Dylemat zakupowy TM3 vs TMY

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
To jest tylko prosty przykład, że najprawdopodobniej pierwsze podda się łączenie. Chyba wyczerpaliśmy temat.
Ci od Macierewicza mieli podobnie...
 

miksell

Posiadacz elektryka
Jeszcze chodzi mi po głowie taka sprawa.

Przyśpieszenie:
TM3HL=6,1s
TMY=6,9s

pytanie 1: Czy te 0,8s jest zauważalne w codziennej jeździe/
pytanie 2: Na jazdach testowych maja LR, które są szybsze. Czy jak wsiądę do zwykłej 3/Y to będę odczuwać ta różnicę?
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Jeszcze chodzi mi po głowie taka sprawa.

Przyśpieszenie:
TM3HL=6,1s
TMY=6,9s

pytanie 1: Czy te 0,8s jest zauważalne w codziennej jeździe/
pytanie 2: Na jazdach testowych maja LR, które są szybsze. Czy jak wsiądę do zwykłej 3/Y to będę odczuwać ta różnicę?
To zależy jakie są Twoje oczekiwania i czym jeździłeś wcześniej. Mnie mocy absolutnie nie brakuje w RWD a maksymalne przyspieszanie wbija w fotel. Przy wyprzedzaniu też jest bardzo dobrze.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Jeszcze chodzi mi po głowie taka sprawa.

Przyśpieszenie:
TM3HL=6,1s
TMY=6,9s

pytanie 1: Czy te 0,8s jest zauważalne w codziennej jeździe/
pytanie 2: Na jazdach testowych maja LR, które są szybsze. Czy jak wsiądę do zwykłej 3/Y to będę odczuwać ta różnicę?
Moim zdaniem to będzie odczuwalne, ale najlepiej jakbyś sam mógł ocenić.
 

ciastek

Pionier e-mobilności
żeby ten spór rozstrzygnąć trzeba by rozbić ygreka bez odlewów i ygreka z odlewami
Chyba pojawia się możliwość porównania. Z IIHS:
- 2023 Tesla Model Y, testowane na 2021i 2022 Tesla Model Y Long Range 4-door 4wd, jak wcześniej wspominałem są to egzemplarze z Freemont, więc bez odlewów.
- 2023 Tesla Model Y AWD, testowane na 2022 Tesla Model Y AWD (standard range) 4-door 4wd, z opisu wynika, że to egzemplarze z odlewami.

Model Y AWD (casting) wypada ogólnie gorzej od Model Y LR (spawy ;) ) - większe wtargnięcia w kabinę, większe siły działające na manekiny, większe ryzyko obrażeń głowy, ALE:
- nie ma nagrań z testów Model Y AWD,
- nie ma danych z testów Model Y AWD na stronie IIHS TechData,
- w IIHS TechData nie ma innych podobnych testów (VTN, VTP, VTF, VTS).
Nazwy zaczynające się od "V" mogą sugerować, że to testy wirtualne. Lecz IIHS dopiero planuje wprowadzenie wirtualnych testów. https://www.iihs.org/news/detail/vi...-chart-a-new-course-in-neck-injury-prevention

Tak czy owak, póki wyniki tych testów nie pojawią się na TechData nie można zakładać, że są one bezpośrednio porównywalne z wcześniejszymi testami.

Update: https://forum.elektrowoz.pl/threads/dylemat-zakupowy-tm3-vs-tmy.3510/post-135124
 
Last edited:

miksell

Posiadacz elektryka
Kiedyś się zastanawiałem, czemu nikt inny nie wpadł na taki pomysł ;-)
Mam wrażenie iż jeśli odlewy rzeczywiście będą bardzo dobre to Tesla wprowadzi je do wszystkich egzemplarzy produkcyjnych. A jeśli będą jakieś wątpliwości to pozostanie w TMY ;-)

Zastanawiam się jeszcze jak wygląda kwestia ewentualnej korozji odlewów. Może to rozwiązanie jest bardziej odporne na rudą ;D
 

inter

Pionier e-mobilności
Kiedyś się zastanawiałem, czemu nikt inny nie wpadł na taki pomysł ;-)
Mam wrażenie iż jeśli odlewy rzeczywiście będą bardzo dobre to Tesla wprowadzi je do wszystkich egzemplarzy produkcyjnych. A jeśli będą jakieś wątpliwości to pozostanie w TMY ;-)

Zastanawiam się jeszcze jak wygląda kwestia ewentualnej korozji odlewów. Może to rozwiązanie jest bardziej odporne na rudą ;D
Przecież te odlewy są aluminiowe odporne na rudą.
 
Top