Drugie tanie EV do jazdy po mieście

Michal

Moderator
Musi być czysty EV - żadnych extenderów.

Co byście polecili tak powiedzmy w okolicy 40 000 zł? Jak dobra okazja, to może być trochę drożej ale nie chciałbym przekroczyć 60 000 zł, bo to już się robią okolice Tesli Model 3 za 100 000 zł :p

Proszę o wypowiedzi osoby posiadające dane auto, a nie takich co się zastanawiają albo myślą, że wiedzą.

Powinien mieć:
  • Auto powinno być krótsze od Tesli Model 3 - tak znacząco - z 40-50 cm. Chcę odzyskać trochę garażu. Dlatego niestety odpada raczej klasyczny Ioniq, choć bardzo bym się ku niemu skłaniał
  • Miejsce dla 4 osób - długo nastawiałem się na Smarta 2 osobowego, ale chyba jednak muszę mieć awaryjnie miejsce na 2 foteliki.
    • Dobrze by było 2x isofix
  • Zasięg >= 100km
    • do pracy mam w dwie strony jakieś 50 km
    • żebym mógł go trzymać na jakiś 70-80% naładowania na co dzień. Niby mogę się ładować pod biurem, ale wolałbym na to nie liczyć i drogo tam.
  • Regen do zera, najchętniej taki jak w Tesli, czyli mocny, bez łopatek itp.
  • Złącze ładowania Type2 - nie potrzebuję CCS ale nie chcę Type1
  • Mam 199 cm wzrostu ale jeździłem kilka lat Clio z 1996, Trabantem Polo 1991, ... Przejadę 50 km każdym autem ale jednak jeśli mam wybierać, to wolałbym nie siedzieć z kolanami zatykającymi uszy.
  • Tak ze 4 gwiazdki Euro NCAP
  • Odpadają: Peugeot iOn, Citroën C-Zero, Mitsubishi i-MiEV, BMW i3 i jakieś wynalazki

Nie boję się:
  • Sprowadzania z zagranicy, przy czym jeśli auto o małym zasięgu, to pewnie laweta, która jednak zwiększa koszt, więc trzeba to wliczyć w cenę.
  • Przebiegu w okolicy 100 000 km,
  • 8-10 letniego auta
  • Zarysowań itp. - "Niemiecki ksiądz nie musi płakać sprzedając"
Skłaniam się ku:
  • Kia Soul
  • Nissan Leaf
  • VW e-up / Seat Mii / Skoda Citygo-e - @nabrU nie udław się herbatą :D - głównie ze względu na małą długość.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
@Michal sprawdziłem BMW i3 i paradoxalnie ;) stan baterii i SOH wychodzi 13,8 kWh z początkowych 18,8 kWh czyli na ludzki rozum 73,4% początkowej wartości, po 10 latach i 70k przebiegu, ładowane głównie w domu małym prądem. jak szukasz takich roczników to może lepiej wychaczyć wersję 94Ah? chyba, że tak jak w moim przypadku, dla ciebie zasięg będzie wystarczający.
 

Michal

Moderator
ue tam
jakbym mial miejsce na podjezdzie to nastepnym do krecernia sie wokol komina bylaby mia electric :)
Nie ma OPD, więc odpada.
 

Michal

Moderator
@Michal sprawdziłem BMW i3 i paradoxalnie ;) stan baterii i SOH wychodzi 13,8 kWh z początkowych 18,8 kWh czyli na ludzki rozum 73,4% początkowej wartości, po 10 latach i 70k przebiegu, ładowane głównie w domu małym prądem. jak szukasz takich roczników to może lepiej wychaczyć wersję 94Ah? chyba, że tak jak w moim przypadku, dla ciebie zasięg będzie wystarczający.
Uuu, to dość duża degradacja. Chociaż 10 lat robi swoje i przy takiej małej baterii tych cykli tez musiało być dużo.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
dokładnie, czarów nie ma, 8 lat gwarancji minęło i teraz może być z górki, producenci się cieszą ;) a my szarzy użytkownicy już łapiemy następny haczyk jak karpie ;)
 

ArturEV

Zadomawiam się
No tak, pod warunkiem że łapiesz się na sumę korzyści. Ja swoje stare auto ICE sprzedałem za 9600 i, szczerze, szkoda byłoby mi go złomować, bo lepsze od masy innych śmierdzieli jeżdżących po ulicach. Używka wchodzi w rachubę ale też patrzę na eC3 tyle że nawet te 108 tys jest jak dla mnie za dużo. Ale przynajmniej pakietowanie wersji YOU nie jest tak idiotyczne jak najtańszego Springa bo ma A/C. Gdyby najtańszy Spring miał AC to wychodziłoby 60 kPLN przy najniższej dopłacie o takie auto by się sprzedawało bo już tak nie odstrasza wyglądem a funkcjonalnie jest OK..
e-c3 wymaga dopłaty do ładowarki o mocy 11kw 4K PLN o ile dobrze pamiętam
Jeśli masz w garażu instalację 32A to ładowarka 7kw nie będzie problemem ale jeśli masz tylko 16A to będziesz się ładował 3.6kwh
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Nie bierz mniejszej niz 94Ah to jakies 28kWh uzytkowych (panasonic)i te juz mniej degradowaly. Ale kiedys jezdzilem przy -18 stopniach i mimo pompy ciepla w zimie zasieg byl 101km.
W lecie przy spokojnej jezdzie szlo zrobic i 180km.
Jak bys cos ogladal w wawie czy okolicy to daj znac. Chetnie podjade i popatrzymy, zawsze to lepiej w dwie osoby.
Ogolnie w wersji z ta bateria trzeba jeszcze zwrocic uwage na poduszki przy silniku, one czesto potrafily byc naderwane jak ktos ostro jezdzil. A tak to ja zrobilem ponad 30kkm bez zadnej awarii
 

vwir

Pionier e-mobilności
@Michal sprawdziłem BMW i3 i paradoxalnie ;) stan baterii i SOH wychodzi 13,8 kWh z początkowych 18,8 kWh czyli na ludzki rozum 73,4% początkowej wartości, po 10 latach i 70k przebiegu, ładowane głównie w domu małym prądem. jak szukasz takich roczników to może lepiej wychaczyć wersję 94Ah? chyba, że tak jak w moim przypadku, dla ciebie zasięg będzie wystarczający.
Miałeś robioną aktualizację BMS-a? Z tego co kojarzę to pierwsze roczniki błędnie wyliczały degradację. Nie wiem czy tam nawet nie było akcji serwisowej.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
nie tego nie robiłem, ale zapytam w serwisie czy zrobili bo ostatnio byłem na przeglądzie. dzięki za podpowiedź.
Za aktualizacje softu wzieli w BMW 1100.-
Niestety nie robia tego w ramach akcji :(
 
Top