Temat czytam z zainteresowaniem. Ciekawy patent na prowadnice do skrzynek. Te panele to głównie do ładowania samochodu ? Czy do innych elektrycznych urządzeń?
Ps. Samiec Alfa to chyba jesteś największy 😀
Panele były projektowane na naładowanie 100 km dziennie, ale będę sprawdzał latem w Turcji lub Maroku. Mam trochę problemów z elektroniką przetwarzająca prąd. Na razie mam komfort w części mieszkalnej bo mimo że nie rozkładam panela to ta część nieruchoma wystarcza żebym miał prądu bez ograniczeń do życia. Elektryczne urządzenia to oświetlenie, kuchenka indukcyjna, ekspres do kawy, webasto, bojler, pompka do wody, gniazdka 230 V z gniazdami USB do ładowania elektroniki.
 

nabrU

Moderator
Panele były projektowane na naładowanie 100 km dziennie, ale będę sprawdzał latem w Turcji lub Maroku. Mam trochę problemów z elektroniką przetwarzająca prąd. Na razie mam komfort w części mieszkalnej bo mimo że nie rozkładam panela to ta część nieruchoma wystarcza żebym miał prądu bez ograniczeń do życia. Elektryczne urządzenia to oświetlenie, kuchenka indukcyjna, ekspres do kawy, webasto, bojler, pompka do wody, gniazdka 230 V z gniazdami USB do ładowania elektroniki.

A wystarczyło aby VW zaimplementował to V2L jak Hyundai, MG czy inne i wystarczyłoby zapewne na część mieszkalną. Tyle, że samochodu ładować by się nie dało jak z teraz z FV.
 
A wystarczyło aby VW zaimplementował to V2L jak Hyundai, MG czy inne i wystarczyłoby zapewne na część mieszkalną. Tyle, że samochodu ładować by się nie dało jak z teraz z FV.
Auto mogę ładować tylko na postoju bo z powodu gwarancji i braku wiedzy nie mogłem ingerować w układy elektryczne auta.
 
Definitywnie nie jestem osobą w typie samca Alfa, ale jeśli ktoś pisze tutaj, że jego samochód ma V2L bo tak mu sprzedawca powiedział to 'wolę to na początku zasygnalizować' że tak nie jest.



Życie z EV od VW to samo w sobie jest 'elektroprzygoda'. Daj sobie spokój z nagabywaniem sprzedawcy. Ładuj się na udostępnionych Superchargerach Tesli w Hiszpanii (i gdzie indziej w Zach. Europie) za mniej więcej te 2,50zł (czasami taniej szczególnie jak wykupisz Teslowy abonament). Poniżej przykład cen jakiegoś Superchargera koło Albacete. Na inne ładowarki weź Electroverse i zapomnij o karcie od VW

View attachment 22381
Zainstalowałem Electroverse I po sprawdzeniu cen na najbliższych ładowarkach widzę że szału nie ma. Od 0,5 Euro do 0,95. Oczywiście fajnie mieć taką aplikacje i w razie problemów moc się naładować, jednak wolę się ładować po 0,31 Euro. W każdym razie dzięki za pomoc, bo próba instalacji tutejszych aplikacji w większości spełzła na niczym.
 

nabrU

Moderator
Sugerowałem SuC Tesli, a Electroverse tylko gdy cena będzie ok lub nie będzie innego wyjścia (chwalą się, że obsługują ponad 850 tyś. ładowarek w Europie)
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Na razie mam komfort w części mieszkalnej bo mimo że nie rozkładam panela to ta część nieruchoma wystarcza żebym miał prądu bez ograniczeń do życia.
to ja poproszę o trochę technikaliów bo zaintrygowała mnie ta samowystarczalność
Elektryczne urządzenia to oświetlenie, kuchenka indukcyjna, ekspres do kawy, webasto, bojler, pompka do wody, gniazdka 230 V z gniazdami USB do ładowania elektroniki.
jakiej mocy sumarycznie są panele i ile ma ten jeden panel "wystarczający do wszystkiego", ile ma pojemności ta dodatkowa bateria, victrony czy coś fajniejszego? jakie masz przeciętne dzienne zużycia sumarycznie tych wszystkich sprzeętów? co byś polecił bo się sprawdziło a co niekoniecznie?
 

cooler

Pionier e-mobilności
Pewnie w mieście, ale na Wschodzie Turcji albo na pustyni w Maroko dogadać się z lawetą może być problemem mimo polisy która coś tam zapewnia.
Dogadać się z lawetą to jest ciężko nawet na Sardynii. Jak oni się uchowali bez żadnego słowa po angielsku to ja nie wiem...
 
to ja poproszę o trochę technikaliów bo zaintrygowała mnie ta samowystarczalność

jakiej mocy sumarycznie są panele i ile ma ten jeden panel "wystarczający do wszystkiego", ile ma pojemności ta dodatkowa bateria, victrony czy coś fajniejszego? jakie masz przeciętne dzienne zużycia sumarycznie tych wszystkich sprzeętów? co byś polecił bo się sprawdziło a co niekoniecznie?
Oj, trochę to jest opowiadania. Samochód może przyjąć 10 A 230V czyli teoretycznie powinno wystarczyć 2300 W do ładowania. Ale nie wystarcza, więc zaplanowałem trzy panele po 1100 W każdy. Jeden na stałe i dwa wysuwane. Na razie zrobiłem jeden wysuwany i tak palą się ładowarki, które sprzedano mi z panelami. Jak wrócę z Hiszpanii to założę Victrony i sprawdzę je w Turcji latem. A na razie testuję auto w Hiszpanii. Cztery akumulatory pokładowe 12V mają łącznie pojemność 400 Ah i nie jestem w stanie dziennie zużyć więcej prądu niż 10% co i tak zaraz jest uzupełniane przez ten jeden panel. Mimo teoretycznej mocy 1100W teraz daje do 400 W a latem w sierpniu w Polsce dawał dwa razy więcej.
 
Top