żeby ten spór rozstrzygnąć trzeba by rozbić ygreka bez odlewów i ygreka z odlewami
Chyba pojawia się możliwość porównania. Z IIHS:
-
2023 Tesla Model Y, testowane na 2021i 2022 Tesla Model Y Long Range 4-door 4wd, jak
wcześniej wspominałem są to egzemplarze z Freemont, więc bez odlewów.
-
2023 Tesla Model Y AWD, testowane na 2022 Tesla Model Y AWD (standard range) 4-door 4wd, z opisu wynika, że to egzemplarze z odlewami.
Model Y AWD (casting) wypada ogólnie gorzej od Model Y LR (spawy

) - większe wtargnięcia w kabinę, większe siły działające na manekiny, większe ryzyko obrażeń głowy, ALE:
- nie ma nagrań z testów Model Y AWD,
- nie ma danych z testów Model Y AWD na stronie IIHS TechData,
- w IIHS TechData nie ma innych podobnych testów (VTN, VTP, VTF, VTS).
Nazwy zaczynające się od "V" mogą sugerować, że to testy wirtualne. Lecz IIHS dopiero planuje wprowadzenie wirtualnych testów.
https://www.iihs.org/news/detail/vi...-chart-a-new-course-in-neck-injury-prevention
Tak czy owak, póki wyniki tych testów nie pojawią się na TechData nie można zakładać, że są one bezpośrednio porównywalne z wcześniejszymi testami.
Update:
https://forum.elektrowoz.pl/threads/dylemat-zakupowy-tm3-vs-tmy.3510/post-135124