyświetleń: 20
  • 44C8EB0C-E793-47D7-A78D-EE90C8FCA83C.jpeg
    44C8EB0C-E793-47D7-A78D-EE90C8FCA83C.jpeg
    268,3 KB · Liczba wyświetleń: 24
  • 871C114E-E022-41A0-865B-D300FCFB84DD.jpeg
    871C114E-E022-41A0-865B-D300FCFB84DD.jpeg
    402,2 KB · Liczba wyświetleń: 24
  • 0C8DD131-70F0-43C4-87EB-7CDF2F380AAF.jpeg
    0C8DD131-70F0-43C4-87EB-7CDF2F380AAF.jpeg
    308,8 KB · Liczba wyświetleń: 23

consigliero

Posiadacz elektryka
Ze Skopje wystartowaliśmy z 100 % baterii co dało jakiś prognozowany ( to słowo ma kolosalne znaczenie) zasięg 360 km, niby dużo ale po przejechaniu 200 km około, mamy w zapasie 145 km, do celu 76 km i wybór jechać normalnie niejako dołem czy przez Galicznik, wiedząc że tam jest kilkanaście kilometrów pod górę. No ale jednym z celów wycieczki było znalezienie słoika, słoika który został ukryty w weekend majowy 2011 roku, gdy wspólnie z synem i ekipą TLC podróżowaliśmy na pograniczu bałkańsko greckim. Ów słoik został ponownie otwarty we wrześniu 2011 gdy ponownie zawitałem w te rejony, tym razem z motocyklistami z Czech. W rezultacie na górze mam 76 km zasięgu do celu 36 km ale komputer sygnalizuje że nie dojedziemy do celu i musimy znaleźć ładowarkę. Dobrze że wiedziałem że od tego momentu jest z górki. Po krótkim poszukiwaniu udało się znaleźć słoik a w nim rzeczy których wcześniej nie było. Śledztwo które zrobiłem pokazało że w 2014 jakaś ekipa znalazła nasz słoik i wzięła go błędnie za skrytkę z portalu geocashing dokładając do słoika swoje przedmioty oraz tzw Travel bag. W rezultacie TB w 2015 został uznany za zaginiony i czekał na ponowne odkrycie do naszego przyjazdu. Zjeżdżając z przełęczy do Ohrydu dotarliśmy z zasięgiem 128 km . To że była ładowarka to jedno ale o miejsce musiałem powalczyć bo były zajęte, na szczęście jeden z blokujących samochodów należał do sprzedawcy balonów, miał reklamę na aucie. Cała ta miejscowość to koszmar wakacyjnego wyjazdu nad morze, człowiek na człowieku i człowiekiem pogania do tego ta wszechobecna tandeta. Po długim ładowaniu jedziemy do Tirany, zasięg 278 km do celu 130 ale 2 przełęcze do zrobienia, podjazdy krótkie ale bardzo długi zjazdy . W rezultacie po 80 km od startu mam 274 km zasięgu. Dzień kończymy w hotelu w Tiranie w którym niby miała być ładowarka a było gniazdko, bajkowa przełęcz na SH3 pokonana kiedyś motocyklem w nocy, w dzień okazała się mało romantyczna. Jeszcze mała dygresja, w Macedonii oraz w Albanii nie ma covida, to znaczy w Ochrydzie tłumy ludzi, wiem święto było święto i ładna pogoda, ale maski rzadko na twarzach, przeważnie starsi ludzie, o szczepionkach to tutaj nawet nie marzą, w przeciwieństwie do Serbii gdzie zaszczepionych jest dużo, bo dostaw nie organizowała UE.
 

Attachments

  • A0751412-7097-4724-B7EF-DE1C02964207.jpeg
    A0751412-7097-4724-B7EF-DE1C02964207.jpeg
    469,9 KB · Liczba wyświetleń: 17
  • B536BD18-7959-4A9B-87DE-2E8F44D85778.jpeg
    B536BD18-7959-4A9B-87DE-2E8F44D85778.jpeg
    426,6 KB · Liczba wyświetleń: 18
  • 51E05F67-3B14-46ED-9459-4D71345C686C.jpeg
    51E05F67-3B14-46ED-9459-4D71345C686C.jpeg
    194,7 KB · Liczba wyświetleń: 17
  • E712F301-4A04-4DDF-9B4B-1EF4F58E945B.jpeg
    E712F301-4A04-4DDF-9B4B-1EF4F58E945B.jpeg
    389 KB · Liczba wyświetleń: 19
  • 73D1FEFE-B9AF-44E9-8E9A-1095AAC93DDD.jpeg
    73D1FEFE-B9AF-44E9-8E9A-1095AAC93DDD.jpeg
    196,6 KB · Liczba wyświetleń: 13
  • 5C405EE1-37C4-482C-AA60-1525279C5669.jpeg
    5C405EE1-37C4-482C-AA60-1525279C5669.jpeg
    207,2 KB · Liczba wyświetleń: 19
  • DE827C87-E3BE-4811-81E6-2C62BE770CAA.jpeg
    DE827C87-E3BE-4811-81E6-2C62BE770CAA.jpeg
    429,7 KB · Liczba wyświetleń: 14
  • 929EE7BE-66CC-46CF-9278-573B9D3E1486.jpeg
    929EE7BE-66CC-46CF-9278-573B9D3E1486.jpeg
    540,6 KB · Liczba wyświetleń: 14
  • C2ADCED5-755B-4EBA-8B42-7201DE374200.jpeg
    C2ADCED5-755B-4EBA-8B42-7201DE374200.jpeg
    365,1 KB · Liczba wyświetleń: 14

consigliero

Posiadacz elektryka
Będzie 26 kkm ale są też minusy, motocyklem zero, a to on kręcił kilometry.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Będzie 26 kkm ale są też minusy, motocyklem zero, a to on kręcił kilometry.
Radosne dzieci zmieniają fajne zabawki na lepsze, fajniejsze lub inne i trudno potem wrócić. U mnie motocykl poległ od kampera.
 

consigliero

Posiadacz elektryka
Na razie szykuję się elektrykiem na jakąś wycieczkę w stylu, motocyklem do Izraela, ale motocykla nie zamierzam odpuszczać. Może jakąś wycieczkę do Iranu w lutym 22 bym zrobił, zobaczymy. Na razie czerpiemy frajdę z krótkich przejażdżek odwiedzając miejsca które odwiedzaliśmy motocyklem
 

Attachments

  • BFE80259-D34E-44A4-9E1D-7B45B247A43D.jpeg
    BFE80259-D34E-44A4-9E1D-7B45B247A43D.jpeg
    305,2 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • 7288A5D0-96DB-41A5-85C6-57669339AF6A.jpeg
    7288A5D0-96DB-41A5-85C6-57669339AF6A.jpeg
    422,2 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • 7A151393-6CC4-4AF0-A57A-6495BB645E0A.jpeg
    7A151393-6CC4-4AF0-A57A-6495BB645E0A.jpeg
    515,3 KB · Liczba wyświetleń: 13
  • 7A63D790-40CA-4517-A583-D5964FB771FA.jpeg
    7A63D790-40CA-4517-A583-D5964FB771FA.jpeg
    721,1 KB · Liczba wyświetleń: 13
  • 1958AA80-0725-4A11-AB12-C1D836ED6816.jpeg
    1958AA80-0725-4A11-AB12-C1D836ED6816.jpeg
    365,5 KB · Liczba wyświetleń: 13
  • 032DE5A4-D11C-4CDC-BE3A-AE6D59D72B46.jpeg
    032DE5A4-D11C-4CDC-BE3A-AE6D59D72B46.jpeg
    374,5 KB · Liczba wyświetleń: 11

consigliero

Posiadacz elektryka
W kwietniu zamontowano mi hak, taki do wożenia rowerów, byłem przekonany że dostanę taki o udźwigu 75 kg ale już po zamontowaniu okazało się że wcisnęli nam starszą wersję. Mam dogadane z VW na zasadzie dżentelmeńskiej umowy że jak się pojawi dostępność to mi zmienią na swój koszt. Mogę go nawet normalnie używać, ale z hakami u mnie jest tak że lubię mieć a z wykorzystaniem bywa różnie. Po montażu zrobił się problem bo nie można było dodać nowej instalacji i wystąpiły błędy, na Które centrala VW poszukiwała rozwiązania. Na szczęście dotyczyło to głównie funkcjonalności systemów wspomagających, line assist, automatyka świateł, wszystko co było powiązane z kamerą przednią . Przez chwilę podejrzewałem że być może była to wina specjalistycznego przyrządu do kontroli świateł
 

Attachments

  • ED0668B9-4513-467A-9A4B-46AE9EE8664C.jpeg
    ED0668B9-4513-467A-9A4B-46AE9EE8664C.jpeg
    392,3 KB · Liczba wyświetleń: 24
  • A1C46144-58B1-4A9A-9891-14C13BF21DEB.jpeg
    A1C46144-58B1-4A9A-9891-14C13BF21DEB.jpeg
    438,7 KB · Liczba wyświetleń: 24

consigliero

Posiadacz elektryka
Nie mogę rozgryźć forum, myślałem że nikogo to nie interesuje, Jednym z większych wyzwań w czasie wycieczki jest internet. Taka mała rzecz dostępna w naszym kraju w takiej formie że te 35 gb na karcie prawie nigdy nie są zużywane, teraz nawet zadeklarowałem aby na koniec każdego okresu rozliczeniowego, niewykorzystane GB były przekazywane do jakiejś fundacji. Ta ma kupować jakieś tablety dla dzieci które będą miały internet w pakiecie. Brak roamingu działa świetnie ale nie w krajach nie będących w UE. Z tego powodu dość trudno poszukiwać ładowarek w locie w Serbii. Karty kupić nie mogliśmy ze względu na święta a i tak w następnym kraju musiałbym kupować nową. Okazało się że auto ma 1 gb danych i może udostępnić wi-fi, zadziałało w Serbii i można było na bieżąco korygować plan podróży. Niestety nie działała w Macedonii, co oznaczało poszukiwania wi-fi, choćby tylko do rozplanowania przelotu do Tirany. Albania, niestety od ostaniej wizyty dalej pozostała krajem kontrastów. Rozwarstwienie społeczeństwa postępuje. Jeden obrazek to zaraz po wjeździe do Albanii, na przełęczy, skrawek pola może 1 ar zaorany pługiem zaprzężonym w dwie chabety i dwóch zmęczonych gości. Dookoła pustka, żadnych domów, co oni tam będą uprawiać i dla kogo? Jadąc po SH3 starsza kobieta pilnująca pasącej się krowy, za jakiś czas druga wracająca pod górę z krową z pastwiska. Ciężko mi przekazać emocje, ale to naprawdę przykry widok. Na drugim biegunie Tirana, już na wstępie pokazówka, przejazd kolumny samochodów ambasady USA, szeryfowie w mundurach upojeni władzą, to wszystko w potężnym korku bo panowie jadą. Kilometr dalej akcja, dwa samochody policyjne, dopadli jakiegoś młodego w dobrym samochodzie, robią przeszukanie samochodu i oczywiście korek. Jest różnica w stosunku do naszego pierwszego przejazdu przez Tiranę, chyba im nie wyłączają wody i zapewniają prąd, bo nie ma przed sklepami generatorów prądotwórczych. Przez Elbasan nawigacja pociągnęła nas przez centrum a później przez jakieś slamsy. Ilość samochodów w mieście jest przytłaczająca, podobnie jak w Tiranie , parkingi to musi być niezły biznes tutaj. Jedna rzecz się nie zmieniła, masz wodę, to masz biznes, myjnię samochodową. Żona ukuła wtedy powiedzenie że im więcej myjni przy drogach tym biedniejsza okolica, mówiąc myjnia piszę o wężu z wodą. Znalezienie wolnego miejsca na parkowanie przed hotelem to ogromne wyzwanie. Gdy w oczekiwaniu na organizację gniazdka na parkingu kazano nam postawić auto przed głównym wejściem do hotelu to ochroniarz o wyglądzie agenta sekret service, miał pretensje do recepcji że na to pozwoliła. Gdy wracaliśmy przed godziną policyjną do hotelu to wiedzieliśmy dlaczego, przed wejściem tłoczyły się czarne mercedesy a w lobby hotelowym było jakieś spotkanie ludzi w garniturach. Gdy głównym wejściem chciało wejść w dresach trzech, pewnie stałych bywalców tego miejsca, pan ochroniarz dyskretnie poprosił ich aby weszli bocznym wejściem. Myślę że naszym ubiorem zdecydowanie nie wyglądaliśmy na klientów tego miejsca. Kończąc tą dygresję, okazało się że karta samochodu działa w Albanii dzięki temu udało się sprawnie dotrzeć do hotelu. Zakupiłem do iPada country plan Czarnogóra, na jeden dzień i mam nadzieję ze będzie działał . Ciekawostką jest to że nie można było kupić dla Macedonii i Serbii oraz Albanii bo nie ma ich w wykazie Appla. Przy tym stanie baterii powinniśmy dojechać do Dubrownika a tam przy lotnisku są trzy szybkie ładowarki, może się uda dotrzeć na Hvar. W Czarnogórze mamy do dyspozycji tylko 22 KW AC. W Chorwacji skończy się problem z internetem. Wieczorny spacer pozwolił na znalezienie czegoś do zjedzenia, restrykcji covidowych raczej brak. Z ciekawostek są też taksówki na prąd a ładowarka dla taksówkarzy tuż przed hotelem, podobno udostępniają za 10 EUR
 

Attachments

  • 514E175F-4481-4B22-9919-168C9C5E766F.jpeg
    514E175F-4481-4B22-9919-168C9C5E766F.jpeg
    408 KB · Liczba wyświetleń: 25
  • 6BA0AB96-8DD7-4E3A-BFE4-A51E8DDA5AAE.jpeg
    6BA0AB96-8DD7-4E3A-BFE4-A51E8DDA5AAE.jpeg
    205,3 KB · Liczba wyświetleń: 24
  • 1B8F8F1E-19AB-454A-BA85-2B41C6E93517.jpeg
    1B8F8F1E-19AB-454A-BA85-2B41C6E93517.jpeg
    343,5 KB · Liczba wyświetleń: 19
  • FE009CED-9575-45DB-8498-B30E322658EF.jpeg
    FE009CED-9575-45DB-8498-B30E322658EF.jpeg
    424,7 KB · Liczba wyświetleń: 20
  • CC541B38-9304-4CE6-BF71-14B203258C01.jpeg
    CC541B38-9304-4CE6-BF71-14B203258C01.jpeg
    314,2 KB · Liczba wyświetleń: 21
  • 94E6D80D-1B47-4194-9905-28D43CC6E4AA.jpeg
    94E6D80D-1B47-4194-9905-28D43CC6E4AA.jpeg
    298,4 KB · Liczba wyświetleń: 26
Top