Jak jest naprawdę z hałasem?

solik

Pionier e-mobilności
Przede wszystkim jak sie zabieracie za wyciszanie to letnie fabryczne opony TM3 sa jedne z glosniejszych (opony sportowe), jak ktos nie zwracal uwagi na to jakie zimowki bierze to tez mogl sie wkopac w jakies ktore maja 72 dba zamiast np 68 dba

Jechalem LR z Alpine 5 18" (zimowe) i bylo cicho - przy 140/150 slyszalem jedynie szumy powietrza (ktore wynikaja z budowy dachu - jakby tam byla roleta do zasloniecia szyby to by nie bylo tego charakterystycznego dzwieku) ale nie bylo to irytujace w zaden sposob (przednie szyby podwojne) i wersja RWD bodajze z 2019 ktora miala zimowe Vredstein 19" ale nie miala klejonych szyb.. roznica ogromna, w tej starszej bylem zmeczony jazda po krotkim czasie (zlepek szumow oplywowych + irytujacy odglos kol, basowo-szorstki)
 
Last edited:

ATnet

Posiadacz elektryka
Jazda testowa mod. Y, w pol godziny tyle co uslyszalem to dach, zakola, podszybie i komora silnika. Generalnie dach szklany poza bajerandzkim wygladem to same klopoty…. Ja jestem zwolennikiem szyber dachu…. a jesli szklany to tak zrobiony jak w Range’u.. Auto jest zrobione na bide po taniosci, brak laminowanych szyb wygluszen w profilach.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Jazda testowa mod. Y, w pol godziny tyle co uslyszalem to dach, zakola, podszybie i komora silnika. Generalnie dach szklany poza bajerandzkim wygladem to same klopoty…. Ja jestem zwolennikiem szyber dachu…. a jesli szklany to tak zrobiony jak w Range’u.. Auto jest zrobione na bide po taniosci, brak laminowanych szyb wygluszen w profilach.
Nie przesadzasz? Komora silnika? Na pewno jeździłeś elektrykiem? Chyba że tym Model S V8 :)
 

ATnet

Posiadacz elektryka
Ewidentnie słyszałem piskliwy hałas silnika albo regulatora napięcia. Mam niestety bardzo wyczulony słuch na tony wysokie to mi ewidentnie przeszkadza. Notabene w e-Niro też to słyszałem dopóki go nie wyciszyłem. Wiem co słyszę, zresztą jestem nie jedyną osoba która to raportuje.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Fakt piski z falownika są słyszalne, ale to jest na progu słyszalności. Bardziej szumią koła i opływa powietrza przy wyższych prędkościach. Najbardziej dolegliwe są te nadkola, zwłaszcza z tylu. Ja to wyciszyłem i mam zdecydowaną poprawę komfortu akustycznego.
 

ATnet

Posiadacz elektryka
Ja wyciszyłem w e-Niro zakola, podszybie i trochę komorę silnika. Jest bardzo duża poprawa. Jakbym kupił inne auto...
 

kaziwich

Posiadacz elektryka
Interesting!!! Nadkola oraz tylna mata tłumiąca to jest coś co bym spróbował.
Chyba malo internetu przejrzeliscie :)
Moge Wam strescic:
- mata nadkola - pomoze co najwyzej troche zmienic dzwiek obijanacych sie kamykow na żwirowej nawierzchni
- mata bagaznika - pomoze co najwyzej w kwestii estetyki (zakryje goła blache)
Do wygluszania dzwiekow stosuje sie kilka materialow o roznych wlasciwosciach (niwelujacych drgania, tlumiacych rozne zakresy dzwieku).
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Pisałem na forum jak wyciszyłem auto, polecam. Koszt niewielki w aspekcie efektu.
Oczywiście mocna iść dalekobieżny obniżać dB. Koszty rosną, ale efekty też.
Największe doświadczenie mają goście od caraudio i tam polecam się udać.👍
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Nie zadziałalo to i inne
Jak sam kalibrowałeś to samochód był ciepły/garażowany, czy zimny. Jeśli był ciepły to prawdopodobnie wiem dlaczego tak się stało, bo sam to zaobserwowałem. Gdy jest ciepło uszczelki są miękkie i okno domyka się do końca wgniatając miękką uszczelkę. Gdy uszczelka jest zimna/twarda szyba czuje opór i aby nie pęknąć lekko się opuszcza. Jeśli serwis Tesli kalibrował, gdy uszczelki były zimne/twardsze szyby mogą teraz nie opadać, bo maksymalny poziom okna jest trochę niżej niż był wcześniej. Oczywiście to nie ma nic wspólnego z opuszczeniem szyb przez samochód, aby nie przymarzły do uszczelek podczas mrozów, bo okna w takiej sytuacji domykają się, gdy wsiada kierowca. Trochę namieszałem, ale może ktoś to zrozumie co napisałem :)
 
Last edited:
Top