Jakie EVSE / Wallbox dla TM3?

Lsk

Zadomawiam się
Mam Jeszcze jedno pytanie odnośnie do wspomnianego tutaj EVSE
mianowicie w opisie znalazłem następujące informacje (zobacz załącznik).

Czy są dostępne jakiekolwiek inne informacje na temat zainstalowanego zabezpieczenia w tym urządzeniu?
 

Attachments

  • IMG_20210404_224223.jpg
    IMG_20210404_224223.jpg
    52,3 KB · Liczba wyświetleń: 90
Last edited:

Electro

Zadomawiam się
Amen, właśnie o taki zapis mi chodziło :). Czyli jednak nie jestem wariatem chodzącym w kasku cały dzień :).
Od początku o tym mówiłem gdyż to przerobiłem.

Negowałem jedynie sugerowany przez ciebie koszt RCD-B (2k) i racjonalny fakt, ze ładowarka która chcesz kupić (4K) nie posiada zabezpieczenia za 2k gdyż stanowiło by ono 50% wartości całego urządzenia.
Polecam zlecić instalacje WallConnektora poważnemu elektrykowi z uprawnieniami który umie czytać instrukcje i po problemie.
 
Last edited:

krist

Posiadacz elektryka
ja miałem już wcześniej zainstalowane gniazdo 3 fazowe pod wyłącznikiem B20, teraz podpiąłem tam stacjonarne WC (pisząc podpąłem mam na myśli elektryka z uprawnieniami) co do urządzenia mobilnego, jestem totalnym laikiem, ale jeśli producent dostarcza urządzenie, o niewielkiej w sumie mocy 11kW do gniazda 16A to wszelkie zabezpieczenia powinny być po stronie wtyczki w którą się wpinasz. Na co tak naprawdę nie masz wpływu
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Od początku o tym mówiłem gdyż to przerobiłem.

Negowałem jedynie sugerowany przez ciebie koszt RCD-B (2k) i racjonalny fakt, ze ładowarka która chcesz kupić (4K) nie posiada zabezpieczenia za 2k gdyż stanowiło by ono 50% wartości całego urządzenia.
Polecam zlecić instalacje WallConnektora poważnemu elektrykowi z uprawnieniami który umie czytać instrukcje i po problemie.
Ale ja to rozwiąże inaczej, zwykle gniazdo 3f 22A i do tego nrgkick i nie musisz się martwić wall connectorem I masz mobilną ładowarkę za 5 tyś. Gdzie jeśli bym chciał inne rozwiązanie to wall connector 2700 pln + zabezpieczenie DC niech już będzie że nawet to najtańsze za 600 PLN czyli wydałem 3.3 tyś a nadal nie mam 3fazowego evse. I teraz mobilne najtańsze evse jakieś 2 tyś co mi daje kwotę 5300 zł gdzie mam evse bez rcb typu b
 

krist

Posiadacz elektryka
Gdzie jeśli bym chciał inne rozwiązanie to wall connector 2700 pln + zabezpieczenie DC niech już będzie że nawet to najtańsze za 600 PLN czyli wydałem 3.3 tyś a nadal nie mam 3fazowego evse.
WC kosztuje 2300 brutto, 2700 ten mobilny, 3 fazowy. Wiec możesz wydać 3300, jeśli jeszcze nie masz w domu zabezpieczenia, i mieć 3 fazowy mobilny EVSE od Tesli. Na upartego możesz dorobić gniazdo 3 fazowe do WC, i mieć mobilny, dość duży EVSE jeszcze taniej, i z przyciskiem :)
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Ok 2300 WC + instalacja do tego rcb typ b 600 do tego mc 3f 2700 I Nadal nie mamy zabezpieczenia rcb b w MC. A tak za 5 tys mam wszystko ale mówię to moje własne kombinowanie bo mimo wszystko fajnie by było mieć WC w domu.
 

Lsk

Zadomawiam się
Mam Jeszcze jedno pytanie odnosinie wspomnianego tutaj EVSE
mianowicie w opisie znalazlem nastepujace informacje (zobacz zalacznik).

Czy sa dostepne jakiekolwiek inne informacje na temat zainstalowanego zabezpieczenia w tym urzadzeniu?
Naszła mnie jeszcze jedna refleksja mianowicie takie zabezpieczenie jest zalecane przy każdym urządzeniu zasilanym prądem stałym. Biorąc pod uwagę ze mamy coraz więcej rowerów/hulajnóg/deskorolek zasilanych prądem stałym to znacznie rozsądniej było by zainstalowane takie zabezpieczenie w budynku aniżeli kupować EVSE tylko do samochodu.
Ok 2300 WC + instalacja do tego rcb typ b 600 do tego mc 3f 2700 I Nadal nie mamy zabezpieczenia rcb b w MC. A tak za 5 tys mam wszystko ale mówię to moje własne kombinowanie bo mimo wszystko fajnie by było mieć WC w domu.
Ok a ja to przedstawię inaczej. WC 2300 zabezpieczenie rcb typu B 600 zł. Dodatkowo puszka 35 zł przewód 5x6mm2 15 zł w sumie 50 zł. Do oryginalnego mobilnego EVSE które dostaliśmy z samochodem za 200 zł dokupuje złączkę na 7.4 kW lub inaczej mówiąc niebieski wtyczkę 32A. Za dodatkowe 100 zł kupuje niebieskie gniazdo 32A, wtyczkę 3fazowa 32A. Dodatkowo 1m kabla 5x6mm2.
W sumie kosztuje mnie to 3150 zł.
W zamian mam EVSE mobilne 7.4 kW. Dodatkowo na tym samym zestawie mogę ładować samochód za pomocą gniazda niebieskiego 32A I standardowa wtyczka 230v 13A.
Czyli mam sile, niebieskie i standardowe gniazdko w mobilnym EVSE. Dodatkowo w domu mam WC 22 kW.
Są jakieś minusy oprócz wolniejszego ładowania w trasie (7.4 zamiast 11kW) tego rozwiązania?
 
Last edited:

slaveq

Pionier e-mobilności
Minusy wg mnie to to, że standardowy MC też chyba nie ma rcb b. Dwa że ten rcb za 600 zł to jest taki wątpliwy jak dla mnie i jednak bym zainwestował więcej.Trzy że za 5000 tys mam urządzenie które mogę używać w zakresie od 10A do 32A z jedną albo 3f i nic mnie nie interesuje plus ma wbudowany licznik prądu i BT. Natomiast nie mówię że to rozwiązanie twoje jest złe, po prostu jest inne.
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
[..]
Sa jakies minusy oprocz wolniejszego ladowania w trasie (7.4 zamiast 11kW) tego rozwiazania?
W porównaniu z mobilnymi evse:
- IP 44 może być kłopotliwe w sytuacjach innych, niż na ścianie (np. gdy leży w kałuży)
- trudniejsze regulowanie parametrów
- mniej zabezpieczone przed mechanicznymi uszkodzeniami
- ciężki i duży grat do wożenia
...
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Naszla mnie jeszcze jedna refkeksja mianowicie takie zabezpieczenie jest zalecane przy kazdym urzadzeniu zasilanym pradem stalym. Biorac pod uwage ze mamy coraz wiecej rowerow/hulajnog/deskorolek zasilanych pradem stalym to znacznie rozsadniej bylo by zainstalowane takie zabezpieczenie w budynku anizeli kupowac EVSE tylko do samochodu.

Ok a ja to przedstawie inaczej. WC 2300 zabezpieczenie rcb type B 600 zl. Dodatkowo puszka 35 zl przewod 5x6mm2 15 zl w sumie 50 zl. Do orginalnego mobilnego EVSE ktore dostalismy z samochodem za 200 zl dokupuje zlaczke na 7.4 kW lub inaczej mowiac niebieskia wtyczke 32A. Za dodatkowe 100 zl kupuje niebieskie gniazdo 32A, wtyczke 3fazowa 32A. Dodatkowo 1m kabla 5x6mm2.
W sumie kosztuje mnie to 3150 zl.
W zamian mam EVSE mobilne 7.4 kW. Dodatkowo na tym samym zestawie moge ladowac samochod za pomoca gniazda niebieskiego 32A I standardowa wtyczka 230v 13A.
Czyli mam sile, niebieskie i standardowe gniazdko w mobilnym EVSE. Dodatkowo w domu mam WC 22 kW.
Sa jakies minusy oprocz wolniejszego ladowania w trasie (7.4 zamiast 11kW) tego rozwiazania?
Ej a nie mozesz kupic UMC1 od tesli X/S z gniazdem silowym ? Ja takie kupilem za 1600brutto i mam wszystko i 11kW.
 
Top