Infrastruktura EV w Wielkiej Brytanii

KrzyCh

Posiadacz elektryka
Niedawno podłączyłem Shelly Pro 3EM https://kb.shelly.cloud/knowledge-base/shelly-pro-3em
Od licznika Tauronu jest lepsze tym, że mierzy każdą fazę osobno prąd i napięcie praktycznie w czasie rzeczywistym (co 1 sek chyba) i na tym mogę posadzić automatyzacje różne (grzanie, lądowanie tylko z pv). Mierzy przepływ w obie strony.
Wyszło mi np. że mam fazy nierównomiernie obciążone. Taka tam zabawa. Taurona używam do Dashboard Energia.
 

Attachments

  • IMG_0071.jpeg
    IMG_0071.jpeg
    636,8 KB · Liczba wyświetleń: 7

vwir

Pionier e-mobilności
Obciążenie faz niekoniecznie musi być równomierne. To co ma znaczenie to równomierne napięcia na fazach (a to niekoniecznie jest tożsame). Aktualnie wyciągam sobie to prosto z falownika, bo w sumie to interesuje mnie, żeby się falownik nie wyłączał, więc najlepiej widzieć to co on widzi. Na przykład w tej chwili mam 8V różnicy pomiędzy fazami, więc na tej która ma 252V mogę wpiąć ładowanie leafa. Pozostałe mają po 244V. Niech się trochę wyrównają.
 

aadamuss

Posiadacz elektryka
Niedawno podłączyłem Shelly Pro 3EM https://kb.shelly.cloud/knowledge-base/shelly-pro-3em
Od licznika Tauronu jest lepsze tym, że mierzy każdą fazę osobno prąd i napięcie praktycznie w czasie rzeczywistym (co 1 sek chyba) i na tym mogę posadzić automatyzacje różne (grzanie, lądowanie tylko z pv). Mierzy przepływ w obie strony.
Wyszło mi np. że mam fazy nierównomiernie obciążone. Taka tam zabawa. Taurona używam do Dashboard Energia.
W którym miejscu masz to zainstalowane? Przy falowniku? liczniku?
 

Michal

Pionier e-mobilności
Też mam Shelly 3EM (instaluje się tam gdzie chce, ale jak chcesz mieć dane z całego domu, to chyba najlepiej na wejściu przy tablicy rozdzielczej w domu (ja tak mam).
U mnie taki dashboard na razie:
1682077060197.png
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Jeśli chodzi o adopcję innowacji to jest u nas bardzo dobrze.

Dla porównania - w Niemczech w wielu sklepach nadal nie można zapłacić kartą, a u nas prawie wszystkie terminale zbliżeniowe, w 2017 płacąc w USA Google Pay patrzyli na mnie jak na kosmitę nie wiedząc nawet że taką funkcję ma ich terminal, a u nas to było już powszechne, w Niemczech nadal używają _faksów_ (!!!) w myśl ich zasady "działa nie ruszaj", która powoduje że tak bardzo są przywiązani do swoich spalinowych biznesów.
Niemcy to w ogóle jakaś czarna dziura jeśli chodzi o postęp w bankowości. 3 lata temu płacąc kartą za taxi w Berlinie kierowca wyjął kalkę i 'żelazko'. Drugi raz w życiu widziałem to na żywo, poprzednio lata temu na jakichś targach gdzie zagraniczny sklep nie miał swojego krajowego terminala.
USA też są dziwne, szczególnie ze swoją miłością do czeków. Ale najbardziej mnie bawiło jak debetówkę z mBanku trzeba było zaznaczać jako kredytową bo inaczej płatność nie chciała przejść. A na kilku stacjach benzynowych żaden czytnik w dystrybutorze nie chciał przyjąć polskich kart, zawsze trzeba było pofatygować się do kasy.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Last edited:

daniel

Pionier e-mobilności
Niedawna ankieta wśród 2000 kierowców z UK pokazała, że kierowcy EV mają niższe IQ wśród wszystkich rodzajów napędu. :poop:
Według marki samochodu kierowcy SKODY osiągnęli najwyższy wynik IQ. :geek:

Co ciekawe wychodzi, że wszyscy ankietowani kierowcy byli poniżej średniej, bo żadnej grupie nie udało się wybić ponad 100 punktów.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Mamy już 25 SuC otwartych dla "nie społeczności" ;) bo dodano 5 lokalizacji ostatnio (w tym dwie x12 i x8 SuC v3 niedaleko mnie).
Mam nadzieję, że strzelać nie będą jak się tam VW kiedyś pojawię :ROFLMAO:
 

Fryto

Zadomawiam się

nabrU

Pionier e-mobilności
Jakiego dostawce Energi posiadasz?

Jestem od ponad dwóch lat z Octopus Energy i w życiu nie miałem lepszej firmy energetycznej (piszę z punktu widzenia abonenta, nie mam nic wspólnego z Octopus zawodowo, żeby nie było ;)).
Jak chcesz wiedzieć coś więcej pisz na PW. Gdybyś chciał przejść do Octopus daj mi znać, zarobisz £50 na start (y)
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Ostatnio w hrabstwie Devon otwarto kolejny hub z 16 x ładowarkami 300kW i nie byłoby to nic nadzwyczajnego w UK (w miesiącu otwieranych jest kilka hubów) gdyby nie fakt, że to chyba pierwsza lokalizacja, w której pomyślano o EV z przyczepami czy o elektrycznych vanach, gdyż lokalizacja ta ma dwa takie przedłużone miejsca do ładowania:

1684953233627.png

1684953297285.png
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Co prawda to nie infrastruktura ;) i są już tematy o obniżkach cen Tesli, ale to dotyczy UK więc piszę tutaj:

TM3 RWD od 38790 GBP (ok. 202 tys. PLN):
1685732246065.png
TM3 LR od 45990 GBP (ok. 240 tys. PLN):
1685732267590.png

TMY RWD od 40590 (ok. 212 tyś. PLN):
1685732215000.png
TMY LR od 47790 (ok. 250 tys. PLN):
1685732003118.png
 
Last edited:

nabrU

Pionier e-mobilności
Ten wątek robi się lekkim off-topic 😉 ale w sumie ceny energii i taryfy to tez niejako infra...

A no u nas z dniem 1 lipca obniżyli ceny energii elektrycznej (choć podnieśli ciutkę standing charge czyli niejako abo):

Miałem:

Screenshot 2023-07-01 231844.png

A mam:

Screenshot 2023-07-02 104333.png

Bystre oko zauważy też pewnie zmianę taryfy na Intelligent Octopus czyli taką prawie EV-dynamiczną. Prawie bo jest stałe 6 godzin taniej strefy, ale jest też sterowanie ładowaniem EVSE przez operatora w dowolnej chwili kiedy operator zechce. Działa to w taki sposób, że ustawiam w ładowarce harmonogram np. 'ładuj codziennie do 80% aby auto było gotowe na 5 rano' i podpinam wtyczkę Type 2. Operator wtedy dobiera zazwyczaj 30-minutowe sloty na ładowanie. Jeśli sloty dobrane przez operatora wypadają poza tanimi 6h (czyli np. o 11 rano czy 2 po południu) są też liczone po taniej stawce. Wczoraj np samochód zaczął ładować się późnym popołudniem i potem znowu od 22:21 więc cały dom miał wczoraj minimum 7 godzin (2 x 0,5 + 6h stałe) taniej taryfy plus samochód była rano naładowany do 80%.


Pojawiło się też sporo ujemnych cen w taryfie Agile (czyli typowo dynamiczne 30-minutowe sloty). Dzisiaj na przykład prawie pół dnia dopłacali za zużycie energii o_O

1688335583318.png

P.S. A żeby było na temat infra, to news jest taki, że będą niedaleko mnie budować SuC v4 (to taka chyba podpucha aby zmienić ID.3 na Teslę ;))

1688335020846.png
 
Last edited:

Fryto

Zadomawiam się
Ten wątek robi się lekkim off-topic 😉 ale w sumie ceny energii i taryfy to tez niejako infra...

A no u nas z dniem 1 lipca obniżyli ceny energii elektrycznej (choć podnieśli ciutkę standing charge czyli niejako abo):

Miałem:

View attachment 11754

A mam:

View attachment 11755

Bystre oko zauważy też pewnie zmianę taryfy na Intelligent Octopus czyli taką prawie EV-dynamiczną. Prawie bo jest stałe 6 godzin taniej strefy, ale jest też sterowanie ładowaniem EVSE przez operatora w dowolnej chwili kiedy operator zechce. Działa to w taki sposób, że ustawiam w ładowarce harmonogram np. 'ładuj codziennie do 80% aby auto było gotowe na 5 rano' i podpinam wtyczkę Type 2. Operator wtedy dobiera zazwyczaj 30-minutowe sloty na ładowanie. Jeśli sloty dobrane przez operatora wypadają poza tanimi 6h (czyli np. o 11 rano czy 2 po południu) są też liczone po taniej stawce. Wczoraj np samochód zaczął ładować się późnym popołudniem i potem znowu od 22:21 więc cały dom miał wczoraj minimum 7 godzin (2 x 0,5 + 6h stałe) taniej taryfy plus samochód była rano naładowany do 80%.


Pojawiło się też sporo ujemnych cen w taryfie Agile (czyli typowo dynamiczne 30-minutowe sloty). Dzisiaj na przykład prawie pół dnia dopłacali za zużycie energii o_O

View attachment 11757

P.S. A żeby było na temat infra, to news jest taki, że będą niedaleko mnie budować SuC v4 (to taka chyba podpucha aby zmienić ID.3 na Teslę ;))

View attachment 11756
Właśnie zastanawiam się na zmianą z British Gas na Octopusa 😊
 

nabrU

Pionier e-mobilności
@Fryto, Dawno to powinieneś zrobic. British Gas się nie umywa do Octopus. Wiem bo też przez chwilę byłem z BG 😉. Plus mój referral da Ci £50 na start (pisz na PW jak się zdecydujesz👍)
 
Top