Dywagacje Toyota Corolla vs TM3

bbart79

Zadomawiam się
Parę dni temu odbyłem jazdę próbną i tak się zastanawiałem nad zakupem. TM3 zrobiła na mnie wrażenie taniego elektryka z dużymi brakami ergonomii. Bardzo przeszkadza mi rozwiązanie z kierunkowskazami i taka jakaś nijakość w środku oraz strasznie niewygodne fotele. Dodatkowo bardzo dziwnie czuję się w środku z powodu niskości samej deski rozdzielczej. Nie jeździłem do tej pory autem, w którym z zewnątrz widać moją klatkę piersiową :) ewidentny brak kilku centymetrów w górę. Teraz na dodatek wyszły te problemy z komputerami. Masakra jakaś. Coś Tesla za wszelką cenę chce chyba aby im sprzedaż spadła.
 

inter

Pionier e-mobilności
Sądzę, że jest tu cale grono szczerych krytyków Tesli, więc raczej dołącza do klubu.

Co do Toyoty, to chciałbym zrozumieć fenomen popularności tej marki w naszym kraju. Miałem 3 podejścia do kupna: dawno Avensis - wolnossąca benzyna o dynamice parowozu, potem Corolla, którą ledwo co wyjechałem za bramę salonu na jeździe testowej, to już miałem ochotę wracać bo było tak głośno. No i ostatnia próba w 2021 - RAV4 - wnętrze idealne dla kogoś z sentymentem do elektroniki użytkowej z przełomu wieku. Ewidentnie czepiam się bo mam wrażenie, że 1/3 samochodów które mijam ostatnio to Toyoty.

A wracając do meritum, podłączam się pod pytanie @Wojtek Wawa - czy są jeszcze osoby z nierozwiązanym problemem? Jestem mocno zainteresowany tematem, bo żona po kilku miesiącach urabiania mówi, że możemy kupować 😀
Ostatnio szwagierka, napaliła sie na Yarisa Crossa, ale po jeżdzie próbnej powedziała, że nie chce tego złomu. Głośny ciasny....
 

bbart79

Zadomawiam się
Tak podejrzewałem, ja odpuszczam temat bo dyskusja zmierzam donikąd. Nieironicznie zazdroszczę bycia zadowolonym z corolli, bo pod kątem niezawodności, utrzymania wartości, przewidywalności eksploatacji to świetny samochód. Wszyscy znajomi, którzy na pytanie jaki mają samochód odpowiadają „tak” latają toyotami, są zadowoleni i nie ma w tym nic złego.
No i tu mamy problem ponieważ nie wiedzieć czemu założyłeś, że jestem z mojej Corolli zadowolony. Być może wynika to z faktu lekkiego niezrozumienia. Jak pisałem Corolla to samochód zaprojektowany z jak największym przywiazaniem do redukcji kosztów. Jakiekolwiek wygłuszenie nie istnieje. Nawet podczas miejskiej jazdy słychać szum opon (silnika w ogóle nie słychać ale o tym to dopiero można się przekonać posiadając to auto w wersji 2.0) oraz mijające auta. Wycieraczki w trybie automatycznym nie działają prawidłowo. Zresztą w moim poprzednim aucie też nie działały prawidłowo dlatego też nauczyłem się używać trybów manualnych więc i w tesli nie będzie mi to w ogóle przeszkadzało. Od czasu do czasu słychać tu i ówdzie jakieś hałasy z deski rozdzielczej czy też z tylnej części nadwozia. Niska awaryjność odeszła w niepamięć w momencie zaprezentowania silnika 2.0 (znane wszem i wobec problemy z wtryskami, laniem paliwa do oleju i zacieraniem się silników). Blachy są grubości kartki papieru (co wzmaga poczucie hałasu z zewnątrz). Długie światła są tragiczne. Ma za to na tle tesli trzy niezaprzeczalne zalety. Zawieszenie i siedzenia są bardziej komfortowe oraz posiada manetkę kierunkowskazów. Tesla ma za to kilka niezaprzeczalnych zalet w postaci komfortu akustycznego (jest dużo ciszej w terenie zabudowanym jak i poza nim), koszty eksploatacji, finansowanie (tu w UK miesięczny koszt finansowania TM3 jest dużo niższy niż Corolli) choć tesla nominalnie jest trochę droższym autem, podobno światła są lepsze (choć tego raczej nie sprawdzę przed zakupem), jest zauważalnie większa w środku. Cała reszta jest dokładnie na takim samym niskim i tanim poziomie. Z kierunkowskazami dzięki temu forum wiem, że można sobie poradzić.

Najśmieszniejsze jest jednak to, że prawdopodobnie zdecyduję się na TM3 (choć biorę jeszcze pod uwagę markę BYD z modelem Seal), ponieważ jej atutem jest fakt, że mam kilka mil od domu Superchargery (16 x V4 w Thetford choć prawidłowo powinno być w Elveden gdyż dokładnie w tej małej miejscowości się znajdują), koszt miesięcznego ładowania w domu kilkanaście razy mniejszy niż miesięczne wydatki na paliwo do Corolli (7 pensów za kWh) oraz to że jest tańsza w serwisowaniu (brak przeglądów gwarancyjnych) i ”zakupie”. Nawet pomimo tego, że TM3 jest najbardziej awaryjnym autem to auta zazwyczaj posiadam ok 3 lata więc i gwarancja będzie zabezpieczeniem.

Zauważyłem, że kilku osobom nie spodobało się moje zdanie na temat tesli. Nie wiem skąd taka postawa? Ja tylko wyraziłem swoje zdanie o aucie nie oceniając Was ani nie próbując wyśmiewać Waszych opinii o tym czy tamtym. Wy natomiast próbujecie wyśmiać mnie osobiście co jest z kolei trochę zabawne, gdyż Wasze zdanie w sprawie mojej opinii oraz samego mnie delikatnie mówiąc mało mnie interesuje. Czy dzieje się tak dlatego, że popełniliście błąd zakupowy i teraz każde wytknięcie mankamentu dotyka Was osobiście? Nie jest to atak a zwykłe pytanie i jeśli kogoś moje tu wypociny dotknęły to szczerze przepraszam, gdyż nie to było moim założeniem. Ja tu tylko opisałem moje odczucia po odbyciu jazdy próbnej TM3 w połączeniu z moimi oczekiwaniami związanymi z opiniami przeczytanymi w różnych miejscach jak również rozmowami z osobami, które tesle posiadają. Nie wiedziałem, że na tym forum negatywne opinie na temat tesli są zakazane :)

Żeby nie być całkowicie z dala od tematu to zapytałem osobę z salonu Tesli w Norwich (gdzie miałem jazdę próbną) czy firma już rozwiązała problem z wadliwymi komputerami i obecnie dostarczane egzemplarze nie mają tej wady. Jak można było się spodziewać on o zadnych problemach nie słyszał :)
 
Last edited:

nabrU

Moderator
@bbart79, już Ci napisałem, że właściciele Toyot i VW nie mają łatwo na Tym forum ;)

Jeśli będziesz miał domowe EVSE (popularnie, choć błędnie zwane ładowarką), bo tak wnioskuję po tym '7p' to lokalne SuC Cię w sumie nie powinny interesować. Raczej te, które są ponad 100 mil od Ciebie. Oczywiście to pod warunkiem zakupu Tesli (choć Thetford czy Newmarket SuCs są otwarte dla wszystkich EV).
Tak w ogóle to ja bym się infrastrukturą nie przejmował z wiadomych względów.

Jeśli chcesz sprawdzić światła Tesli, możesz wziąć samochód na cały dzień (a dokładniej bierzesz samochód rano i oddajesz rano następnego dnia).

Z jakiego powodu napisałeś, że TM3 to najbardziej awaryjne auto?

P.S. Gdybyś się jednak na Teslę zdecydował, to służę pomocą. Pisz na PW...
 

bbart79

Zadomawiam się
TM3 to najbardziej awaryjne auto według najnowszego rankingu niemieckiego TUV dlatego tak napisałem.

Co do ładowania to oczywiście będę się ładował w domu jednak zawsze lepiej mieć jakąś dobrą alternatywę i tak się składa, że taką mam w pobliżu :) Pojemność baterii nie jest dla mnie problemem chociaż oczywiście chciałbym aby była kilkukrotnie większa niż obecnie dostępne na rynku a to wszystko z powodu, że jestem trochę leniwy i dla mnie lepiej byłoby nie podłączać się do ”ładowarki” codziennie :)

Co do całodniowego testu to muszę popytać. Z tymi światłami to o tyle istotna sprawa, że codziennie wracam do domu po zmroku drogami kategorii B więc dobre światła ”długie” to podstawa.
 
Last edited:

nabrU

Moderator
TM3 to najbardziej awaryjne auto według najnowszego rankingu niemieckiego TUV dlatego tak napisałem.


Specyficzny to test był. Mimo to w grudniu TMY zajęła 1, a TM3 drugie miejsce pośród wszystkich rodzajów samochodów w UK ;) Poczytaj z resztą tutaj:

 
Last edited:

Wezu72

Zadomawiam się
Decyzji jeszcze nie podjąłem. Jestem tylko rozczarowany tym, że TM3 okazała się być zupełnie innym autem niż to jakim się ją na siłę próbuje zrobić. Ot to zwykły samochód z USA i projektowany i wykonany według tamtejszych standardów. Ma jednak w sobie coś, co pomimo tych wad uniemożliwia mi całkowite jego skreślenie z mojej listy zakupowej. Ktoś tutaj wspominał o aftermarketowych kierunkach i chyba będę musiał przyjrzeć się temu bliżej :) A tak na zakończenie to TM3 nie jest lepsza od mojej Corolli niestety. Jest poprostu zdecydowanie inna.

Napewno umowię się na kolejną jazdę testową przed dokonaniem wyboru.
Ja poprzednio jezdzilem lexuse is z 2015 wersja comfort i dla mnie tesla jesli chodzi o jakość wnetrza jest na podobnym poziomie ( oczywiscie w lexusie były naturalne skory ale w dotyku sa nie do rozróżnienia) natomiast komfort jazdy wydaje mi sie lepszy w tesli ( może dlatego ze wiekszy roztaw kół może wyższe koła)….kurde chyba wiec ta twoja corola miażdży lexusa:)
 

bbart79

Zadomawiam się
Nie wiem czy moja Corolla miażdży Lexusa, gdyż nigdy takowym nie jeździłem, fakt jest jednak taki, że zawieszenie Corolli jest dużo miększe i dużo lepiej wybiera nierówności niż zawieszenie TM3. Jest to pierwsza rzecz na jaką zwróciłem uwagę zaraz po ruszeniu. W ogóle Corolla w wersji kombi w ogóle ma zadziwiająco miękkie zawieszenie. Jedno z miększych wśród aut jakimi jeździłem. Nie mówię, że TM3 ma za twarde jednak zdecydowanie sztywniejsze niż Corolla. Takie bardziej jędrne? :) Natomiast TMY dla mnie osobiście nie ma w ogóle zawieszenia. Jest dla mnie tak Twarde, że całkowicie dyskwalifikuje to auto jako auto do jazdy na codzień.

Mam poprostu pod tym względem inne oczekiwania :)
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
TM3 to najbardziej awaryjne auto według najnowszego rankingu niemieckiego TUV dlatego tak napisałem.

Co do ładowania to oczywiście będę się ładował w domu jednak zawsze lepiej mieć jakąś dobrą alternatywę i tak się składa, że taką mam w pobliżu :) Pojemność baterii nie jest dla mnie problemem chociaż oczywiście chciałbym aby była kilkukrotnie większa niż obecnie dostępne na rynku a to wszystko z powodu, że jestem trochę leniwy i dla mnie lepiej byłoby nie podłączać się do ”ładowarki” codziennie :)

Co do całodniowego testu to muszę popytać. Z tymi światłami to o tyle istotna sprawa, że codziennie wracam do domu po zmroku drogami kategorii B więc dobre światła ”długie” to podstawa.
Nie wiem czy awaryjne bo TUV jak i ADAC od lat słyną z tego że jakoś najbardziej bezawaryjne są auta niemieckie a najbardziej awaryjni są liderzy sprzedaży spoza Niemiec. Jakoś to często tak wychodzi.
A w praktyce mogę powiedzieć po użytkowaniu 3 citroenów C5 (rzekomo megaawaryjnych jak cały Citroen) że do 200 tys toto nie chciało się zepsuć czego zupełnie nie mogę powiedzieć o 3 kolejnych mercedesach które miałem. MB nie był szczególnie awaryjny niemniej C5 w tej kwestii pożerał go na śniadanie. Ani TUV ani ADAC nie potwierdzali tej kwestii.
Na marginesie w Tesli jest zdecydowanie mniej elemementow które mogą się zepsuć względem aut spalinowych (wyłączam temat serii komputerów) więc jakoś mało wierzę w ten wynik
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Nie wiem czy moja Corolla miażdży Lexusa, gdyż nigdy takowym nie jeździłem, fakt jest jednak taki, że zawieszenie Corolli jest dużo miększe i dużo lepiej wybiera nierówności niż zawieszenie TM3. Jest to pierwsza rzecz na jaką zwróciłem uwagę zaraz po ruszeniu. W ogóle Corolla w wersji kombi w ogóle ma zadziwiająco miękkie zawieszenie. Jedno z miększych wśród aut jakimi jeździłem. Nie mówię, że TM3 ma za twarde jednak zdecydowanie sztywniejsze niż Corolla. Takie bardziej jędrne? :) Natomiast TMY dla mnie osobiście nie ma w ogóle zawieszenia. Jest dla mnie tak Twarde, że całkowicie dyskwalifikuje to auto jako auto do jazdy na codzień.

Mam poprostu pod tym względem inne oczekiwania :)
Zgadzam się, po highlandzie spodziewałem się komfortu, a jest bardzo twardy. To też pierwsza rzecz, która mnie zaskoczyła w tym samochodzie.
Ma super osiągi w zakrętach, ale przy wolnej jeździe każda nierówność kopie w plecy.
Toyoty mają spoko zawieszenie, moim ideałem jest ux300h.
 
Top