Dla tych co odbierają TM3 (i nie tylko) - checklista

Bartosz

Pionier e-mobilności
Zostawię tutaj coś od siebie dla niezdecydowanych. Dzisiaj mija tydzień jak odebrałem auto. Przejechałem nim niecałe 1000 kilometrów i powiem tak, nigdy w życiu nie przesiądę się w coś co ma silnik spalinowy. Wołami nikt mnie do takiego samochodu nie zaciągnie. Oczywiście mam drobne problemy. Jedne z drzwi wymagają użycia większej siły, aby się zamknęły. Gniazdo ładowarki nie daje się ręcznie otworzyć. Ale nawet jakbym miał do tego samochodu wsiadać przez bagażnik, a gniazdo ładowarki otwierać łomem to nie ma szans, abym je zmienił na benzynę lub diesla. Poza tym dzisiaj zadzwonił pan z Tesli i powiedział, że przyjadą do mnie do domy i usuną usterki. Tak, Serwis Tesli przyjedzie do mnie, a nie ja do nich. Przedtem jeździłem Citroenem C5 i co z tego, że Serwis miałem na miejscu, skoro musiałem zawieźć im auto i czekać kilka godzin lub wracać komunikacją miejską do domu i jechać z powrotem po odbiór. Pół dnia w plecy. Odniosę się jeszcze do hałasu w odniesieniu do Citroena C5, po mieście nie ma co nawet porównywać, cisza jak w bibliotece i dodatkowo, brak wibracji od silnika. Autostrada 120-150km/h jest nieporównywalnie ciszej, można swobodnie rozmawiać, nie podnosząc głosu, słychać muzykę bez potrzeby robienia głośniej. Szum wiatru nie jest bardzie słyszalny niż w poprzednim aucie, gdy jest boczny wiatr to coś tam słychać, ale nie jest to dla mnie irytujące. Zasięg, zrobiłem jedną trasę tam i z powrotem po 120km w każdą stronę drogami krajowymi jadąc z prędkością obowiązujące ograniczenia +10km, klimatyzacja włączona, na dworze średnio 10’C powyżej zera, powrót po zmroku. Średnie zurzycie energii 12.6kW, czyli realny zasięg na poziomie 550 km, nie spodziewałem się takiego wyniku, dla mnie rewelacja. Życzę wszystkim niezdecydowanym podjęcia słusznej decyzji, a zdecydowanym satysfakcji z użytkowania. Cześć! Wrzucam kilka fotek i wideo z dnia odbioru.



 

Attachments

  • 95F1C3F9-614B-4DC8-93C3-4203BBBD70F4.jpeg
    95F1C3F9-614B-4DC8-93C3-4203BBBD70F4.jpeg
    674,2 KB · Liczba wyświetleń: 114
  • FA6720DD-7C26-4DA5-9F9F-A59A5CF4B62E.jpeg
    FA6720DD-7C26-4DA5-9F9F-A59A5CF4B62E.jpeg
    3,4 MB · Liczba wyświetleń: 105
  • D97A3BDD-76B1-4BB4-AF09-534316940699.jpeg
    D97A3BDD-76B1-4BB4-AF09-534316940699.jpeg
    2,3 MB · Liczba wyświetleń: 110
Last edited:

danielm

Pionier e-mobilności
Zostawię tutaj coś od siebie dla niezdecydowanych. Dzisiaj mija tydzień jak odebrałem auto. Przejechałem nim niecałe 1000 kilometrów i powiem tak, nigdy w życiu nie przesiądę się w coś co ma silnik spalinowy. Wołami nikt mnie do takiego samochodu nie zaciągnie. Oczywiście mam drobne problemy. Jedne z drzwi wymagają użycia większej siły, aby się zamknęły. Gniazdo ładowarki nie daje się ręcznie otworzyć. Ale nawet jakbym miał do tego samochodu wsiadać przez bagażnik, a gniazdo ładowarki otwierać łomem to nie ma szans, abym je zmienił na benzynę lub diesla. Poza tym dzisiaj zadzwonił pan z Tesli i powiedział, że przyjadą do mnie do domy i usuną usterki. Tak, Serwis Tesli przyjedzie do mnie, a nie ja do nich. Przedtem jeździłem Citroenem C5 i co z tego, że Serwis miałem na miejscu, skoro musiałem zawieźć im auto i czekać kilka godzin lub wracać komunikacją miejską do domu i jechać z powrotem po odbiór. Pół dnia w plecy. Odniosę się jeszcze do hałasu w odniesieniu do Citroena C5, po mieście nie ma co nawet porównywać, cisza jak w bibliotece i dodatkowo, brak wibracji od silnika. Autostrada 120-150km/h jest nieporównywalnie ciszej, można swobodnie rozmawiać, nie podnosząc głosu, słychać muzykę bez potrzeby robienia głośniej. Szum wiatru nie jest bardzie słyszalny niż w poprzednim aucie, gdy jest boczny wiatr to coś tam słychać, ale nie jest to dla mnie irytujące. Zasięg, zrobiłem jedną trasę tam i z powrotem po 120km w każdą stronę drogami krajowymi jadąc z prędkością obowiązujące ograniczenia +10km, klimatyzacja włączona, na dworze średnio 10’C powyżej zera, powrót po zmroku. Średnie zużycie energii 12.6kW, czyli realny zasięg na poziomie 550 km, nie spodziewałem się takiego wyniku, dla mnie rewelacja. Życzę wszystkim niezdecydowanym podjęcia słusznej decyzji, a zdecydowanym satysfakcji z użytkowania. Cześć! Wrzucam kilka fotek i wideo z dnia odbioru.
Cieszę się że mimo drobnych problemów odkryłeś takie samo podejście do tematu jak większość kierowców Tesli. W dodatku im bardziej się wgryzam w drobiazgi które ktoś zaprogramował a inne nie mają tym bardziej wiem że na pewno tylko elektryk i na 99% tylko Tesla.


edit. nie wiem jak to jest w tej chwili z mobilnym w Polsce, chyba musisz dać serwisantowi dostęp do auta (karta), w USA wystarczy że mu powiesz gdzie auto stoi, sam sobie ze wszystkim poradzi, więc zdarzają się sytuacje że jedziesz autem do pracy, serwisant dojeżdża tam gdzie pracujesz, naprawia to co zepsute, kończysz pracę i wracasz do naprawionego auta.
 
Last edited:

danielm

Pionier e-mobilności
Ciekawe jak daleko od "bazy" taki serwis jeździ?
w normalnych czasach ma promień o ile dobrze pamiętam 150km od warszawy ale jak mu się więcej zleceń zbierze w innym regionie to absolutnie cała Polska, ale to wymaga noclegu w hotelu dla serwisanta a wiadomo jak teraz jest z hotelami, więc teoretycznie wstrzymano mobilnego a praktycznie i tak jeździ.
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Ciekawe jak daleko od "bazy" taki serwis jeździ?
Nie wiem, do mnie jest ok. 250km. Ale tak na logikę, taki serwis mobilny jest bardziej potrzebny, komuś, kto do serwisu ma daleko i często nie może pozwolić sobie na taki wyjazd, a nie dla kogoś spod Warszawy.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Nie wiem, do mnie jest ok. 250km. Ale tak na logikę, taki serwis mobilny jest bardziej potrzebny, komuś, kto do serwisu ma daleko i często nie może pozwolić sobie na taki wyjazd, a nie dla kogoś spod Warszawy.
My mamy o tyle fajnie że stolice mamy prawie w centrum kraju więc przy sensownym promieniu wszędzie dojedzie, a zachodnią Polskę może kiedyś niemiecki serwisant mobilny obsłuży jak się pandemia skończy :)
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Jeszcze o jednym zapomniałem napisać, Tesla 3 jest o 6cm krótsza od Citroena C5 i węższa o 1cm, ale w środku jest nieporównywalnie więcej miejsca na długość z przodu i z tyłu i o dziwo także na szerokość. Nad głową jest miejsca trochę mniej, ponieważ siedzi się wyżej, a oba auta są podobnej wysokości. Natomiast nie czuję z tego powodu dyskomfortu, mam 184cm wzrostu.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ja mam prawie pińcet. I tak mnie korci dla samego sprawdzenia, wymiana parującej lampy tylnej i lekka regulacja tylnej klapy, bo zdarza sie z trzy razy ja walić aby zaskoczyla.
Generalnie nie przeżywam dupereli i nawet nie ogladałem przez te 1,5 roku dokładnie lakieru itp. Na oko jest OK.
Czas opony zmienić. Ciekawe czy jak rok temu też mnie Tesla zechce wykończyć przy tej czynności? Jak w filmie
 
Top