Jaką ładowarkę kupić ?

Cav

Pionier e-mobilności
Jak chcesz to Khons ma jakąś promocje na aliexpress. Ceny jak na tą markę super, wysyłka z Niemiec więc bez cła. Właśnie zamówiłem EVSE 11kW w wersji z wymiennymi wtyczkami za niecałe 9 stówek,
Coś tanio.
Na pewno to nie jakiś wałek i chińska podróba?
Szkoda że nie ma wersji z wtyczką type2->type2, sam bym zakupił.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Coś tanio.
Na pewno to nie jakiś wałek i chińska podróba?
Szkoda że nie ma wersji z wtyczką type2->type2, sam bym zakupił.
Sklep sprzedaje tylko produkty khonsa i ma ich cały przekrój więc raczej mała szansa żeby miał wszystko w podróbce. Zresztą jak przyjedzie za kilka dni (już jest w drodze) to sprawdzę po numerze seryjnym, gdyby okazało się podróbką to ochrona AliExpress szybko zwraca kasę w takich przypadkach. BTW - chyba nie chodzi Ci o zwykły kabel Type2-Type2? Sprzedawca twierdzi że jeśli potrzeba jakiejś konkretnej wtyczki to na zamówienie mogą zrobić ale nie wiem jak z ceną wtedy no i chyba wysyłka będzie wtedy z Chin.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Coś tanio.
Na pewno to nie jakiś wałek i chińska podróba?
To starszy model evse Khons, w odróżnieniu od nowszej generacji (tej "walcowatej") ma słabsze zabezpieczenia czy IP54 (a nie IP65). Ale i tak cena zacna.
 

bchmiel75

Zadomawiam się
To starszy model evse Khons, w odróżnieniu od nowszej generacji (tej "walcowatej") ma słabsze zabezpieczenia czy IP54 (a nie IP65). Ale i tak cena zacna.
Uważasz, że warto zainwestować w ten nowszy model Khonsa?
W sumie stać mnie na jednego i drugiego. I jeśli warto dopłacić, to mogę to zrobić.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
IP to zabezpieczenie przeciw wilgoci i kurzowi. Jeśli nie planujesz używać go zazwyczaj na zewnątrz i generalnie nie jest to podstawowa ładowarka (ja planuje używać tylko przy wyjazdach, głównie na działeczce) to nie ma sensu dopłacać. W tym który kupiłem dla mnie najważniejsze było że ma kilka wymiennych wtyczek więc pozwala na ładowanie w różnych warunkach bez konieczności dokupienia lub dorobienia przejściówek. Jeśli planujesz używać tylko w jednym miejscu lepiej kupić ze stałą wtyczką jakiej potrzebujesz.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Nie widziałem jeszcze czegoś takiego i chyba nie było by łatwo to zrobić - słupek musi dostać sygnał z samochodu żeby puścić prąd więc albo evse musiało by obsługiwać emulację sygnału albo coś takiego musiało by być wbudowane w taką przejściówkę. Dodatkowym problemem jest to żeby rozpocząć komunikację z słupkiem potrzebne jest zasilanie więc potrzebna by była jakaś bateria. Moim zdaniem za dużo kombinacji żeby było to warte wykonania.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Nie widziałem jeszcze czegoś takiego i chyba nie było by łatwo to zrobić - słupek musi dostać sygnał z samochodu żeby puścić prąd więc albo evse musiało by obsługiwać emulację sygnału albo coś takiego musiało by być wbudowane w taką przejściówkę. Dodatkowym problemem jest to żeby rozpocząć komunikację z słupkiem potrzebne jest zasilanie więc potrzebna by była jakaś bateria. Moim zdaniem za dużo kombinacji żeby było to warte wykonania.
To jest ultra proste do zrobienia. Jeden opornik i słupek Type2 puszcza 230V. Robiłem sobie taką przejściówkę do Vectrixa (normalnie jest ładowany z wtyczki 230V).

Edit: właściwie to jeszcze drugi opornik z diodą i wyłącznikiem, bo musimy mieć możliwość zwolnienia blokady i odpięcia wtyczki z gniazda.
 
Last edited:

lookash_c

Pionier e-mobilności
Nie widziałem jeszcze czegoś takiego i chyba nie było by łatwo to zrobić - słupek musi dostać sygnał z samochodu żeby puścić prąd więc albo evse musiało by obsługiwać emulację sygnału albo coś takiego musiało by być wbudowane w taką przejściówkę. Dodatkowym problemem jest to żeby rozpocząć komunikację z słupkiem potrzebne jest zasilanie więc potrzebna by była jakaś bateria. Moim zdaniem za dużo kombinacji żeby było to warte wykonania.
JuiceBooster ma takie coś, ale to cenowo inna liga :) Żałuję, że kiedyś nie kupiłem Juiceboostera po zwrocie konsumenckim za niecałe 2 k pln...
 
Top