Harmonogram ładowania

Bronek

Pionier e-mobilności
Wg mnie jest "ekwylibrystyka" bo wystarczy przypominaczka i odpalić ładowanie apką w fotelu i ustawić tak poziom ładowania aby zdechło przed 15stą.
Lub o tej godzinie zakonczyć tez zdalnie.
Zreszta u mnie przy 11kW ładowanie trwa krótko i takie doladowanie pewnie samo w sobie by się szybko skończyło. To zaleta 3 faz
 

newbe

Posiadacz elektryka
ale jako skutek uboczny masz zawsze o 15 podgrzane baterię i kabinę? dobrze rozumiem?
Mam 'pre-conditioning' nieaktywny. Może być że nie mam tego skutku ubocznego.
Jutro będę miał wykres sesji ładowania z ABRP to dopowiem czy energia była pobierana tylko na ładowanie, czy też nie grzanie baterii/kabiny...
 

newbe

Posiadacz elektryka
Wg mnie jest "ekwylibrystyka" bo wystarczy przypominaczka i odpalić ładowanie apką w fotelu i ustawić tak poziom ładowania aby zdechło przed 15stą.
Lub o tej godzinie zakonczyć tez zdalnie.
Zreszta u mnie przy 11kW ładowanie trwa krótko i takie doladowanie pewnie samo w sobie by się szybko skończyło. To zaleta 3 faz
Miałem tak 2 budziki na 13:00 oraz na 14:59. No i bawiłem się w to, chcę coś innego spróbować.
Jak to jeden raz to mniej ekwilibristyki niż z codziennie ręcznie odpalać.
 

kaziwich

Posiadacz elektryka
Mam wyjazd ustalony na 15:00 (tani prąd dzienny), a Off-peak hours 6:00. Ładuje w nocy, kończy o 6:00, potem podładowuje przy potrzebie w dziennej taniej strefie do 15:00.
Czyli jak podlaczysz auto np. o 10:00 niskim SoC (bo zdazyles wyjezdzic z rana, wersja performance da sie :) ), to zacznie Ci ładować przed „tanim prądem dziennym” i trick już nie działa :)
 

kaziwich

Posiadacz elektryka
W mim przypadku jest to oszczędność 0,5 grosza na każdej kWh (Energa taryfa 12r).
Czyli przy obecnym stylu jazdy to daje oszczędność rzędu 1800 PLN rocznie, w granicznym przypadku. A taka kwota jest warta poświęcenia 1-2 godzin szukania i uruchomienia rozwiązania ładowania poza szczytem.

Teslę wybrałem między innymi dlatego, że ma niski koszt posiadania - TCO. Na podobnej klasy auto - BMW czy Ford Mustang bym się nie skusił.

Podsumowując:
- jednak coś da się ustawić z poziomu Tesli - do przetestownia
- można użyć MacroDroid - dzięki Bronek za info - na pewno sprawdzę to rozwiązanie,
- no i pozostaje OpenHub lub inny podobny soft do zażądania domu, raczej nie dla każdego.
Jest jakis plugin na OpenHub? Po tym jak Tesla usunela z API „stary” sposob autentykacji, malo co juz teraz dziala.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Każdy orze jak może. Niemniej Tesla ma to do kitu zrobione. Pod jedną strefę czasową taniego prądu . Oraz pod jeden czas wyjazdu do roboty. To takie amerykańskie myślenie dla amerykańskiej bezmyślności aby sie kierowca nie spocił myśląc.
 

newbe

Posiadacz elektryka
Czyli jak podlaczysz auto np. o 10:00 niskim SoC (bo zdazyles wyjezdzic z rana, wersja performance da sie :) ), to zacznie Ci ładować przed „tanim prądem dziennym” i trick już nie działa :)
Prawda, jak ubytek jest większy niż da się uzupełnić w 2 godziny to zacznie wcześniej.
Ale przy moim zwykłym jeżdżeniu wokół komina niema problemu.
6% zasięgu doładowała w mniej niż 1.5 godziny.
A jak to nie pasuje to idą schodki:
  • Macdroid
  • 3-fazowy EVSE/Wallbox
  • Smart home
  • Smart EVSE
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Prawda, jak ubytek jest większy niż da się uzupełnić w 2 godziny to zacznie wcześniej.
Ale przy moim zwykłym jeżdżeniu wokół komina niema problemu.
6% zasięgu doładowała w mniej niż 1.5 godziny.
A jak to nie pasuje to idą schodki:
  • Macdroid
  • 3-fazowy EVSE/Wallbox
  • Smart home
  • Smart EVSE
Albo TeslaFi z odrobiną vampire drain i abonamentem
 

raph

Zadomawiam się
Jest jakis plugin na OpenHub? Po tym jak Tesla usunela z API „stary” sposob autentykacji, malo co juz teraz dziala.
Openhab działa bez problemu z nowym logowaniem, ale trzeba pobrać najnowszą wersję plug-in'a
robisz to z konsoli :
openhab-cli console
openhab> bundle:install org.openhab.binding.tesla https://github.com/openhab/openhab-addons/files/6067142/org.openhab.binding.tesla-3.0.2-SNAPSHOT.zip

potem tylko podajesz login i hasło do tesli,pobierany jest klucz. i już masz dostęp do samochodu :)
 
Top