Halisep

Posiadacz elektryka
Niby tak, ale jednocześnie zostawiasz na ulicy więcej $$$ :confused:
Za wygodę się płaci, trudno. Jak coś takiego wyjdzie, to będę pierwszy w kolejce. Teraz wolę wozić evse tesli gen1 zamiast tego co dostałem z innymi samochodami. Ma swoje lata i nie można sterować natężeniem z poziomu ładowarki, ale przynajmniej jest jeden kabel na zwykłe gniazdko 230V i na 3-fazę.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
A jaka by była wyższość takiego rozwiązania nad dodawanym chyba do każdego samochodu kablem type 2 do podłączania się do słupków AC ?
Brak konieczności wożenia i kabla i evse naraz.
 

adamusek

Posiadacz elektryka
fajna akcja promocyjna wszystkie nowe Kie przychodzą z ładowarką habu, przez to już widzę ceny na OLX spadły ;)
 

adamusek

Posiadacz elektryka
Tylko te HABU od Kia nie maja wbudowanego modemu GSM.
tak to wersja SE, ja traktuje ją jako mobilną więc nie przeszkadza.

Specjalnie dla użytkowników samochodów KIA opracowaliśmy dedykowaną wersję Habu SE sterowaną offline’owo. Wszystkie najważniejsze funkcjonalności, w tym historia ładowań będą dostępne z poziomu urządzenia. Cieszy nas, że kolejna grupa kierowców będzie miała okazję przekonać się, że Habu to jedyna ładowarka, jakiej potrzebują. Dotychczasowe wyniki sprzedaży samochodów elektrycznych KIA na polskim rynku sugerują, że będzie to naprawdę pokaźna grupa – podkreślił Paweł Ochyński, założyciel Green Cell.
 

elveh

Posiadacz elektryka
To nie jest tak, że taki przewód nie wytrzyma. Jest to na granicy jego wytrzymałości i ja bym też tak nie robił, ale prawdopodobnie nic mu nie będzie. Tylko straty masz już wtedy bardzo duże. Im dłuższy przewód tym większe. A ta tabela to kompletnie pomija - tak naprawdę długość przewodu też ma znaczenie i im dłuższy przewód tym przekrój powinien być większy. Właśnie ze względu na straty.
Tabele obciążalności długotrwałej przewodów służą do sprawdzenia warunku prądowego. Niezależnie od tego należy jeszcze zweryfikować spadek napięcia - a tutaj dokładnie, tak jak piszesz jest istotna długość odcinka - dlatego wszelkie rady bez podania:
1. długości odcinka
2. materiału z którego wykonane są żyły
3. sposobu ułożenia przewodu
4. charakteru odbiornika (cos fi)

to średnio są wartościowe i dlatego właśnie powinni brać za to odpowiedzialność elektrycy. Nie mówiąc na koniec o komplecie pomiarów elektrycznych. Ludzie mają domy, mieszkania po kilka kW przydziału mocy i nie wpadli by na pomysł by sobie skrzynkę bezpiecznikową "przedłużyć" o 7m - a w przypadku samochodu, który może być odbiornikiem pobierającym realnie 2-3 razy więcej mocy niż cały pozostały dom razem wzięty szukają prostej odpowiedzi na forum - tak / nie / 2,5 :))) Jak dla mnie masakra :) Ląduj, ląduj... bedzie... nooo... zuch chłopak... kur........ nie poszło tym razem.

Bierzemy wykwalifikowanego elektryka, który już cokolwiek wie o tej elektromobilności. Płacimy parę stówek - a w tym czasie robimy swój bizness / pracę / malujemy obrazy / czeszemy klientów / robimy dżemy - i gospodarka się profesjonalizuje.
 

elveh

Posiadacz elektryka
Mam, używam od około 1.5 miesiąca do ładowania Tesli MY LR. Jestem zadowolony zarówno z ładowarki jak i wsparcia. Przycisk do klapki/wypinania w Tesli mocno na plus.

Korzystam zarówno do ładowania na co dzień jak i w podróży. Ma wtyczkę CEE 16A 5-pin. Dokupiłem jeszcze sobie na Allegro przejściówki z gniazd CEE 32A 5-pin i z 16A 4-pin (ze spiętym N i PE - nie jest to idealne rozwiązanie pod względem bezpieczeństwa, ale u rodziny ze starym gniazdem robi co trzeba).

Co do przejściówek/przedłużaczy: jednym z problemów (oprócz wspomnianych już przez innych strat i konieczności pilnowania przekrojów) jest brak zabezpieczenia przed rozpięciem przejściówki/przedłużacza w trakcie ładowania, co może prowadzić do efektownych, ale niespecjalnie bezpiecznych łuków elektrycznych.

Co do supportu: Z początku nie działała mi łączność SIM i statystyki sesji ładowania - po wysłaniu zapytania do supportu zaproponowali wymianę przez kuriera, ale że akurat przez tydzień byłem w rozjazdach i nie miałem jak podać przewidywalnego adresu do podmiany, to zdążyli rozwiązać problem aktualizacją I wymiana okazała się niepotrzebna.

Co do ceny: mi się udało złowić za 2700zł

"Korzystam zarówno do ładowania na co dzień jak i w podróży. Ma wtyczkę CEE 16A 5-pin. Dokupiłem jeszcze sobie na Allegro przejściówki z gniazd CEE 32A 5-pin i z 16A 4-pin (ze spiętym N i PE - nie jest to idealne rozwiązanie pod względem bezpieczeństwa, ale u rodziny ze starym gniazdem robi co trzeba)."

Czy to jest jakaś prowokacja? Przecież nie wolno takich rozwiązań nikomu sugerować! Ręce opadają.
 

elveh

Posiadacz elektryka
Brakuje w niej jednego - możliwości podłączenia jej wprost do dowolnego słupka AC z gniazdem, zamiast do siły.
Nie zrobilibyście takiej przejściówki?
Przydałaby się do innych mobilnych evse również....
Standard nie przewiduje takiej hybrydy. Definiuje 4 tryby ładowania. Tryb 2 to mobilna ładowarka. Tryb 3 to wallbox / słupek. do wyjścia urządzenia w trybie 3 podłączamy pojazd a nie zwykły odbiornik - jakim od strony wtyku zasilającego taki produkt Mode 2 / Tryb 2 jest. Oczywiście to miało by całą kaskadę konsekwencji - np. w zakresie zabezpieczeń. Np zdublowanie monitorów upływności prądów stałych - zapewne nie spełniona by została reguła selektywności zabezpieczeń. Samo urządzenie Mode2 musiałoby posiadać gniazdo zasilające w formie gniazda typu 2... Generalnie - abstrakcja w sensie technicznym w oparciu o normy IEC 61851 oraz IEC 62196-2...

A z drugiej strony taka ciekawostka. Żaden przedłużacz USB nie ma prawa nosić logotypu standardu USB bo nie ma prawa spełniać standardu USB a jest ich na rynku multum... So...
 
Top