Jaki wallbox do PV + ograniczenie mocy ?

Cav

Pionier e-mobilności
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
Wattpilot Go ma cały czas dostepną sieć WiFi przez ktora można się podłaczyć, w domu sam sie łaczy równolegle z siecia domową. Ja uważam że to świetna ładowarka i taki zestaw wystarczy do wszystkiego, można powiesić w domu lub zabrac łatwo do samochodu jak jedziemy dalej
1. Wattpilot Go (11/22kW)
2. Przewód Type2
3. Przejściówki które można sobie samemu zrobić z gniazdem 3F32A lub 3F16A
1676449049912.png1676449123178.png1676449168712.png
 

przemgaw

Zadomawiam się
Dzięki za podpowiedzi.
NrgKick wygląda dobrze, ale w tej cenie da się kupić pulsar plus do garażu i jeszcze zencara do bagażnika.
Khons nie wiedziałem że ma opcje z wifi, ale widzę że narazie tylko podgląd (bez kontroli) i tylko dla Androida.

Wattpilot bym rozważał gdybym miał falownik Froniusa. bez tego nie widzę sensu dopłacać, a że gabaryty ma podobne jak pulsar plus więc mobilność podobna.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Dzięki za podpowiedzi.
NrgKick wygląda dobrze, ale w tej cenie da się kupić pulsar plus do garażu i jeszcze zencara do bagażnika.
Khons nie wiedziałem że ma opcje z wifi, ale widzę że narazie tylko podgląd (bez kontroli) i tylko dla Androida.

Wattpilot bym rozważał gdybym miał falownik Froniusa. bez tego nie widzę sensu dopłacać, a że gabaryty ma podobne jak pulsar plus więc mobilność podobna.
To były tylko pierwsze z brzegu przykłady, że sprzęty istnieją, tylko trzeba ich lepiej poszukać.
A że za zbędne bajery się płaci, to wiadomo.
Taniej pewnie wyjdzie zencar+sterowanie przez zewnętrzne gniazdo/wyłącznik po wifi.

Większość samochodów ma zresztą to w apce, więc w ogóle dublowanie takiej samej funkcjonalności w evse jak dla mnie jest zbędne.
Kia na pewno ma, sam tak steruję soulem na wyjeździe.
 
Last edited:

nnnnn

Pionier e-mobilności
Te oszczednosci z nadwyzek to sie kiedys zwroca ? Bo jak to liczylem to srednio mi to wychodzilo …

Wszystko zależy od ceny prądu, przy cenach z kiedyś 35gr w taryfie nocnej to nigdy, przy prognozowanych cenach 2pln za kwh niezależnie od pory może być znacznie szybciej. Niestety nie wiemy co będzie za kilka tygodni/miesięcy. Nawet jeśli wojna się skończy to nie wrócimy (raczej) do stanu sprzed.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Wszystko zależy od ceny prądu, przy cenach z kiedyś 35gr w taryfie nocnej to nigdy, przy prognozowanych cenach 2pln za kwh niezależnie od pory może być znacznie szybciej.
Jak trzeba coś w tym celu kupić za kilka tys, to też nigdy.
 

Jaceq

Posiadacz elektryka
Wg mnie jeśli już coś kminić w stronę maksymalizacji autokonsumpcji to raczej by trzeba kombinować z magazynem energii. Wtedy można by prawie całą produkcję własną używać na własne potrzeby. Minus straty magazynowania. Tylko to już są niestety dużo za duże koszty.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Wg mnie jeśli już coś kminić w stronę maksymalizacji autokonsumpcji to raczej by trzeba kombinować z magazynem energii. Wtedy można by prawie całą produkcję własną używać na własne potrzeby. Minus straty magazynowania. Tylko to już są niestety dużo za duże koszty.
Z tego co się orientuję to jeśli masz stare zasady to kompletnie nieopłacalne. Po uwzględnieniu strat na ładowanie+rozładowanie pozostaje właśnie około 80%. A tyle to stary prosument ma za friko, bez żadnych akumulatorów.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Jak trzeba coś w tym celu kupić za kilka tys, to też nigdy.
Jeśli masz kupić i tak walboxa/EVSE za około 3k, chcesz mieć urządzenie smart bo może kiedyś się przyda, to im większa wartość za kWh tym szybciej się amortyzuje. Ja ze swojego punktu widzenia jak już mam "tracić" kasę na głupoty to lubię wydawać na głupoty które ułatwiają mi życie i dają "pozorną" oszczędność.

Z tego co się orientuję to jeśli masz stare zasady to kompletnie nieopłacalne. Po uwzględnieniu strat na ładowanie+rozładowanie pozostaje właśnie około 80%. A tyle to stary prosument ma za friko, bez żadnych akumulatorów.
Magazyn tylko wtedy jeśli masz problemy z siecią i twoje PV wyłącza się bo nie może wbić się do sieci. Obecna dotacja na poziomie 16k PLN za sam magazyn pozwala myśleć już o magazynie rzędu 10kWh któy po uwzględnieniu dotacji da koszt 1600 PLN za 1kWh. Dla przykładu moja instalacja wyłączyła się z powodu nadnapięcia w sieci już o 9.07, i do teraz się nie włączyła. Strata jakieś 20kWh.
 

Jaceq

Posiadacz elektryka
Z tego co się orientuję to jeśli masz stare zasady to kompletnie nieopłacalne. Po uwzględnieniu strat na ładowanie+rozładowanie pozostaje właśnie około 80%. A tyle to stary prosument ma za friko, bez żadnych akumulatorów.
Właśnie dokładnie tak ;-)
 

Cav

Pionier e-mobilności
Jeśli masz kupić i tak walboxa/EVSE za około 3k,
Nie mam potrzeby i nie chcę.
Zwłaszcza że spełni rolę tak samo, jak ten o połowę tańszy.
chcesz mieć urządzenie smart bo może kiedyś się przyda, to im większa wartość za kWh tym szybciej się amortyzuje.
Już to chyba omawialiśmy w tym wątku.
Nigdy się to nie zamortyzuje - sam układ pomiarowy będzie droższy niż ew. zyski ze zwiększonej autokonsumpcji.
A dodaj do tego większe koszty sprzętu, a już szczególnie baterii - to jest dopiero brak opłacalności.
Każde dołożenie tego typu elementu tylko zwiększa straty, bo toto jest za drogie w stosunku do korzyści które przyniesie.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Magazyn tylko wtedy jeśli masz problemy z siecią i twoje PV wyłącza się bo nie może wbić się do sieci. Obecna dotacja na poziomie 16k PLN za sam magazyn pozwala myśleć już o magazynie rzędu 10kWh któy po uwzględnieniu dotacji da koszt 1600 PLN za 1kWh. Dla przykładu moja instalacja wyłączyła się z powodu nadnapięcia w sieci już o 9.07, i do teraz się nie włączyła. Strata jakieś 20kWh.
W lutym? Przecież w maju/czerwcu się nie wbijesz nawet na 5 minut. Masakra. To teraz już rozumiem po co magazyn.
U mnie najwięcej ile dzisiaj było to 248,7V na jednej z faz.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
W lutym? Przecież w maju/czerwcu się nie wbijesz nawet na 5 minut. Masakra. To teraz już rozumiem po co magazyn.
U mnie najwięcej ile dzisiaj było to 248,7V na jednej z faz.
W maju w zeszłym roku miałem produkcję do 9.30 w tym będzie pewnie gorzej bo sąsiad postawił farmę na środku swojej łąki i wbija się pierwszy.
1676470314577.png
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Dziś nie opłaca sie zupełnie, ale kupujemy taki sprzet na 10-20 lat przynajmniej. Asymetria cen będzie rosła i wszystkich beda przerzucać na godzinowe taryfy, nowych prosumentów od lipca 2024, starych od 2035 na pewno. Im wiecej OZE typu wiatr, słońce tym wieksze beda różnice cen. W wolne słoneczne dni w południe energia może być prawie za darmo, także ta oddawana do sieci za która nowi prosumenci beda sobie nabijali licznik w złotówkach, w nocy może być 5-10 razy doższa a wieczorem pewnie 20x drożej. Nikt nie bedzie za nas tego bilansował przy takich skokach i będzie to zrzucone na obdiorców. A jeśli ktos już będzie to bilansował to średnia taka stała stawk będzie znacznie wyższa. Komuś kto może wybrac moment kiedy ma naładowac auto, czy wpompowac ciepło do domu, na pewno bedziej bedzie opłacała sie taryfa godzinowa
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ja mam prostą metodę. Daje ładowanie na maxa 11kW w godzinach 13-16. To tani u mnie prąd. I na ogół zawsze w tych godzinach słońce świeci . Nie ma często takiej sytuacji abym więcej produkował w tanim dziennym prądzie jak go zużywam. Zmywara, pralka suszarka i samochód, a w lecie jakuzy. Raczej braknie ale to co brakuje kupuję po taniości. Jestem starym prosumentem
Owszem można dorzucić inteligentne sterowanie ładowania itp. Jeśli to by bylo tanio, bo inaczej przedłuży to o dalsze lata amortyzację całego interesu z fv.
Nawet chciałem , ale nie znalazlem kumatego w temacie. Dzwonią firmy i naganiacze, bo nie wiedzą że mam już fotowoltaikę, a jak mówię że chcialbym tylko dobawić paneli oddzielnie off grid do grzania wody, a do falownika SolarEdge dodać inteligentne evse, to wycofują się rakiem.

Czyli poziom usług spada wraz z ich rozwojem. Tylko prosto i bez myślenia
 

Cav

Pionier e-mobilności
Dziś nie opłaca sie zupełnie, ale kupujemy taki sprzet na 10-20 lat przynajmniej.
Obstawiam, że zanim to się wydarzy, to już sprzęt się zużyje, będzie niekompatybilny z potrzebami i rozwiązaniami, albo zakup nowego evse smart za te 5 czy 10 lat może wyjść taniej.
Takie zakupy na przyszłość rzadko się opłacają.

Coś jak zakup tv 3d "na przyszłość" parę lat temu,
Asymetria cen będzie rosła i wszystkich beda przerzucać na godzinowe taryfy, nowych prosumentów od lipca 2024, starych od 2035 na pewno.
To wtedy kupi się co potrzeba.
Komuś kto może wybrac moment kiedy ma naładowac auto, czy wpompowac ciepło do domu, na pewno bedziej bedzie opłacała sie taryfa godzinowa
Ale do tego nie potrzeba domowych akumulatorów, wystarczy uruchomić ładowanie w odpowiednim czasie i już,
Nijak to się ma to budowania zasobów pod autokonsumpcję.
 
Top