Trochę więcej podsumowań:
1. Ilość zarejestrowanych w UK samochodów w roku 2022. W samym grudniu 2022 sprzedaż BEV wyniosła 33% wszystkich sprzedanych samochodów osobowych
2. Rok 2022 to też rok gdy po raz pierwszy generacja energii z wiatru przekroczyła 20GW i praktycznie codziennie (oczywiście gdy wieje
) bije nowe rekordy. I to jeszcze nie koniec, bo budowa nowych 'wiatraków' na Morzu Północnym -
SeaGreen (1GW) czy
Doggerbank (docelowo 3,6GW- podobno największa na świecie farma wiatrowa) idzie pełną parą. Jeszce lepsze czasy przyjdą wiosną, gdy będzie trochę więcej słońca i będzie można wykorzystać te 13GW zainstalowanej mocy z farm PV. Plus 5GW z atomu i można (przy dziennym zapotrzebowaniu kraju na poziomie ok. 30GW) potencjalnie całkowicie zapomnieć o CCGT (czyli energii z gazu, bo o węglu to nie ma co rozmawiać). Jest więc deczko szansy, że ceny prądu i gazu spadną. Pewnie nie w tym roku, ale może w przyszłym
3. Co cieszy najbardziej, to rozbudowa infrastruktury EV. Przyznam szczerze, że tempo jej rozwoju w tych ciężkich czasach jest dla mnie bardzo pozytywnym zaskoczeniem. Mamy ledwo tydzień nowego roku a otwarto już chyba z pół tuzina nowych hubów. W sumie nie ma innego wyjścia biorąc pod uwagę trendy z pierwszego obrazka (+ na styczeń 2023 w UK jest zarejestrowanych około 639 tyś. BEV) i ilość ładowarek musi rosnąć, bo inaczej będą kolejki przed ładowarkami jak za benzyną na kartki w PRL
4. Ale żeby nie było tak kolorowo mamy też własnych troli i marudów: