Infrastruktura EV w Wielkiej Brytanii

nabrU

Pionier e-mobilności
Jakiego dostawce Energi posiadasz?

Jestem od ponad dwóch lat z Octopus Energy i w życiu nie miałem lepszej firmy energetycznej (piszę z punktu widzenia abonenta, nie mam nic wspólnego z Octopus zawodowo, żeby nie było ;)).
Jak chcesz wiedzieć coś więcej pisz na PW. Gdybyś chciał przejść do Octopus daj mi znać, zarobisz £50 na start (y)
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Last edited:

nabrU

Pionier e-mobilności
Ostatnio w hrabstwie Devon otwarto kolejny hub z 16 x ładowarkami 300kW i nie byłoby to nic nadzwyczajnego w UK (w miesiącu otwieranych jest kilka hubów) gdyby nie fakt, że to chyba pierwsza lokalizacja, w której pomyślano o EV z przyczepami czy o elektrycznych vanach, gdyż lokalizacja ta ma dwa takie przedłużone miejsca do ładowania:

1684953233627.png

1684953297285.png
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Co prawda to nie infrastruktura ;) i są już tematy o obniżkach cen Tesli, ale to dotyczy UK więc piszę tutaj:

TM3 RWD od 38790 GBP (ok. 202 tys. PLN):
1685732246065.png
TM3 LR od 45990 GBP (ok. 240 tys. PLN):
1685732267590.png

TMY RWD od 40590 (ok. 212 tyś. PLN):
1685732215000.png
TMY LR od 47790 (ok. 250 tys. PLN):
1685732003118.png
 
Last edited:

nabrU

Pionier e-mobilności
Ten wątek robi się lekkim off-topic 😉 ale w sumie ceny energii i taryfy to tez niejako infra...

A no u nas z dniem 1 lipca obniżyli ceny energii elektrycznej (choć podnieśli ciutkę standing charge czyli niejako abo):

Miałem:

Screenshot 2023-07-01 231844.png

A mam:

Screenshot 2023-07-02 104333.png

Bystre oko zauważy też pewnie zmianę taryfy na Intelligent Octopus czyli taką prawie EV-dynamiczną. Prawie bo jest stałe 6 godzin taniej strefy, ale jest też sterowanie ładowaniem EVSE przez operatora w dowolnej chwili kiedy operator zechce. Działa to w taki sposób, że ustawiam w ładowarce harmonogram np. 'ładuj codziennie do 80% aby auto było gotowe na 5 rano' i podpinam wtyczkę Type 2. Operator wtedy dobiera zazwyczaj 30-minutowe sloty na ładowanie. Jeśli sloty dobrane przez operatora wypadają poza tanimi 6h (czyli np. o 11 rano czy 2 po południu) są też liczone po taniej stawce. Wczoraj np samochód zaczął ładować się późnym popołudniem i potem znowu od 22:21 więc cały dom miał wczoraj minimum 7 godzin (2 x 0,5 + 6h stałe) taniej taryfy plus samochód była rano naładowany do 80%.


Pojawiło się też sporo ujemnych cen w taryfie Agile (czyli typowo dynamiczne 30-minutowe sloty). Dzisiaj na przykład prawie pół dnia dopłacali za zużycie energii o_O

1688335583318.png

P.S. A żeby było na temat infra, to news jest taki, że będą niedaleko mnie budować SuC v4 (to taka chyba podpucha aby zmienić ID.3 na Teslę ;))

1688335020846.png
 
Last edited:

Fryto

Zadomawiam się
Ten wątek robi się lekkim off-topic 😉 ale w sumie ceny energii i taryfy to tez niejako infra...

A no u nas z dniem 1 lipca obniżyli ceny energii elektrycznej (choć podnieśli ciutkę standing charge czyli niejako abo):

Miałem:

View attachment 11754

A mam:

View attachment 11755

Bystre oko zauważy też pewnie zmianę taryfy na Intelligent Octopus czyli taką prawie EV-dynamiczną. Prawie bo jest stałe 6 godzin taniej strefy, ale jest też sterowanie ładowaniem EVSE przez operatora w dowolnej chwili kiedy operator zechce. Działa to w taki sposób, że ustawiam w ładowarce harmonogram np. 'ładuj codziennie do 80% aby auto było gotowe na 5 rano' i podpinam wtyczkę Type 2. Operator wtedy dobiera zazwyczaj 30-minutowe sloty na ładowanie. Jeśli sloty dobrane przez operatora wypadają poza tanimi 6h (czyli np. o 11 rano czy 2 po południu) są też liczone po taniej stawce. Wczoraj np samochód zaczął ładować się późnym popołudniem i potem znowu od 22:21 więc cały dom miał wczoraj minimum 7 godzin (2 x 0,5 + 6h stałe) taniej taryfy plus samochód była rano naładowany do 80%.


Pojawiło się też sporo ujemnych cen w taryfie Agile (czyli typowo dynamiczne 30-minutowe sloty). Dzisiaj na przykład prawie pół dnia dopłacali za zużycie energii o_O

View attachment 11757

P.S. A żeby było na temat infra, to news jest taki, że będą niedaleko mnie budować SuC v4 (to taka chyba podpucha aby zmienić ID.3 na Teslę ;))

View attachment 11756
Właśnie zastanawiam się na zmianą z British Gas na Octopusa 😊
 

nabrU

Pionier e-mobilności
@Fryto, Dawno to powinieneś zrobic. British Gas się nie umywa do Octopus. Wiem bo też przez chwilę byłem z BG 😉. Plus mój referral da Ci £50 na start (pisz na PW jak się zdecydujesz👍)
 
Top