Czy zmniejszenie prędkości ładowania na słupku AC to brak kultury i buractwo?

Czy zmniejszanie prędkości na płatnym słupku AC jest zgodne z savoir vivre?

  • Tak

    Votes: 21 34,4%
  • Nie

    Votes: 20 32,8%
  • Tylko jeśli jest więcej miejsc w pobliżu

    Votes: 20 32,8%

  • Total voters
    61

luki

Pionier e-mobilności
Dodatkowo spodziewam się raczej trendu nawet zabraniającego wjazdu samochodom spalinowym na dany poziom parkingu. To tylko kwestia tego, czy i jak dany obiekt będzie wypełniony samochodami na ładowarkach AC.
 

SylB

Fachowiec
No, tylko popatrz z punktu widzenia operatora stacji ładowania. Wydałem pieniądze na punkty ładowania, chcę, żeby one przynosiły mi zysk... (tudzież chociażby zmniejszały stratę ;-) ) dlaczego miał bym chcieć rezygnować z potencjalnego przychodu pozwalając nie-EV parkować na tych miejscach?
No niestety tak. Wszystko zależy od wielkości parkingu oraz jego zapełnienia. (ale zazwyczaj parkingi są mocno obłożone)
I tu rodzi się dylemat.
1. Galeria nie chce mieć blokowanych miejsc tylko dla EV gdy ich brakuje dla ICE.
2. Operator chce aby miejsca były wolne dla ładujących i nie blokowane.
I tu będą rodzić się napięcia pomiędzy kierowcami. Bo jak zaczyna brakować miejsc parkingowych to wiesz co się zaczyna dziać i desperackie zachowania. :)

Ale to jest pochodna, permanentnego braku punktów ładowania przy głównych drogach i przy wjazdach do miast. Bo po co miał bym szukać ładowarki w takiej Galerii Mokotów jak bym je miał w dogodniejszym miejscu i bez pyskówek o zajęte miejsce.
 
Last edited:

Piter

Posiadacz elektryka
A co to za wymyslanie.? Dlaczego majac 86% mam sie odlaczac ?

A ty konczysz ladowanie po godzinie ? Bo ja znam takich co cztery godziny siedza i laduja.
Lidl jest dla klientow a nie mieszkancow blokow.
Mając prawie pełny akumulator i prędkość ładowania kilka kW można się przecież przełączyć na AC a nie blokować DC jak już ktoś się uprze żeby naładować się na full. Ja się ładuję na Lidlu tylko w czasie zakupów i nigdy dłużej (regulamin mówi że max czas ładowania to 1h dla DC i 2h dla AC). Ale ludzie mają w dudzie regulaminy. Liczy się tylko ich czubek nosa..
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Mając prawie pełny akumulator i prędkość ładowania kilka kW można się przecież przełączyć na AC a nie blokować DC jak już ktoś się uprze żeby naładować się na full. Ja się ładuję na Lidlu tylko w czasie zakupów i nigdy dłużej (regulamin mówi że max czas ładowania to 1h dla DC i 2h dla AC). Ale ludzie mają w dudzie regulaminy. Liczy się tylko ich czubek nosa..
Do konca idzie 18kW a wiecej ladowarka nie daje wiec… ktore auto laduje 3kW przy 86% ?
 

Ev3

Pionier e-mobilności
ktore auto laduje 3kW przy 86% ?
3 to może nie, ale poniżej 10 to już kilka widziałem.
A jak będzie zima, to część tak będzie miała dużo szybciej niż od 86%.
Przykład z brzegu: Mazda MX30.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Auto Kalego zawsze ładuje się słusznie, auto innego marnuje czas i powinno się odłączyć.
Czego nie rozumiesz? 😎
Dlatego nalezy zlikwidowac darmowe ladowanie.
Kazde wydane 100zl to 10kWh
I skoncza sie problemy.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Auto Kalego zawsze ładuje się słusznie, auto innego marnuje czas i powinno się odłączyć.
Czego nie rozumiesz? 😎
Ja nie rozumiem dlaczego w białostockim Lidlu przycięli AC do ok. 11-12 kW i teraz przez pół godziny zakupów w Twingo zamiast 45% doładuję mniej niż 25%. Skandal! ;-P
 

Wojtekj23

Posiadacz elektryka
Ja rozumiem, że właściciel galerii zainstalował ładowarki blisko wejść aby były widoczne i zachęcały klientów BEV do przyjazdu właśnie do nich
To raczej wymuszają strażacy ewentualnie przepisy budowlane.
 
Top