Jakie macie wrażenia po przejechaniu się samochodem na wungiel?

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Dobrze napisałeś, OBECNIE. Obecnie 95% BEV to nowe lub max klikuletnie sztuki, obsługiwane w ASO producenta, który choć niechętnie ale przeszedł jakieś szkolenie jak to zrobić bezpiecznie.
I porównujesz to do floty ICE która ŚREDNIO ma w Polsce kilkanaście lat, niejednego Janusza mistrza wartsztatu druciarstwa przeżyła, brały udział w kilku dzwonach w swoim życiu i takie samochody palą się tylko NIECO bardziej niż nowiusieńkie BEV.
@cooler, tu masz statystyki (zebrane od ubezpieczycieli) z bardziej rozwiniętego rynku BEV, gdzie jest już trochę starszych BEV. I, pewnie, trochę mniej ICE po januszowych przejściach.

1729001618027.png
 

lvlthn

Posiadacz elektryka
Uderz w stół, nożyce się odezwą.

I nie, nie ma znaczenia, palą się też nowe, kilkuletnie, zadbane auta, serwisowane w ASO(podobno)
I rynek to nie tylko nowiusieńkie BEV. Już jest spore wysycenie rynku autami 10 lat+
O dziwo nie chcą się palić tak ochoczo, jak ICE

Widziałem jak webasto/silnik odpalają inteligenci na garażach podziemnych - bo lubią jak w aucie jest cieplutko a olej dobrze zagrzany - więc argument że tak się nie dzieje nie jest trafny.

I tak, BEV należy przygotować na długie trasy, nawet jak w garażu jest relatywnie ciepło.


cooler, jaką narrację chcesz wprowadzić?
Podobno masz teslę, a niestety wprowadzasz ludzi celowo w błąd.
Argumenty, a właściwie ich brak, nie prowadzą tej dyskusji dobrze.
Tok rozmowy i dyskusji przypomina autora postu, chlopateslowego(który defacto zaginął bez śladu)
 
Last edited:

blazej

Pionier e-mobilności
Teraz to Ty odleciałeś.:unsure: Po co komukolwiek odpalać Webasto w zamkniętym pomieszczeniu?
Sens Webasto jest wtedy, gdy stoisz na zewnątrz. Silnik nagrzeje się zanim wyjedziesz z takiego garażu.
W ciepłym garażu też odpalasz przygotowanie samochodu BEV do drogi? Bo ja nie... Ale to ja mam dziwne poglądy:p
Co to znaczy ciepły garaż? <12 stopni Celsjusza to ciepły garaż? Bo u mnie w podziemnym zimą tyle to bywa regularnie. Oczywiście, że będę wtedy przygotowywał baterię do trasy i grzał wnętrze do 20 stopni.
I słusznie, według niej hybrydy pala sie 138 razy częściej niż elektryki :p
Co nie zmienia faktu, że kiedy ostatnio szperałem w skandynawskich statystykach pożarów samochodów, to kolejność była dokładnie taka sama: 1. Hybrydy, 2. Spalinowe, 3. Długo nic, 4. EV. No ale w każdym przypadku nie były to liczby rzędu 3%, ale raczej 0.3%.

Dobra, wygrzebałem. Jednak hybrydy ale takie pełne, nie miękkie, paliły się generalnie najmniej w Norwegii. Jak pisałem - to jest rząd nawet nie 0.3, ale 0.03%. Tylko tam to jest jakoś dziwnie liczone względem sprzedaży a nie po prostu zarejestrowanych samochodów. Tutaj już normalnie względem zrejestrowanych aut. Tak czy siak - trudno mówić, by samochody elektryczne paliły się częściej od spalinowych. A w Norwegii EV wcale nie są dużo nowsze od spalinowych, bo ICE w wieku 10+ to jest generalnie rzadkość w tym kraju.
1729004262482.png
Co ciekawe i w sumie ważne - ten wykres pokazuje, że pomimo wzrostu liczby EV w okresie 2018-2022 i pomimo coraz wyższego średniego wieku EV w Norwegii, liczba pożarów wcale nie wzrasta. Utrzymuje się na podobnym poziomie 5-8 pożarów na 100k egzemplarzy.

Świadomość musi jeszcze też wzrosnąć, a rośnie bez wątpienia -> auto nie powinno stać długo z baterią w pobliżu 100%, zwłaszcza na słońcu itp. Myślę, że tutaj dużo się jeszcze poprawi zamiast pogorszyć.
 
Last edited:

Makus

Posiadacz elektryka
I nie, nie ma znaczenia, palą się też nowe, kilkuletnie, zadbane auta, serwisowane w ASO(podobno)
BMW miało z tego powodu akcję serwisową gdzie zalecali by nie jeździć autem do czasu aż nie wymienią chłodnicy. W Korei wręcz zakazano tym autom jeździć po drogach dopóki akcja serwisowa nie będzie zakończona.
 

cooler

Pionier e-mobilności
@cooler, tu masz statystyki (zebrane od ubezpieczycieli) z bardziej rozwiniętego rynku BEV, gdzie jest już trochę starszych BEV. I, pewnie, trochę mniej ICE po januszowych przejściach.

View attachment 21183
Lubimy BEV, ale nie naciągamy statystyk. Masz garbage a nie dane.
 

cooler

Pionier e-mobilności
cooler, jaką narrację chcesz wprowadzić?
Podobno masz teslę, a niestety wprowadzasz ludzi celowo w błąd.
Nie podobno a ciągle mam. Ale nie uważam jej za zbawcę świata tylko staram się obiektywnie walczyć z huraoptymizmem tu serwowanym. ICE ciągle wygrywają z BEV i to się nie zmieni dopóki ICE nie zostaną zakazane albo - co wolałbym - BEV staną się znacznie lepsze niż są.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Lubimy BEV, ale nie naciągamy statystyk. Masz garbage a nie dane.
To nie ja mam :) . To NTSB in BTS:

To determine whether gas or electric cars are at a greater risk of catching fire, our team of researchers dived into data from the National Transportation Safety Board (NTSB), Bureau of Transportation Statistics (BTS), and government recall data from Recalls.gov.
 

lvlthn

Posiadacz elektryka
Lubimy BEV, ale nie naciągamy statystyk. Masz garbage a nie dane.
Jak narazie to atakujesz kolegę który dał wiarygodne dane i statystykę opartą na oficjalnych raportach(straż, służby ratunkowe, ubezpieczyciele) a sam nie dajesz nawet jednego wiarygodnego źródła.

Dodatkowo, te dane mają też pokrycie na Polskim rynku, i Ci co widzieli ten raport(Państwowej Straży Pożarnej) to wiedzą że jest tak samo.

Statystyka w obu się zgadza.
 
Top