Jaki wallbox do PV + ograniczenie mocy ?

vwir

Pionier e-mobilności
To ma sens tylko wtedy, gdy produkujesz mniej niż zużywasz. U mnie produkcja praktycznie równoważy zużycie (plus 20%) więc nie ma sensu ani przechodzić na G12 (obecnie mam G11) ani nie ma sensu przestawiać się na nocne zużycie.

Po instalacji pompy ciepła raczej będę musiał to zmienić.
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Tak naprawdę to największe zużycie u nas w domku to samochód. Patrzę na to z punktu ogrzewania domu pompą ciepła. Nawet nie przestrzegając, znaczy nie zmieniając swojego tryb życia na dostosowanie do godzin taniego prądu, zysk z wyboru G12 powinien być. We wrześniu podpisałem aneks na G12 i wczoraj podczas problemów z prądem, bo ciekła jedna faza w wyniku burzy śnieżnej, przeglądałem licznik a tam dalej G11. Żonie od 2 miesięcy mówiłem żeby prała po 22 jakby była potrzeba. Co do samej ładowarki to zdarzyło się kilka razy ładować w dzień i jak jest dobre słońce to z tych 10 kw paneli bez problemu ładuje się auto przy zmniejszonej mocy ładowania. Tylko ta sytuacja jest naprawdę wyjątkowa, bo przeważnie podłączam w nocy, starałem się aby początek był po 22. Zużycie domu w zimie to 10-20 kW na dobę a auto przeważnie 40.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
W moim przypadku auto dodało tyle zużycia, że taryfa nocno/weekendowa daje realną korzyść. Wyszedłem z nadmiaru prądu w niedobór. Nie muszę przenosić pozostałej konsumpcji prądu na noc, bo taryfa dzienna/droga pokrywana jest w pełni z FV
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
Dla mnie nawet bez uwzględniania samochodu G12W wychodziła znacznie korzystniej niż G11, co mógł by każdy z nas z łatwością stwierdzić gdyby nie nasz zacofany oligopol energetyczny i jego niecne praktyki.

PS
Przy G12W, większość użytkowników da radę w taniej taryfie "nadążyć" za zapotrzebowaniem samochodu korzystając z EVSE ze "zwykłego gniazdka"
 

Bronek

Pionier e-mobilności
W miesiącach cienkich zużywam 800 do 1000 kwh/ m-c. Produkcja się prawie nie liczy. , to ok 4 miesięcy.
I trzymam proporcje ok 80% taniego i 20% drogiego.
Kwotowo zobaczę, ale po tym zamieszaniu będzie trudno porównać.
Taryfa autorska Energy G12R z najdroższym chyba prądem w strefie dziennej i najtańszym w strefie taniej z zakresem od 22.00 do 7.00 i 13 do 16.
Te godziny więcej rano i popołudniu dla nas dobry pomysł. Zmywarka, pralka suszarka obskoczy w 3 h w dzień. Tego nie zrobi w G12 zwykłej. Podobnie ładowanie 3 h to ok 230 km zasiegu z AC. I autokonsumpcja duża, gdy "Git Planeta żarem kopsa"
Wada to bardzo drogo w dzień.
Lada moment spodziewam się faktury za 2 m-ce. Produkcja śladowa, magazyn pusty.
 

jakniejatokto

Posiadacz elektryka
Wada to bardzo drogo w dzień.
Aż tak bardzo bym nie demonizował ;) Rzeczywiście najdrożej z taryf standardowych, ale w porównaniu z G11 w Enerdze to mniej więcej 0,99 zł vs 0,80 zł, więc dramatu nie ma, za to ta stawka pozaszczytowa ~0,38 zł robi robotę (wg nowych stawek).

Zmieniłem taryfę na G12R z myślą o ładowaniu EV, ale minął cały miesiąc, a jeszcze nie ma czego ładować :) Za to miałem możliwość przetestowania zużycia przez rodzinkę na cele bytowe ;) Specjalnie nic nikomu nie mówiłem żeby nie sugerować zmiany nawyków, sam jedynie starałem się ustawiać pralkę i zmywarkę z opóźnionym startem. W efekcie zużycie szczyt-poza szczytem wyszło 50%-50%, więc już bez EV jesteśmy na plusie. Z G11 opłaca się przejść na G12R, gdy nasze pozaszczytowe zużycie przekracza mniej więcej 30%. Te dwie godziny z rana i w środku bardzo w tym (przynajmniej nam) pomagają.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Aż tak bardzo bym nie demonizował ;) Rzeczywiście najdrożej z taryf standardowych, ale w porównaniu z G11 w Enerdze to mniej więcej 0,99 zł vs 0,80 zł, więc dramatu nie ma, za to ta stawka pozaszczytowa ~0,38 zł robi robotę (wg nowych stawek).

Zmieniłem taryfę na G12R z myślą o ładowaniu EV, ale minął cały miesiąc, a jeszcze nie ma czego ładować :)
A ładowarkę już masz?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Aż tak bardzo bym nie demonizował ;) Rzeczywiście najdrożej z taryf standardowych, ale w porównaniu z G11 w Enerdze to mniej więcej 0,99 zł vs 0,80 zł, więc dramatu nie ma, za to ta stawka pozaszczytowa ~0,38 zł robi robotę (wg nowych stawek).

Zmieniłem taryfę na G12R z myślą o ładowaniu EV, ale minął cały miesiąc, a jeszcze nie ma czego ładować :) Za to miałem możliwość przetestowania zużycia przez rodzinkę na cele bytowe ;) Specjalnie nic nikomu nie mówiłem żeby nie sugerować zmiany nawyków, sam jedynie starałem się ustawiać pralkę i zmywarkę z opóźnionym startem. W efekcie zużycie szczyt-poza szczytem wyszło 50%-50%, więc już bez EV jesteśmy na plusie. Z G11 opłaca się przejść na G12R, gdy nasze pozaszczytowe zużycie przekracza mniej więcej 30%. Te dwie godziny z rana i w środku bardzo w tym (przynajmniej nam) pomagają.
Nie demonizuję wysokiej ceny dziennej ale oświadczam, że te proporcje są najbardziej wyraziste ze wszystkich i jak piszesz jest to korzystne w pewnych sytuacjach. Nam udaje uzyskać w okolicach 80% tanio/.20%drogo bez horroru kontroli itp.
Przechodziłem z G12 więc spektakularnej różnicy jak w przypadku przejścia z G11 się nie spodziewam
 

dawidos160

Zadomawiam się
Dzień dobry - nie będę zakładał drugiego tematu, tutaj w sumie niewiele się ładowarek przewinęło,więc zapytam jeszcze raz. Warto odnotować,że jestem totalnym laikiem i nawet szukanie po guglu niewiele mi pomaga bo mam wrażenie,że w temacie wallboxów jest mało informacji do znalezienia poza samymi gadkami typu masło maślane i totalnymi podstawiami - nie mogę nigdzie znaleźć jakiegoś sensownego rankingu, jakichś video rewiev itp.

Czy poza wallbox pulsar plus i openevse ktoś ma jakąś ładowarkę i poleca o mocy 11kW? Początkowo chciałem pójść po najniższej linii oporu i kupić https://greenwallbox.pl/produkt/green-wallbox-11kw-z-wtyczka-type-2-rfid/ ale w sumie nie ma gdzie schować kabla, trzeba kupić słupek (nie chciałbym,żeby kabel leżał luzem na ziemi czy wisiał - auto na zewnątrz, ładowarka też na zewnątrz będzie - bez wiaty/garażu itp. a nie chcę dodatkowego elementu na elewacji bo wiem,że np. wallbox tak ma że posiada uchwyt na kabel ale osobno) i szukam czegoś z wbudowanym uchwytem, aktywowanego na RFID albo z apką,która umożliwia zdalną blokadę ładowania i najlepiej przetestowanego w boju :D
 
Top